hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Staller i Eidsvoll og Ullensaker kommune, med hall
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Staller i Eidsvoll og Ullensaker kommune, med hall
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  23:31:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Noen som kjenner til staller i Eidsvoll og Ullensaker kommune, som har ridehus/-hall?

Kjenner til noen steder, men ser at det finnes endel "smått" rundt omkring, som også begynner å få slike fasiliteter.

Om du vet om noen steder så fint om du kan si litt om:
  • Antall hester
  • Rideskole eller ei?
  • Hva slags ridehus/-hall? Underlag, størrelse , plasthall/hus etc.
  • Utebane(r)? Størrelse, underlag, antall..
  • Utemuligheter: Beiter og/eller paddocker. Antall per hest. Hvor mye kan man vente at hesten kan stå ute?
  • Ridegrener? Finnes det instruktører?
  • Turmuligheter
  • Beliggenhet
  • Må man delta i deler av stallarbeidet (utover stell av egen hest, f.eks. møkking)? F.eks. foringer som går på rundgang.
  • Andre fasiliteter
  • Pris (hva inkluderer dette? Fôr? Utslipp? Flis? Annet?)

Kjenner til noen steder, men vet svært lite om disse stedene, så fint om kanskje noen kan tilføye info om disse stedene, selv om jeg delvis kjenner til dem.

Det jeg kjenner til er Gardermoen ridesenter, Skedsmo gård på Jessheim, stall på Bøn i Eidsvoll kommune (som snart får hall), stall på Maura (aldri vært her, så om noen vet hvor dette er så si fra.. Sett en annonse), Hurdal Hestesenter. Om du vet noe om disse stedene også, så føy gjerne til litt info. Jeg vet ikke alt

dressurblogg.no

xxxx

Skrevet - 06/10/2005 :  09:07:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner best til Gardermoen Ridesenter, og der har du ridehus.
Dog veldig gammelt og noe lite,men sikkert bedre enn ingentig.
Det er fremdeles noe tungt underlag der fordi de overtok sanden etter Levade-showet i fjor.
De snakket også i fjor om å sette opp et ridehus til (jeg hadde tenkt å flytte dit selv da) men det ser ut som om at det drøyer ut, og trolig ikke blir noe av.
Der er det også galoppspor, 1 sprangbane på gress,samt 2 dressurbaner. Og så har du jo herlige Flatner (sandveier med naturhindre som er høyt skattet av mange i særlig felt-miljøet).

Det er en liten rideskole der,drevet av Hege Trulsen. (Som også gir undervisning ellers tror jeg).Hun er bla. dressurdommer III.

Det er 3 staller,en til rideskole,en til galopphester og en til ridehest.
(Noen venner av meg har imidlertid ridehestene sine i galoppstallen.)

Det er også luftegårder samt store beiter der.

Prisen husker jeg ikke, men den er ikke så ille sammenlignet med de unike treningsmulighetene man har ute der.De forer og slipper ut litt på turnus tror jeg.

Så har du Skedsmo Gård på Jessheim. Jeg vet ikke så mye om stedet, men det gjør sikkert andre her.
Der er det plasthall som fungerer godt av det jeg har hørt. Det er feltritt,sprang og dressurmiljø der av det jeg har forstått. (A.C.Sælleg holder også til der.)
Bra turmuligheter, utebaner er jeg mer usikker på.

Så har du Gjera (?) Gård på Råholt (Dal).Der er det nytt ridehus og plass til en 30 hest tror jeg.Så mye mer enn det vet jeg ikke da jeg ikke kjenner noen der.

Redigert av - xxxx den 06/10/2005 09:14:34 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  09:14:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hurdal tror jeg er kjent for å være rimelig bra. De har også egen ridehall. Senteret er driftet av folkehøgskolen. Utenfra ser det iallfall bra ut ;-) Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/10/2005 :  09:16:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hurdal ligger ikke i Ullensaker kommune og et goodt stykke fra Eidsvold..(E6)
Men det er ok der.
Ligger ca. 2 mil nord for her jeg bor, og jeg bor i Nannestad kommune.(Ullensaker er enda lenger syd mot Gardermoen).

