hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - topp 5
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 topp 5
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2003 :  18:33:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hva er din topp 5 rideleir liste?
min;
1. stall-k
2. e.k.t langedrag
3. nes ridesenter
4. drøbak rideskole
5. lefdals

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2003 :  19:34:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva legger man vekt på for å rangere topp 5 i rideleirer? Kan jo være interessant å høre hvorfor nummer 1 rangeres akuratt som nummer 1

Selv har jeg ikke vært på så mange som fem ulike rideleirer engang. Årsaken er nettopp den at de rideleirene jeg har vært på alle har vært så bra at jeg heller har valgt å dra tilbake til dem.

Har vært tre somre på Borg Hestesenter i Hurdal da det var Nina Bråthen som holdt til der (hun driver vel i Drøbak nå?), og stedet var trestjerners autorisert rideleir. Mange år siden..

Har vært fire somre i Tunarp i Sverige.

Og så har jeg vært tre somre (eller flere? Husker rett og slett ikke.. Og skal dit til sommern igjen) og på utallige weekendkurs (minst 20 stk vil jeg tro..) på Marits rideskole i Skjeberg. Som er et av landets få steder som både er autorisert som trestjerners rideleir og rideskole an Norges Rytterforbund (NRYF).

Å rangere disse tre rideleirene fra 1 til 3 synes jeg egentlig blir helt feil. I dag er det Marits som passer best for meg, da jeg er dressurinteressert og ingen av de to andre stedene ville kunnet gi tilsvarende undervisning på akuratt det feltet. Men går en noen år tilbake i tid, f.eks. til årene jeg var på Tunarp, så var nok dette det stedet som da passet meg best, fordi jeg var sprangfrelst til 1000, og Tunarp er en typisk feltrittstall, med mye sprang på bane, og hopning av ulike varianter av terrengbaner. Selv om man hopper i terrenget på Marits, så var neppe disse to stedene sammenliknbare på dette området. Og de første årene på rideleir så passet Hurdal meg bra. Blir rett og slett for vanskelig å sammenlikne. Både utifra at interessene har vært så varierende, mine krav har endret seg veldig og det er såpass mange år mellom de ulike oppholdene..

Men min erfaring har iallfall vært at jeg har vært innom to rideleirer som har vært autorisert som trestjerners av Norges Rytterforbund. Og mitt inntrykk er at begge disse stedene har holdt god standard. Nå kan nok også andre rideleirer holde standard, men min erfaring er at de autoriserte kanskje har en "ekstra" garanti for det.

Ta en titt på artikkelen: "Hvilken rideleir bør du velge?". Der har jeg nevnt hvilke rideleirer som var autoriserte av NRYF per 1/1-03 iallfall. Og de er nok fremdeles det.. Det varierer litt fra år til år. Noen rykker opp, noen rykker ned, noen nye dumper inn på lista, mens noen faller fra. Du kan til enhver tid få en oppdatert liste ved å sende en mail til NRYF også.

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

equador_it

» VIP

Skrevet - 27/05/2003 :  10:54:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
min topp 5;
1. Klosterskogen ridesenter
2. Marits rideskole
3..
4..
5. Stall K
Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 02/07/2003 :  00:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg vært på så veldig mange forskjellige steder, men rideleir på stall-k var i allefall bra!!! =) Gå til toppen av siden

~C*e*s*s*i~

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2003 :  22:24:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside~C*e*s*s*i~  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse~C*e*s*s*i~  Svar med kopi av melding
her bare ært på lefdals men der er d gjempebra! savner å være der skikkelig! etter å ha vært der en gang blir ikke sommeren noe uten lefdal! ANBBEFALER DEN AZZ!
kozzz

Cecilie
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  18:07:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har bare vært på Lefdals og på Hjørgunn (bare åpen for elevene på rideskolen).

Av disse to er det da slik:
1. Hjørgunn Gård
2. Lefdals Rideskole

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  22:11:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke vert på rideleir sånn skikkelig..
Bare vert på rogaland ridelubb sin rideleir en gang, å den var ganske kul da!
Men STRAND ruler!!

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 03/07/2003 :  22:17:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Har vært på 3 rideleirer (men 5 ganger på den ene...)

1. Narvik Rideskole
2. Marits Rideskole
3.
4.
5. Stall-K

- Mezzy -
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  23:35:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Har bare vært på rideleir på Lefdals Rideskole og på Kragerø Ridesenter. Begge steder har jeg hatt det helt supert En stund siden jeg har vært på rideleir nå siden jeg har følt meg litt for stor og fått egen hest... Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  23:36:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Har bare vært på rideleir på Lefdals Rideskole og på Kragerø Ridesenter. Begge steder har jeg hatt det helt supert En stund siden jeg har vært på rideleir nå siden jeg har følt meg litt for stor og fått egen hest... Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  23:37:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2003 :  23:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
jeg anbeafler sandnes og jæren rideklubb sjekk hjemmesiden www.sjr.no

bananå!
(anna)
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2004 :  09:54:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
1. Skogshorn Hestesenter

Jeg har bare vært der, og jeg elsker det! Anbefales på det varmeste!

"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/05/2004 :  12:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
1. Stall Monserud.
- Dette er det stedet jeg begynte min rideleir-karriere, og jeg var der 3 år på rad - med 2 forskjellige eiere. Først var det vel Kari ettellerannet som eide stedet, deretter tok Amund Eide over, for de som ikke vet det, er/var han landslagstrener i sprang.
Det var supert der, og jeg red for Amund, Nina Brathen og noen til. Supre hester og pent sted. Dessverre har det vel blitt litt borte nå.

2. Sulseter Rideleir.
- Har aldri vært der på rideleir, men har ridd hos dem en vinter. Kan ane meg at det er veldig bra der.

LANGT utenom listen kommer Lefdals, som jo var et pent sted. Men jeg likte det ikke. Har vel noe med kommersj mentaliteten der å gjøre.
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  19:11:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
1. Kragerø Ridesenter
2. Skogshorn Rideleir og Stall Bergan
3. Stall Verdens Ende

"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill
Redigert av - plutoloop den 02/12/2006 21:53:55 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  00:44:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hei Sweety - Trine
Har heller ikke vært på noe spesielt mange rideleirer rundt om forbi - mesteparten av dem er vertfall Rogaland Rideklubb, ganske kult og gøy, men tviler ikke på at det fins 1.000 ganger bedre rideleirer!
Så RORK kommer på noe rundt 3/4 - selv så syns jeg det er kjekt der, men igjen, andre plasser har dem jo så mange mer aktiviteter etc!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.