hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ponnyen går konsekvens i mot tøyle og sjenkel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Ponnyen går konsekvens i mot tøyle og sjenkel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beno

Skrevet - 27/09/2005 :  19:29:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ponnyen min går konsekvent imot tøyle og sjenkel. Etter ett år sammen er vi ikke særlig lengre i utviklingen enn vi var når vi kjøpte henne. Hun er 7 år. Trenes variert 6 dager i uken, sprang, dressur, tur, longering m.v. Er ganske erfaren (LB/LA) men dette synes jeg er vanskelig. Noen som har gode råd ?
Mvh. Amigo

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  20:53:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette er faktisk helt umulig å svare på.

Hvordan går hesten i mot hjelperne? Hva gjør du når hun gjør det, og hva forsøker du å gjøre for å forhindre dette? Rir du for instruksjon?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:27:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du en instruktør til å hjelpe deg? Og hva sier han/hun i såfall?
Høres kanskje litt ut som et spørsmål som er vanskelig å få løst over internett, men gjerne beskriv mer!

Hege Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  22:22:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hester er jo motstansdyr...vi må lære de å gi etter for all motstand/press osv...
det kan sikkert vere mye annent oxo på hvorfor,men som de andre sier,litt vanskelig å finne ut av over nettet!!!har du ingen til å hjelpe deg??
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hester er jo motstansdyr...vi må lære de å gi etter for all motstand/press osv...

<klipp>

Opprinnelig postet av angelina1

Hva betyr egentlig dette? For å være helt ærlig er jeg overhode ikke med Å ri hesten slik at den ikke går mot hjelperne har ingenting med å lære hesten å gi etter for press. Isåfall har jeg misforstått noen grunnprinsipper her. En hest som ris riktig vil av min erfaring sjelden gå mot så lenge den behandles og ris slik den skal. Dette gjelder også uerfarne, urutinerte hester som er lite ridd. Selvfølgelig kan du ikke kreve mer enn hva du kan forvente å få igjen. Forventer du for mye kan du derimot oppleve at du får motstand i hesten.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 29/09/2005 :  10:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
du har helt rett i det du sier.. nå har jeg ikke sett hesten.. så jeg skrev det fordig jeg ser veldig mange hester går imot press,ikke fordi de blir bett om formye.men de har liksom ikke lært dette helt fra starten++de har vel ikke fått nok ettergift ,så de forstår eller gidder ikke lengre å prøve..tenkte egentlig mest på ang sjenklene her...som du skrev:hest som ris riktig vil av min erfaring sjelden gå mot så lenge den behandles og ris slik den skal..
så at jenta skrev at hun var ganske erfaren...tenkte da ikke å si mye om hvordan hun red,men heller på hvordan hester er...instruere henne kan noen andre gjøre...

feks...rir jeg hesten min på tanke at alt jeg gjør er press(litt mye HN i huet mitt) hehe..men han er 5 år oxo..føler jeg at han ikke forstår går jeg av og begynner på nytt igjen fra bakken for å løser de tingene...(lange tøyler)
Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  12:01:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan en løsning være at hesten er "skjevt" musklet? At det virker som den jobber i mot fordi den rett og slett ikke har riktig styrke til å "bære seg"/ gjøre det riktig? Har ridd mye på travere å oppdaget at når man får utjevnet meuskulaturen på de og får de til å gå rett så blir de mye lettere å ri. Dette er selvfølgelig arbeid som gjøres over lengere tid. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.