Redigert av - xxxx den 06/10/2005 09:18:58 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  12:25:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg bor på Råholt/Bøn, og jobber i Oslo, så tenkte på noe som helst ligger "litt mellom". Dessverre slår Hurdal dårlig ann da. Var en tur innom der i går, og det tar 20min å kjøre i feil retning. Vært der på rideleir da Nina og Svante dreiv der, og ting er nok litt annerledes der nå. Mye islandshest bl.a., som absolutt kan være ok. Og antagelig endel hester som minnet meg om spranghester, uten at jeg vet. Blandet miljø er ofte bra, men jeg så ikke noe som minnet meg om dressurhester. Men jeg så jo ikke alle hestene bli ridd heller.. Blir uannsett for langt nord (min endelige konklusjon) når man likevel pendler så mye fra før.

Har sett dette stedet på Dal/Bøn som skal ha ridehuset, men sist jeg så lå hallen på bakken. Ønsker gjerne litt info om noen vet. Jeg vet bare hvor det er, og har bare kjørt forbi.

Skedsmo gård på Jessheim kjenner jeg ganske godt til da en venninde av meg har stått der i mange år. Men kjenner ikke eksakt pris nå, men vet vel "cirkapris". Om noen vet kan de jo tilføye det.

Gardermoen kunne jeg egentlig ikke tenke meg av den grunn at de har rideskole. Men det kan selvfølgelig likevel være relevant dersom ridehuset kan brukes til tider som passer meg (noe det dessverre sjelden gjør da jeg typisk er "dagjobbende" og ønsker å ri i "rideskoletid"). Om noen vet kunne det vært interessant å høre når rideskolen er. Var det snakk om et ridehus til her, eller soser jeg?

Er det noe som heter Jessheim hestesenter elns? Som Cecilia Løvland driver? Noen som kjenner til dette steder, og evnt fasiliteter?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  00:32:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tittet for morroskyld innom stallen på Dal (ikke den stallen jeg tidligere nevnte her, der har det ikke blitt noen hall, så det må ha vært noe annet det jeg trodde var en ridehall på bakken) som driver og bygger ridehus i disse dager i dag. Hallen skal være klar om en uke. Ser ut som om det er en industrihall de setter opp, og den blir på 20x40, samt at de har flombelyst utebane på 20x60. Virket som en ok stall, og når hallen var på plass ville stalleien ligge på 3000kr/mnd inntil videre. Virket kjekt, men får bli en vurdering når egen hest dukker opp. Å flytte for mye er uaktuelt, særlig nå som jeg kun har hest på helfor i en begrenset periode og er inne i en ordning med en godt fungerende trener og også står på en stall jeg er veldig godt fornøyd med osv. Men virket veldig interessant. Er også interesant å se på fasilitetene når ting står oppe. Et ridehus krever f.eks. godt underlag. Ser alt for mange ridehus som ikke holder mål her i dag.

Er dette forresten Gjerda, eller heter denne plassen noe annet? Jeg aner ikke hva den heter, men denne stallen ligger inntil veien (Hjeraveien) på nedsiden av en sving, på veien mellom Råholt og Dal stasjon. Ganske mange paddocker av ok størrelse, og ridebane og stall i tett beliggenhet, med ridehus i bakkant, alt godt synlig fra veien.

Apropo.. Når man først graver opp i gamle debatter. Jeg leste en gang om at det skulle bli noe på Maura, og at det allerede fantes noe ridehus her. Jeg fant stedet, og foreløpig var fasilitetene av en slik art at det langt fra var aktuelt. "Ridehuset" var en traktorgarasje, og egnet seg ikke en gang for longering (20x15 maks, antagelig mindre). Men de folka som dreiv hadde akuratt kjøpt, og hadde ambisjoner. De har iallfall utviklingspotensiale, så det er ikke umulig at de får opp noe der etterhvert.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 04/03/2006 00:41:39 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 04/03/2006 :  09:18:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dette forresten Gjerda, eller heter denne plassen noe annet? Jeg aner ikke hva den heter, men denne stallen ligger inntil veien (Hjeraveien) på nedsiden av en sving, på veien mellom Råholt og Dal stasjon. Ganske mange paddocker av ok størrelse, og ridebane og stall i tett beliggenhet, med ridehus i bakkant, alt godt synlig fra veien.

