hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fornærma..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Fornærma..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  21:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her om dagen sprayet jeg litt show shine i manen til hesten min siden han har gnidd seg i kvae og de ter umulig å få han inn i et vaskespilt. Han liker ikke at man sprayer noe på han egentlig, så tilslutt tok jeg og sprayet på en børste og børsta han med det,men så snur han plutselig rumpa til meg,og uansett hvilken side jeg prøvde å gå mot han på,bare veiva han med rumpa fra side til side mot meg,så tilslutt bare gikk jeg ut av boksen og lot han stå der og "furte",han virket skikkelig fornærma. Eller blir han bare redd? Han er ikke noen redd hest,men heller litt sær..
Var bare så merkelig oppførsel,eller egentlig ikke da,hvis han ikke liker det. Han prøvde ikke sparke,men bare svingte rumpa fra side til side og så temmelig furt ut...hehe..

avur

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  22:16:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Oi, så kjekt, nå har han lært hva han kan gjøre for å få deg vekk... Går det ikke an å binde ham i boksen? Gå til toppen av siden

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  09:24:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min var helt lik!
Var litt småredd for sprayer, og snudde seg fort vekk med rompa mot meg hvor jeg enn beveget meg med sprayen. Men når han gjorde dette en liten stund så bandt jeg ham, og sprayet på da. Gidde ham ros når han sto stille og ga ham en liten go'bit.
Nå står han helt rolig...

Men ikke la hesten din bestemme for da kommer han til å gjøre dette hver gang, og vet hvilken måte å få deg vekk.

Lykke til
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  12:13:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
10 poeng til hesten der, ja...
Flytteleken er en gøyal lek når hestene scorer poeng på oss... Eller kanskje ikke... For det blir flere og flere anledninger hvor de kan ta ibruk leken og score poeng på oss. Og til slutt har den lært oss at den ikke vil ditt, og ikke vil datt...

Be hesten om å flytte vekk rumpa si dersom du ikke vil ha den der hesten setter den.
Ikke trivelig å få en sånn en midt i fjeset alltid..

Eller som jeg sier til frøkna når hun leker ungdom i opprør; "Move Your Ass! Jeg EIER den, så FLØTT den når jeg gir beskjed om det!" ;-)

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  18:17:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe..bra sagt line Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 08/10/2005 :  21:08:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester reagerer på samme måte som oss mennesker, de blir sinna, lei seg, glade, fornærma osvosv. Om de blir sjenerte som hunder vet jeg ikke,noen hunder blir jo sjenerte når de tisser å man står å ser på :P Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 08/10/2005 :  21:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester reagerer på samme måte som oss mennesker, de blir sinna, lei seg, glade, fornærma osvosv. Om de blir sjenerte som hunder vet jeg ikke,noen hunder blir jo sjenerte når de tisser å man står å ser på :P Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  19:00:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet at hesten min "vant" der, men boksen han står i er ikke så stor at jeg kom meg rundt han. Så da gikk jeg heller ut enn å eventuelt få meg et spark midt i trynet...
Han er litt "sjefete",der jeg kjøpte han fra hadde han fått lov til alt han ville, og han er utrolig sterk. Er ingen steder jeg har fått no hjelp,og er aldri noen horsemanship kurs i nærheten her, noe jeg har veldig lyst til å dra på, for jeg begynner å bli veldig lei av den "onde" sirkelen vi er kommet i..Men er som regel bare sånne småting, når jeg leier han har jeg lært han til å gå bak litt på siden av meg,og det gjør han, når vi rir har jeg også blitt såoass bestemt at han ikke gjør no tull lenger. Men er sånne småting som spray, når han skal inn i vaskespilt og på henger...
Klarer ikke selge han,for har blitt for glad i han,men skulle øsnke det hadde vært noen som kunne hjulpet eller at det hadde vært no horsemanship kurs i nærheten..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.