hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det mulig???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er det mulig???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

beat

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  20:40:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mannen min har en kompis fra før vi ble sammen. Han vil ikke snakke så mye om han, fordi de er begge gamle spesialjegere og har jo ikke lov og snakke om oppdrag. De treffes ikke lengre, men har telefonkontakt.

Vel, denne kompisen, vi kaller han for Ola Normann, har alltid vært så facinert over at vi har hester. Og har uttrykt et ønske om å få seg hest.
Han har overhodet ingen erfaring, som vi vet om iallefall, og må nok plasserer som nybegynner!

Vel, for noen dager siden ringte Ola og fortalte at nå hadde han også fått seg hest!! Mannen min ble litt perpleks av dette utsagnet, siden han vet han ikke kan noe om hester. Og spurte hvilken hest han hadde fått.

Jo, ett føll! De hadde kjøpt seg ett føll. Fordi kona var litt redd hester, derfor kjøpte de heller en som var liten og søt!!

Er det mulig!?!?!?! Enda en hest som blir ødelagt av mennesker...

How strange, that so often, it all seems worth it.

ShyBoy

Skrevet - 27/09/2005 :  21:03:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... har noe lignende her vi også... Ei "venninne" som kjøpte seg det første og beste hun fant. Hun kunne ingenting om hest. Nå har det endt opp med at hesten har fått føll, og hun bruker det ALDRI... bortsett fra når hun skal vise frem hvor kul hun er som har to hester!

Varr han ikke klar over at hesten kom til å bli stor en gang????

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  21:12:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Varr han ikke klar over at hesten kom til å bli stor en gang????

Vel, de har vel ikke tenk så langt ennå. Tipper det er ca to uker siden de kjøpte det.
Tanken var nok at de skulle venne seg til hesten, mens den ennå var liten. Kanskje de ikke vet at det trengs mye kunnskap og tid for å trene et føll?

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  22:20:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jessu sier jeg bare..
Therese
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånt skulle ikke ha vært lov...
Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:14:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff....
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  14:15:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Synd for føllet, det blir jo helt feil for det, hvordan blir det når det blir voksent??!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  14:42:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hvem i all verden har solgt et føll til noen uten erfaring??? Uansvarlige selgere...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  14:58:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Huff...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  15:33:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
At det går an, av både selger og kjøper....

Lurer på hvor bortskjemt det føllet blir i de senere år.... sukk

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  16:15:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Men oppdretter da? Man har da et visst ansvar når man sørger for nye hester til verden?
Uff, blir helt oppgitt jeg...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/09/2005 :  17:35:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er nok mulig..
Jeg kjøpte jo Rosita som en fersking jeg å da. Men jeg hadde jo pappa og to naboer med store erfaringer + eieren til hoppa jeg hadde på fôr den tida..
Ikke første gangen slikt skjer..

H*n tenkte nok og få unna hesten fortest mulig, og bare måtte få den ut av livet sitt på en måte..

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  20:32:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvem i all verden har solgt et føll til noen uten erfaring??? Uansvarlige selgere...

Enig.

Hva med å gi dem noen råd og tips iblandt? Selv om de ikke kan snakke om gamle oppdrag, kan de vel snakke om hest?
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:53:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg må bare si meg enig der. Det er neste litt verre av oppdretter enn av denne kompisen... Han mener jo faktisk ikke noe vondt eller galt med det... Men han er jo så uviten at det grenser til dumhet, spør du meg.
Men oppdretter har jo erfaring, og budre ikke selge føll til en som stiller med helt blanke ark...

Triste greier..

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:04:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kan ta imot det gratis, jeg, den dagen det sparker eller klyper for første gang og de blir redde og vil skyte stakkaren... Hehehehe...
*panneklask*

Line.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:30:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Sånne folk burde ikke ha dyr.. Snakk om uansvarlige selgere også! hadde aldri solgt til noen slike.. stakkars hest sier bare jeg! håper de tar til vett og ser hvor mye ansvar og tid det går til en hest, at det selger det snart.. i håp om at det får et bedre hjem da..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.