hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - U-annsvarlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Auksjonen
 U-annsvarlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

zakina

» VIP

Skrevet - 27/09/2005 :  19:08:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
En ting jeg har reagert på er at hestemarked auksjonerer bort tann-rasp , munntvinge og visiter tang. Har inntrykk av at d er mange u erfarne som handler på auksjonene som ikke vet helt hva de egentlig byr på. kan bare tenke meg resultatet hvis noen av disse skulle finne på å prøve å raspe tennene på hesten sin / för hesten sin.... D er tilogmed mange vet. som ikke er noe spes flink til å raspe tenner (logisk egentlig da de er leger og ikke tannleger).

Syns liksom hestemarked signaliserer litt at å raspe tenner er noe "alle" gjør, d er bare å kjøpe ei rasp og sette igang..

Hva syns dere?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  19:45:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tannrasp, trebrems og tilsvarende utstyr kan du kjøpe på Hööks og Horze også. Jeg vil jo i bunn og grunn velge å tro at folk ikke gidder å bruke penger på ting de ikke ser behov i å ha. Jeg vet det finnes mange dumme folk i verden, men det undrer meg om folk som overhode ikke ser sitt behov i en tannrasp, faktisk påvirkes av en auksjon for å gå til innkjøp av en. Får man først den fikse ideen om å skaffe seg en, er det enkelt å få tak i.

Finnes mye utstyr som er "farlig" i bruk. Særlig om det brukes feil. En tannrasp er nok et verktøy det står mer "respekt" i at man bare ikke kan prosjektere med selv. Tenk istedet på alle de finurlige bittene og hjelpetøylene som er lett tilgjengelig på markedet, som folk faktisk ikke aner at de bruker feil..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

zakina

» VIP

Skrevet - 27/09/2005 :  20:16:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tidligere sett spørsmål fra noen som hadde kjøpt en visitertang om hva det var og hvordan den skal brukes. Tror det er lettere å kjøpe ting man ikke har bruk for på auksjon da d er lett å bare trykke på knappen, spesielt siden d "lønner" seg å kjøpe flere ting pga frakt. noen kan sikkert få inntrykk av t det er billig og rett og slett kjøper av den grunn. vet at man får kjøpt tannrasp o.l på div hestebutikker. mener at tannrasp o.l er ting som bør være forbeholdt fagfolk og ikke være tilgjenngelig for 13-14 åringer. Ikke d at jeg mener alle er uerfaren men noen er det og noen kan finne på å prøve selv og en hest ødelagt er en for mye. (selvfølgelig kan eldre også finne på noe slikt) Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  22:21:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Visiteringstang har eg hatt i mange år og man kan da ikkje akkurat gjøre så mykje skadelig med den. Ser ikkje heilt faren med ei visiteringstang.

Ellers som Spoff seier. Vil man få tak i tannrasper osv så får man tak i det uansett. Eg har kjøpt meg munnåpner her på auksjonen fordi eg synest det er greit å sjølv kunne ta ein titt i hesten min sin munn og følge med på når det er på tide med tannrasp osv. Ser ikkje heilt problemet med det.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  23:00:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Men auksjonen skal heller ikke være åpen for at 13-14 åringer skal handle uten samtykke fra foresatte.

Jeg har ikke sett noen debatt om visitertang, hvor noen har bommet på kjøp av den, og ikke aner hva den kan brukes til. Hvor har den gått?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

zakina

» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  00:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
var ikke en diskusjon, var ett spørsmål som lå under annonser.
Ang visitertang så kan man faktisk gjøre stor skade med den (ved uvettig bruk) Du kan faktisk gjøre en hest halt. mener bare at utstyr som krever proffesjonelt bruk ikke bør være tilgjenngelig værken på auksjoner eller i vanlige butikker. selfølgelig så er d mye annet utstyr som blir missbrukt/ brukt feil av uvitenhet

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  11:38:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg så også annonsen angående visitertanga.
Må innrømme at jeg rista oppgitt på hodet over dette.

Greit dette er ting som er tilgjengelig andre steder.
Og i gale hender kan veldig mye utstyr være skadelig.
Men hva skal vi med dem?
Dette er ikke noe vi trenger å ha, veterinæren jeg bruker har både tannrasp og visitertang.

Jeg ønsker meg helt andre ting på auksjonen, ikke ting jeg ikke har bruk for...

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

zakina

» VIP

Skrevet - 30/09/2005 :  00:59:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er i grunnen d jeg mener, hvorfor selge ting som Burde være forbeholt spesialister, der d er så mye annet som er int som utstyr til hest/ rytter/stall og hestebøker/ filmer til og med billetter til f.eks ohs Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/09/2005 :  10:53:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå er vel ikke det å selge billetter til OHS på auksjon noe særlig annet enn "svartebørsaktig" spør du meg..(men jeg vet ikke om det regnes som svartebørs jeg da..)

Nå har det seg sånn for min del at jeg er veldig lei av å alltid bli "passa på", altså skjønner jeg ikke hvorfor hestemarked skal være ansvarlig for å ikke selge meg ting som kan bli misbrukt..eller ting som _jeg_ ikke har bruk for..har jeg ikke bruk for det så bare kjøper jeg det ikke..Enkelt og greit. Har jeg bruk for det kan jeg jo by på det.

Videre syns jeg også at det ikke er vanskeligere enn å droppe å by på ting om de ikke har det du har lyst på, da kan du jo bare kjøpe det, evt se om noen på e-buy har tenkt å selge det.

Som et lite apropos har jeg et tiny spm: noen som vet om hestemarked kommer til å være på OHS i år? og om de da kommer til å ha med noen av disse dekken og voilock og rideskjorte tingene som går på auksjonen. Jeg kunne være halvt litt interessert i å ta i noe av det for å kjenne på kvaliteten:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.