hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris for forryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Pris for forryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

maane

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  21:21:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere er passende pris å ta for en som rir din islandshest 2-3 ganger i uken?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  21:27:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg tar 50kr men det er for lite egentlig!
men sånn ca en 100lapp kanskje?

eller 250kr månden

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  21:40:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg rir gratis akkurat nå. :-) Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  00:33:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
hvis han/hun måker og slik ville jeg ikke tatt så mye.. egentlig ingenting.. Hvis det er du som trenger hjelp/har ikke tida til det sjøl ville jeg ikke tatt noe for det, men hvis han/hun får ri fordi han/hun har lyst og du sier ja.. kanskje 200 i mnd. og da måker han/hun også. Evt forer.. :) synes det er rettferdig jeg:)
hm.. ja, d va d da.. Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  10:11:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Kommer ikke det veldig an på nivået på både hest og fôrrytter? Hvis hesten din er godt utdannet, god å ri, med bra gangarter; altså en hest man kan lære mye av, da mener jeg det er greit å ta mer enn hvis hesten er uerfaren eller dårlig utdannet. Skjønner du? Du må jo ta hensyn til hvem som lærer hvem, samt om fôrrytteren hjelper til i stallen eller ikke. (Synes jeg, da.) Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  19:42:53  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
jg synes kanskje at han/hun som rir islandingen din kan hjelpe å betale
utgiftene (fòr, sko, stalleie) men jg har egentlig ikke noe spess peiling på dette.

*~det var det~*
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  21:48:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
lurt også og tenke på hvor stor hjelp du har i en forrytter!
blir det bare fordi du ikke orker så mange dager i stallen selv så syns jeg det skal være rimligere!
men er du helt nødt til og ha forrytter i en travel hverdag kan du vel ta litt ekstra

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  00:06:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir vel det samme som i situasjoner der det gjelder andre hesteraser. Skulle gladelig betalt for å få ri en islending, jeg Å dele stalleie på antall dager, er vel ganske vanlig måte å gjøre det på... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  09:39:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
om de skulle delt stall leia hos oss så hadde det da blitt 75kr dagen

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  15:05:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest på fòr for ca 2 år siden betalte jeg 250,- per måned.,. Da red jeg hver tirsdag og fredag. da måtte jeg lage foret, fore, møkke en del, feie, fylle vann til alle hestene og diverse..
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  00:25:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
jeg syntes det skal komme litt ann på om hesten er go eller ei. Det er jo litt forskjell på å ri et gammelt vrak og en topp trent konkurranse hest med masse vilje=)
Oxo tenker jeg som så at man skal dele alle utgifter man har i måneden på hesten på antall dager i måneden. Og da skal forrytter betale det det koster å ha hesten det døgnet / dagen. Om rytteren f.eks bare får ri på tur i maks en time og aldri får ri på kurs eller lignende så syns jeg det skal være billigere.. Men om forverten har mange muligheter med hesten og kan gjøre som hun/han vil så bør det være vanligdøgnpris. Kommer jo oxo ann på om rytter har noen plikter.. møkking, foring osv

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  06:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
40 kr per gang synes jeg er en ok pris, ikke for mye, ikke for lite liksom. Men da må selvfølgelig rytteren ta alt ansvaret innen foring, møkking og stell osv..
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 31/12/2005 :  13:17:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det bør komme litt an på nivå på hesten, og hva eieren betaler for oppstallingen. Her i byen vet jeg det er mange som tar 500,- for hester der fôrrytteren kun rir en gang i uka. Selv har jeg hatt en unghest stående på en plass med alle fasiliteter, da hadde jeg ei som red han to ganger i uka. Jeg tok ikke penger for det, for hun gjorde meg en stor tjenenste ved å ha han. Kjenner ei som har en helt normal voksen hest stående på samme senteret, hun gjør det slik at fôrrytteren betaler for skoingene. Da rir hun 3 ganger i uka, og måker hos hesten samt pusser utstyr etter behov. Egentlig billig, det blir 4-500,- i måneden etter hvilken årstid det er. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  13:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dere sier at man skal se det an på nivået til hesten osv., men hva med nivået til forrytteren? Ville dere tatt like mye for en rytter som helt garantert ville tilført hesten god trening, som dere selv kanskje ikke ville vært i stand til, som en som ikke egentlig ville tilført noe? Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 31/12/2005 :  17:15:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Derfor tok ikke jeg betalt av fôrrytteren min. Hun ga hesten god trening go ejg hadde i utgangspunktet ikke tid nok.

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  17:50:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Synes 100 kr hver gang er en bra pris...!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.