hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vet. undersøkelse ved salg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 vet. undersøkelse ved salg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  21:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hvem betaler? Kjøper eller selger? Jeg holder jo på selge hesten min, jeg selger pga vi har utrolig dårlig råd nå. Jeg kan ikke se vi har råd til denne undersøkelsen. Men hva er vanlig? hvem betaler?

Opal

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  21:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel neppe noen "lov" som fastsetter hvem som skal betale. Man kan bli enige seg i mellom eller du kan be kjøper/interessenter betale dersom de ønsker veterinærundersøkelse. Ved de salg jeg har vært "vitne" til har kjøper betalt for veterinærundersøkelse. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  22:18:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen fast regel på dette. Hadde jeg vært veldig interesert i en hest, og eieren sa pytt sann til dyrlege undersøkelse, så hadde jeg nok betalt det selv om jeg regnet ellers med å kjøpe hesten. Hesten jeg har nå kjøpte jeg uten undersøkelse, og har ikke tatt det enda heller (og egentlig ingen planer om å ta det.....) Men samtidig er det jo en fordel for eier å betale, da du får tilgang til alle papirene i tilfelle kjøper ombestemmer seg, og du må legge henne ut for salg på nytt.
Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 06/10/2005 :  23:21:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ALDRI veterinærattest når jeg kjøper hest, og ALLTID når jeg selger.
Synes det er opp til selger å bevise at hesten er "i god stand" ikke kjøperen.
Har 2 ganger opplevd at selger ikke ville dekke denne utgiften, men enten skal jeg ha med en skikkelig veterinærattest, eller så kjøper jeg ikke hesten.
Og i begge tilfellene fikk jeg attesten, og kjøpte hesten...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  23:39:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Regulær undersøkelse dekkes av selger. Utvidet dekkes av kjøper. Kjøpesummen på hesten vil påvirke om det inkluderes veterinærundersøkelse eller ei.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 08/10/2005 :  21:28:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt hestene mine gjennom full veterinær undersøkelse før jeg har solgt, for å forsikre meg om at hesten er frisk slik at jeg ikke risikerer å måtte kjøpe tilbake hesten siden den hadde en skjult skade eller lignende.
Men måtte også legge ut selv for vet undersøkelse en gang ved kjøp, men det er vel mest normalt at det er selger som dekker dette.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  15:22:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Er vel egentlig ingen lov som bestemmer dette, men det vanligste er vel at kjøper dekker dette, med mindre eier nylig har foretatt vetrinærundersøkelse av andre årsaker. Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  01:00:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg har netopp kjøpt meg ny hest fra Island,og da måtte jeg selv betale for vetrinærundersøkelsen og røntging av spatt...

Men personlig syns jeg det er selgeren som bør betale for dette,hvertfall hvis det er snakk om dyre hester.

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 25/10/2005 :  14:14:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lurt litt på dette selv. Jeg har nylig solgt hesten min. Kjøper var først å så på hesten, og så hentet og betalte h*n hesten noen dager etterpå. Dagen etter så ringer h*n og sier h*n skal ha vetrinærundersøkelse på hesten og om det er greit at jeg betaler denne? Sa jo selvsagt ja til å betale denne, for jeg vil ikke være vanskelig på dette, men kan kjøper egentlig forvente at jeg skal dekke det? Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 26/10/2005 :  10:39:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns kjøper burde heller tenkt på dette FØR hun betalte hesten.. Så hvis hesten er på hennes navn å det så trenger vel du ikke.. Kan jo heller dele på prisen Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.