hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oljing osv av høvene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Oljing osv av høvene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  22:02:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er litt forvirra da..hehe fordi nesten alle jeg kjenner smører olje eller fett over hele hoven,men når jeg leser i bøker osv,så står det at man ikke skal smøre øverst på kronranden der fordi der produseres det eget fett....hva er riktig??
en jeg kjenner kjøper bare olivenolje til høvene og bruker det over hele,hun sier at det er like mye effektivt som alt det dyre man kjøper i hesteforretninger osv...har prøvd det selv og det funker faktisk veldig bra!har dere vært borti eller bruker det??

Henriette=)

nutte

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  00:14:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hørt at det er viktigst å smøre hesten øverst på kronranden fordi det er derfra hoven vokser ut, da er det viktig at det ikke blir tørt der...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 08/10/2005 :  07:47:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
concusine er bra Smøres bare på hovranden.
Jeg har ikke troa på hovolje, det er bare for at hoven skal se blank og pen ut syns jeg. Har brukt det før litt, men følte ikke at det hjalp. Concusine funker veeeldig bra på min i hvertfall
Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 11/10/2005 :  11:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Jeg er litt forvirra da..hehe fordi nesten alle jeg kjenner smører olje eller fett over hele hoven,men når jeg leser i bøker osv,så står det at man ikke skal smøre øverst på kronranden der fordi der produseres det eget fett....hva er riktig??
en jeg kjenner kjøper bare olivenolje til høvene og bruker det over hele,hun sier at det er like mye effektivt som alt det dyre man kjøper i hesteforretninger osv...har prøvd det selv og det funker faktisk veldig bra!har dere vært borti eller bruker det??

Opprinnelig postet av Arthur_lover=)

Det er riktig du skal ikke smøre olje over kronranden. Der skal det "puste" for å si det slik. Hørt at tran skal være sunt,men har ikke prøvd det selv.Hm olivenolje det har jeg ikke hørt om før, men det funker nok det også. Den billige til HÖÖks funker helt greit den også.
Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 14/10/2005 :  20:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
concusine er bra Smøres bare på hovranden.
Jeg har ikke troa på hovolje, det er bare for at hoven skal se blank og pen ut syns jeg. Har brukt det før litt, men følte ikke at det hjalp. Concusine funker veeeldig bra på min i hvertfall

Opprinnelig postet av leve10

Det heter cornucresine. og det er bortkasta penger. var in før men ikke bruk det (min mening) tetter porene i hoven og funker mere som en impregnering.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.