Jeg troor det er Gjera ja..Men vet ikke så mye om verken stedet eller folka som driver det,kun at det skulle settes opp hall der.
Det ligger et godt stykke fra her jeg bor (andre siden av Hurdalssjøen og Maura) så for min del må jeg transportere for å komme dit.

Kopi av melding:
Apropo.. Når man først graver opp i gamle debatter. Jeg leste en gang om at det skulle bli noe på Maura, og at det allerede fantes noe ridehus her. Jeg fant stedet, og foreløpig var fasilitetene av en slik art at det langt fra var aktuelt. "Ridehuset" var en traktorgarasje, og egnet seg ikke en gang for longering (20x15 maks, antagelig mindre). Men de folka som dreiv hadde akuratt kjøpt, og hadde ambisjoner. De har iallfall utviklingspotensiale, så det er ikke umulig at de får opp noe der etterhvert.

Dette kjenner jeg ikke til,men det ville vært flott om noe skjedde.
Bor selv i Maura (nærmere bestemt Steinsgård) men har ikke hørt noe om dette.
Nannestad Hestesportssenter ligger vel nærmest for meg (10 minutters kjøring,fortsatt i Maura) og der ble det sagt for lenge siden at det skulle settes opp ridehus .
Det skulle bli et av landets største samlingssteder for hestesport (sto i avisene osv.) så jeg var håpefull med tanke på at vi var nyinnflyttet i kommunen da og jeg var avhengig av ordentlig ridehus pga. den ene quarteren min.
Kanskje var det dette du en gang hørte noe om?

I dag er det ihvertfall fortsatt bare travhester som står der (en hel haug) og jeg tror nok ikke ridehus er særlig aktuelt for de.
Men det er et stort og flott sted med kjempefine travsporløyper og sinnsykt mange luftegårder.
Synd at ikke det ble hva de egentlig hadde planlagt i utgangspunktet,for det finnes mer enn nok plass der.
Men jeg skjønner godt at Mikkelborg og co. ikke gidder "spleise" på ridebane og ridehus da.

Jeg kjenner flest hestefolk som holder til på Gardermoen Ridesenter,skal høre med de om de vet noe.
Nannestad har også fått en egen hestesportforening,men det virker som det er mest hovedvekt på seminarer og turridning enn så lenge.
Men målet dems er kanskje noe mer på sikt, akkurat det skal jeg ikke uttale meg om enda.
De skal ha en hjemmeside (har dessv.ikke adr. på hjemmemaskinen min), men du kan jo kanskje prøve å snuse den opp å spørre litt om fremtidige planer rundt om i området.

Redigert av - xxxx den 04/03/2006 09:29:36 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  10:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ikke lenge siden jeg var på Gardermoen.
Ridehuset er veldig trangt og nedslitt,men selvfølgelig bedre en ingenting. Jeg synes nok at en ridebane i god stand hadde vært bedre enn dette vinterstid,men det er meg.
De har pratet om nytt ridehus i mange,mange år,men det ser ut til at det ikke blir noe i nærmeste fremtid.
Galopphestene bruker ridehuset mye på dagtid,rideskolen bruker den på kveldstid. Så det er ikke så lett å komme til.
Det er to staller,en til galopp- og privathester,og en til rideskolen. Var mange små hestejenter som dreiv med skolehestene,men var vel et mer voksent miljø i den andre stallen.
Det har vært snakk om at rideskolen skulle flytte,men er usikker på om det blir noe av. Driveren av rideskolen har så vidt jeg veit fått et engasjement på Starum.

Måtte redigere litt,fikk ikke med meg at det var en gammel tråd.. Men lar noe stå!

Redigert av - Kine og Tassen den 04/03/2006 10:25:10 Gå til toppen av siden

Kaniqa

Skrevet - 02/11/2006 :  08:38:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal flytte i nærheten av Gjerdrum og lurer på om noen kan fortelle litt mer om Flatner gård? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  14:25:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Flatner som In Nancyville nevner er på Gardermoen, og er ikke samme Flatner som er i Gjerdrum (som heller ikke ligger i Eidsvoll eller Ullensaker kommune).
dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.