hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rideøkt på 2 åring?!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 rideøkt på 2 åring?!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  10:43:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Synes også 2 år er for tidlig - tidligst 3 år!

Men vet at det praktiseres av enkelte rundt om kring! Her hvor jeg bor har vi en som drar rundt å trener horsemanship, han går da rundt å anbefaler folk å starte inridningen når hesten er 2 år! Det skal visstnok være bra for sener ol (hestens sener blir sterkere!). Han sier at dette blir praktisert i USA. Jeg spurte da også om dette gjaldt kun enkelte raser (som var tidlig utviklet), men dette hadde ingen ting å si, han mente alle raser kunne ries inn som 2 åringer!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 10/10/2005 10:45:11 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  10:49:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Veterinæren vår andefalte også min datter og ri inn araberen sin da han ble 2 år, men selv syntes jeg det ble altfor tidlig! ( Hun solgte ham før han i sommer uten og ha sittet på ham, så den kampen slapp jeg og ta opp med henne. Heldigvis..)
Syntes også at de bør være minst 3 år før de blir sittet på..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  10:50:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes også 2 år er for tidlig - tidligst 3 år!

Men vet at det praktiseres av enkelte rundt om kring! Her hvor jeg bor har vi en som drar rundt å trener horsemanship, han går da rundt å anbefaler folk å starte inridningen når hesten er 2 år! Det skal visstnok være bra for sener ol (hestens sener blir sterkere!). Han sier at dette blir praktisert i USA. Jeg spurte da også om dette gjaldt kun enkelte raser (som var tidlig utviklet), men dette hadde ingen ting å si, han mente alle raser kunne ries inn som 2 åringer!

Opprinnelig postet av pre-arab

Jeg synes at man burde begynne med aktivitet når hesten er ung - men da mener jeg kjøring, longering, løshopping osv., og ikke riding, særlig ikke på hester som bruker lang tid på å utvikle seg. Man burde ta hensyn til dette - for hestens beste.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Cinderella=)

» VIP

Skrevet - 13/10/2005 :  23:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
to år var litt tidlig ja!!! det er jo bare dumt. en forkorter jo brukstida til hesten med flere år!! den vil vere utslitt i ryggen mye tidligere enn om de hadde ventet! dette mener jeg er på grensen!!! Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  21:39:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med flertallet! Altfor tidlig! Hesten vokser enda når den er to år!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.