hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vanskelig å skrive annonse...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Vanskelig å skrive annonse...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  23:32:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg har ei stund nå lett etter en passende hest. Har skrevet flere annonser her, men har har fått veldig få henvendelser.
Er redd jeg skriver for mye i annonsen , at selger kan bli skremt av at jeg stiller for mange krav...

Dere som har/skal selge hest, hva ser dere etter i en slik annonse?
Hva er det som skal til for at dere tar kontakt?

Vet det varierer, men sånn generelt liksom..

Takker for svar!

Hilsen en litt frustrert rytter uten hest;)

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:56:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hvis jeg skulle ha solgt en av mine hester, hadde jeg nok hatt visse kriterier som skulle fylles..
som f.eks

- selger ikke til rideskole, kun privat
- hva den skal brukes til, ikke alle hester fungerer i visse ridegrener
- alder på den som skal ha hesten, og erfaring
- ser jeg en annonser med mye skrivefeil og sms-språk, går jeg rett over til neste ;)!

har sikkert noe mer også, men kommer ikke på det i farten. Det viktigeste for meg, hvis jeg skulle ha solgt hesten, er vertfall at den hadde fått det bra der, og selvfølgelig at jeg ville fått mulighet til å besøke den innimellom.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  08:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne vi fått sett en av annonsene? Lettere å komme med tilbakemelding da.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  08:41:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det hadde vært greit og sett en av annonsene :o)
Men noe av det jeg hadde sett etter i en annonse, er en noe mer personlig annonse. Hvor en kan få en liten feeling om hvordan person en muligens selger til. Ellers så slenger jeg meg på det som Anne skriver her :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  09:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit å vite det som Anne skriver, og i tilegg er det greit å vite ca hvor mye kjøper vil legge ut for en hest, hvilken aldersgruppe hesten skal være i osv. Bare små opplysninger som gjør at selger ser om hesten en har til salgs kan passe.
Skriver du en alt for lang avhandling, kan det være at noen ikke gidder å lese hele annonsen. Og står det for mange detaljer osv, kan også gå glipp av hester som egentlig hadde vært noe for deg.

Da jeg skulle selge hesten min, tok jeg kontakt med folk som virket seriøse (som da hadde "gode" annonser) og som ikke hadde skrevet så mye, men nok til at det virket som hesten min kunne være noe for dem.

Hege Gå til toppen av siden

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 30/09/2005 :  12:29:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for alle tips!!
Her er en av annonsene jeg har lagt inn...Håper på noen tilbakemeldinger!!:)

http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=1&ukat=10&ID=116685
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  14:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Syns det var en kjempefin annonse du har skrevet.. ;)
Lykke til med letingen etter hest =)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  14:31:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jepp, annonseteksten var fin! Men hva med å skrive en litt mer utfyllende overskrift? Og kutte ut #-tegnene... Det er jo overskriften folk ser og fatter interessen for.

Lykke til med hestekjøp forresten!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  14:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hva skal du bruke hesten til? Dressur eller hobbybruk? Skal du bruke den til sprang?

Tone_

Skrevet - 30/09/2005 :  14:50:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bør skrive hva hesten skal brukes til, ja. Er også enig i at overskriften kunne vært litt mer utfyllende.

Det du skrev om at den ikke måtte ha noen uvaner, være snill med veterinær, hovslager osv. reagerte jeg kanskje litt på.. Det får kanskje annonsen til å se litt "nybegynner" ut. Etter min mening..

Så også at du skrev "ikke kaldblods ikke travtrent". Syns personlig det ser bedre ut hvis du skriver litt om hvilken type hest du vil ha, i stedet for hvilken du ikke vil ha.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  17:19:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjern #'ene, det får annonsen til å se 'fjortis' ut.

Synes denne setningen var veldig rar:
Kopi av melding:
Den må være minst 160 høy, grei med vetrinær, hovslager og på henger (men ikke no "must").

Først sier du den må, så sier du ikke noe must.

Istede for
Kopi av melding:
snill og fin å håndtere på banen og i stallen

Kan du skrive 'Snill og fin å håndtere både fra bakken og hesteryggen. (Eller noe sånt). Jeg ble ikke helt klar på den setningen nemlig...

Om du skal ha --, så bør du begynne på ny linje.

Det staves standard, ikke standar.

Dropp
Kopi av melding:
(-og selvfølgelig skreddersydd treningsprogram)

Kopi av melding:
Er også en fordel hvis hesten står på sørlandet ettersom den vil bli prøveridd og grundig undersøkt av vetrinær.
(kan også ha den på stallen her i kristiansand en periode under prøvetiden).

Jeg ville skrevet:
'Er en stor fordel om hesten står på sørlandet ettersom jeg ønsker å prøveri, og bruke egen veterinær.' Eller noe sånt.
Dropp den siste setningen, eller i det minste omformuler den så den er lette å skjønne. Noe sånt som:
'Er også interessert i å ha hesten på stallen i Kristiansand på prøve, men ikke noe krav.'

Istede for
Kopi av melding:
ønsker å kjøpe hesten med utstyr hvis mulig.

Prisen kan vi diskutere, men er ute etter en hest til rundt 30-50.000.

Ville jeg ha skrevet:
'Er hovedsaklig etter en hest i prisklassen 30 - 50 000 kr, helst med utstyr.

Og ikke skriv '...', det får annonsen til å se litt useriøs.

Gud, nå var jeg pirkete. Håper jeg var til hjelp, og at du ikke tar det ille opp.

Mhv Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 30/09/2005 :  19:49:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
:)

Tusen takk for tipsene!!

Skal se om ikke jeg kan få skrevet en odentlig fin annonse i morgen!!:)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  20:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke alltid like lett å skrive en kjempe god annonse! Burde være tips til hvordan skrive en god og seriøs annonse osv, ut her på hestemarked. Finnes mange elendige annonser her..:)

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  01:00:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg reagerer på at det møkkes 4 ganger daglig, hvorfor det?? Siden det står at den får mye utegang? Jeg ble avskrekket av den delen, siden jeg vil hesten min skal komme til noen der den får være ute hele dagen. Men ellers synes jeg det var bra, og du hadde en fornuftig pris.. er lei av sitte lete etter kjøpere til hesten min, når de skriver annonser som: Vil kjøpe dressurhest, den bør gå minst LA og hoppe 120, være snill og frisk og bla bla greit nok, så pris: 20 000 :SSSS

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  11:12:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg er i bunnen å grunnen enig med det Kristy har skrevet jeg
Videre syns jeg heller ikke at du skal sette noe krav om prøvetid, da mange ikke setter ut hesten sin på prøve. (og det vil være dumt å unngå alle disse hestene).

Lykke til i letingen etter hesten med stor H :)

Guro

Ps: du kan jo også ta kontakt med noen salgsstaller osv. rundt omkring, da kan du jo i det minste prøve flere hester om du må dra et stykke for å finne dem.

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:43:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke alltid like lett å skrive en kjempe god annonse! Burde være tips til hvordan skrive en god og seriøs annonse osv, ut her på hestemarked. Finnes mange elendige annonser her..:)

Opprinnelig postet av Hege J

Amen to that.

Syns egentlig hestemarked brude hatt en grov sil der de fjernet de annonsene som er helt borti natten håpløse.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.