hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Verdens minste hest er 32 kilo og 53 cm høy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Verdens minste hest er 32 kilo og 53 cm høy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  11:54:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har sett Se og Hør for for denne uka ? Det aller nyeste ?

Det står det litt om verdens miste hest ..

Den var jo utrolig sjarmerende da ;)

Redigert av - Bustetrollet den 06/10/2005 11:55:23

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  12:19:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Oi, sikkert kjempe søt!! Jeg vil se bilde.. Hehe...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  12:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, den var kjempe søt :) Så ut som en liten hund..
Den var av rasen Fallabella .. Så var det bilde av eieren som hadde den under arma .. Tror den het Minnie Mouse eller noe sånt :)

Redigert av - Bustetrollet den 06/10/2005 12:59:48 Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 06/10/2005 :  16:56:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg så det. Kan prøve å få scanna inn bilder når jeg kommer hjem i kveld (er på jobb nå). Det er nok ikke verdens minste selvom den er kåret som det, miss world trenger ikke være verdens vakreste, for kanskje verdens vakreste ikke meldte seg på! Hvis dere skjønner hehe..
Jeg har vært borte i en falabella på 49 cm..
Kjempe søt var den hvertfall, og ja den het minnie mouse ;)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  17:13:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kjempefin :)
Tenk å ha en ponni som du kan gå rundt å bære på

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  18:26:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg såpå tv at i USA har de begynnt å trene opp shettiser til å bli blindehest (blindehund i hesteformat) dette grunnet at det koster omtrent det samme å lære de opp (litt lengre tid med ponniene) men så lever også ponnien omtrent dobbelt så lenge... dette ble veldig off topic, Men poenget med denne historien var at den ponnien som ble vist på tv`n hadde kjempesøte joggesko på, (ikke boots nei, men JOGGESKO!!) og de var så søte!! dette ble nok litt off topic det og, men det jeg egentli skulle si var at når jeg engang får kjøpt meg et eget hus, skal jeg skaffe meg en slik liten fallabella, som skal bli stueponni...:) folk har jo stuegris, så hvorfor ikke stueponni...? å det hadde jo vært veldig søtt med en liten stueponni med de søte små joggeskoene...:) *drømme-drømme*
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  19:11:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er tåplig spør du meg !

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  20:11:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hehe... merk *drømme-drømme* det er noe helt sikkert aldri kommer til å skje, og det var nok egenlig ment mer som en artig drøm... men hva er egentlig så tåpelig med det...? joa, joggesko er nok tåpelig, men de var utrolig søte.... og hvis jeg skulla hatt en stueponni, ville denne fått gått ute, på lik linje med andre hester, den eneste forskjellen ville vært at den hadde blitt trent til å bli stueren og bodd i huset istedet for i stallen....
og jeg som har planer om å kjøpe meg et småbruk når jeg først skal kjøpe meg hus, skal jeg også ha hest, og da vill jo også stueponnien få sosial omgang med andre hester... den kunne også ha bodd i stallen, men også kunne tuslet inne i uset om ønskelig...
folk har jo stuegriser....? noen jeg kjente hadde en stuesau... er det så galt å ha en stueponni...?
og har man en ponni som er "stueren" kan man også bruke denne til gode formål, som på en barnevernsinstitusjon...? hvor mange barn ville ikke blitt utrolig glad for å få besøk av en slik liten ponni.... eller barn som er psykisk utviklingshemmet...? det er jo faktisk bevist at dyr øker humøret hos eldre og syke....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  21:14:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest som fører"hund" er jo rimelig dumt ..
Man kan ikke gjemme flukt/flokk instinktene til en hest .. En om den blir redd noe som kommer raskt på den, så løper hesten til og, bæng, der flyr den som blir ført som en hale etter hesten ;p

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  21:27:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
santsant... jeg vet bare at dette blir utprøvd i usa jeg.... vet ikke mer om det...

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  21:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke for og være frekk, men jeg håper det blir fiasko =p

Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  15:24:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man kan ikke gjemme flukt/flokk instinktene til en hest .. En om den blir redd noe som kommer raskt på den, så løper hesten til og, bæng, der flyr den som blir ført som en hale etter hesten ;p

Nå vet jeg ingenting om opptrening av shettiser til "blinde-hester"(og har NULL peiling på hunder! Utenom at dem er litt skumle...det vet jeg..), men er det ikke like vanskelig å få hunder til å "gi slipp på" rovdyr-instinkene? Jaging av ekorn, katter, og få dem til å tolerere "alt og alle"?

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/10/2005 :  19:11:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja du sier nå der, SøbergsPrinsen ;)

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  20:19:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Haha, måtte le når jeg begynte å forestille meg en minishettis med joggesko på beina, LOL ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 07/10/2005 :  20:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm..Har ikke sett bilder av denne mini hesten men har ikke alltid helt sansen for hva vi mennesker manipulerer og avler frem av dyr. Som regel blir slike mikrohester "ikke helt vellykkede" og sliter med diverse belastningsskader/feilstillinger osv pga en kroppsfasong/størrelse som ikke er helt...tja normal/hensiktsmessig..Er en grunn til at hestene har utviklet seg fra å være små skapninger med tre tær (eller hva de nå hadde..) frem til de dyrene de er i dag.... Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  21:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hest som fører"hund" er jo rimelig dumt ..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hva med hunders instinkter da?

Edit: Oi... jeg ser Søberg Prinsen allerede har poengtert det. Litt seint ute!

How strange, that so often, it all seems worth it.

Redigert av - beat den 07/10/2005 21:03:28 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.