hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rideøkt på 2 åring?!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 rideøkt på 2 åring?!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  23:57:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
tittet bare litt på noen sider og kom over dette bildet...
http://www.fjordhest.no/bilder.asp?mode=vis&kat=3#1167, og se på karlos....er ikke det litt vel tidlig?!

er ikke mening å henge ut noen men, syns det virket så rart i grunn...

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  00:01:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
uff, jo det synes jeg er drøyt.. Det er urettferdig mot hesten, ikke bare fysisk den skal også modnes mentalt før den skal inn i innridningsprossesen spør du meg.

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  00:03:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
godt det ikke bare er meg som syns det var urovekkende
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  00:07:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
nei stakkars hest:S tenk hvis vi måtte begynne på skolen når vi var to år:S(nå er jo det kanskje en litt dårlig sammenligning siden den modnes før oss, men likevel da) jeg synes at en hest burde få modnes ordentlig før den blir ridd!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  00:09:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja er enig der. Dette burde jo de fleste som holder på med hest vite. enten om man har lest det eller hørt det. Er noe en hver hesteeier burde vite mener jeg!

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  11:58:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Helt på trynet.
Hesten må få være "barn" den også, for ikke å tenke på hestens psykiske- og fysiske helse (som noen allerede har nevnt).

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/10/2005 :  12:30:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes jeg ser at han er et "barn" enda.. Bare at det blir innesperret.. Huff =S

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Huff, dette er slettes ikke bra! Fjordingen er jo en ponni rase og de fleste vet jo at ponnier er senere utviklet enn hester. Der kommer jo også den høye leve alderen fra også.
Synes uansett rase at man helst bør vente til de er 4 år jeg. Og at man kan begynne veldig smått å bare venne til rytter da de er 3.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  14:35:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg syns heller ikke så mye om det der nei.. men hvordan vet vi at hun ikke bare sitter på hesten for konfirmasjonsbildets skyld? Man kan jo sitte på en 2 åring, om en ikke rir vil jeg nå si.
Var bare det jeg reagerte for, for det kan jo også hende at det var derfor. Håper vertfall ikke at den unghesten ris til daglig.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  14:36:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
OI! GLEM DET OVERNEVNTE!

så bare det første bildet.. så at dt var flere nå hvor hun faktisk red.. huff..

edit pga:

"her trener vi på fremdrift! hans andre treningsøkt på bane. husk hesten er bare to år!"

andre økt på bane, og her skal det tydeligvis trenes fremdrift og greier.. Jeg ville ikke ha begynnt så tidlig på fremdriften med en to åring.. Skjønner heller ikke hva sjenkelen har å gjøre sååå langt tilbake på hesten..

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 02/10/2005 14:39:33 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  14:58:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
oi oi oi.... dette er jo helt vilt!!! trodde egentlig dette var ganske alminnelig hestekunskap...
hesten vokser og leddene er forsatt litt "løse" og ridning i så tidlig alder kan jo ødlegge hesten...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  15:22:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har bare en ting å si; DRØYT altså...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  15:58:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Så på bildene at hesten var veldig stor og kraftig til å være to år, men kanskje fjordinger er så kraftige da? Så det bra på konfirmasjonsbilde..

Men det er jo allikevel ikke noe grunnlag til å ri en hest så tidlig.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:02:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
det finnes jo fjordinger av både den kraftige typen og lette typen. Men jeg vil alikvel tro at det er altfor tidlig å ri den inn..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  17:18:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så på bildene at hesten var veldig stor og kraftig til å være to år, men kanskje fjordinger er så kraftige da? Så det bra på konfirmasjonsbilde..

Men det er jo allikevel ikke noe grunnlag til å ri en hest så tidlig.

Opprinnelig postet av Roxira

Fjordingane ser ofte "nesten ferdige ut" som 2 åringer, det er likevel altfor tidleg å ri dei inn.

Som eit eksempel; her eit bilde av min når den var 2 år.

Redigert av - Lucinda: den 02/10/2005 17:18:49 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  00:09:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hvorfor haste sånn med hesten? la den få være hest i noen år til, ikke gå løs på ridningen så tidlig! Jeg forstår ikke helt hva denne eieren tenkte med her.. To åring, hva er sjansen for at den hesten er ferdig utviklet i skjelettet?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.