hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridning etter fødsel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Ridning etter fødsel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Fröya

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  23:47:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg fødte i februar i år. Siste gangen jeg red før fødselen, var i november. Da datt jeg av. Heldig vis var det snø den dagen, så jeg landet mykt. Dessuten er jo ikke islandshester så veldig store. Fant vell ut at det var på tide å slutte da. Fikk dessuten litt bekkenløsning etter fallet. Men jeg fortsatte å kjøre resten av svangerskapet. Siste gangen jeg kjørte, var 2 uker før fødsel. Men de siste to ukene hadde jeg litt høyt blodtrykk og måtte derfor ta det helt med ro. Er litt usikker på når jeg satte meg opp første gangen etter på. Var vell når jeg kunne sitte uten at det gjorde vondt. Begynte med korte, rolige skritteturer.
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  22:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oioi... så bra at det gikk bra da! Selv om det er kort ned, kan det gjøre stor skade. Det får iallefall meg til å tenke meg om, neste gang jeg blir gravid.
J
eg rei Birtingur siste gang i februar, og fødte i mars. Den var en kort tur fra en stall, til en annen. (Han skulle bytte stall hvor møkking og foring ble gjort). Men jeg var ganske nervøs....
Nå som jeg vet hva jeg kan miste neste gang, blir jeg ikke å ta noen sjanser!
Storm er den beste

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  16:39:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det ble spontanabort på meg nå på tirsdag, kan jo ikke vite årsak, men jeg red en traver jeg hadde i trening, og selv om jeg ikke vet at det er grunnen, kommer jeg ikke til å ri før hvertfall 3 1/2 mnd neste gang.

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  19:29:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det ble spontanabort på meg nå på tirsdag, kan jo ikke vite årsak, men jeg red en traver jeg hadde i trening, og selv om jeg ikke vet at det er grunnen, kommer jeg ikke til å ri før hvertfall 3 1/2 mnd neste gang.

Opprinnelig postet av Bea

Nei,så trist Bea....en trøsteklem fra meg...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  20:26:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Nei,så trist Bea....en trøsteklem fra meg...

Opprinnelig postet av Lene.

Trøsteklem fra meg også.. Stakkars deg! Ble litt skremt jeg nå... Kanskje ikke bør kjøpe meg hest før etter jeg har fått unger..

Hege Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  20:50:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg skal sette bort hoppa mi nå, siden vi kommer til å prøve igjen. Skal slutte i jobben min også nå, så da vil jeg ikke bli tvunget til å måtte ri om jeg skulle bli gravid igjen. Nå kan det være at det var noe galt med fosteret, og at det skjedde av den grunn, men det sies at man ikke skal ri hvertfall de 3 første mnd av fare for abort, på lik linje med jogging, hoppe tau o.l Er ikke bare bare finne en som vil ha heksa mi, og som jeg også "godtar" men håper da på finne noen..

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  21:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hallo Bea!
Jeg vi gjerne ha hoppa di....
Kan ikke du ta kontakt hvis du mener å sette henne bort??
Sjekk hjemmesiden min...
Utrolig trist at du aborterte...men lykke til videre

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  22:15:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Åh... trøsteklem fra meg også!! Men som du sier, man vet jo ikke årsak. Det er vel 25 % sjanse for å abortere de første fire mnd, om jeg ikke tar helt feil....

Jeg vil også ha heksa di, hun er så nydelig

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  15:41:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe, ja hun er nydelig, men vanskelig som få. Blir så oppgitt av henen at har nå bestemt meg for å selge henen og ikek sette bort. Men hvis jeg ikke får kjøper raskt setter jeg henne bort.

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  19:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok... var hun slik sa du kjøpte henne? Jeg har jo fått med meg noen av hennes 'nykker', særlig med bakbena. Er det ingenting som hjelper? Jeg vet jo at du trener etter de beste prinsippene i verden, i følge meg. Så om ikke du får det til. Hvem da?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  19:32:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hun var 100 ganger verre da jeg kjøpte henne, men hun sparka ikke. Men hun var en hest med mange uvaner gitt. Jeg tror nok at hvis personene er bestemt , og da mener jeg virkelig bestemt nok så vil det gå. Ta igjen med henne rett og slett.

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  19:39:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. ikke lett det der. Hun er jo så utrolig stor også, og blir jo da mye mer uhåndterlig enn om hun hadde vært liten. Men likevel, er hun ikke ung enda? Hun er jo virkelig ett syn, og hadde nok gjort seg på dressurbanen...
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  20:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ja er det, hun er ung og kan lære. Jeg har bare ikke ork for tiden, og føler det er andre ting som er viktigere akkurat nå. Er synd men, for jeg kjøpte henne til dressur,, hun er virkelig litt av ett syn under rytter når hun virkelig går. Hun elsker og hoppe, er sikker på hun blir knall i sprang også, hopper alt som er og ikke redd for en eneste ting. Har ikek hoppet annet enn bittesmåkryss med henne, men når hun løshopper. I dag var det en sprangrytter å prøvde henne og hun hoppet ett par kryss, så ut som magica ikek hadde gjort annet hele sitt liv.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  23:59:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
utrolig leit å høre Bea! Håper det ordner seg..
Skjønner at det ikke er lett å sette bort en hest som Magica, ikke i helt samme situasjon som deg, men har også en hest som ikke er noe for hvem som helst, som jeg har store problemer med å få noen til å ta seg av, frem til jeg får han opp hit hvor jeg har flyttet nå om ikke så altfor lenge. (Har selvsagt noen til å fore, møkke og børste hos han, men det er alt også, ingen andre som er "kvalifisert" til å håndtere han på andre måter).
Hva med å sette henne bort til noen, som kan ha henne på stallen du holder til på, så har du mulighet til å besøke og følge med på henne lettere?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  09:38:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei. Så du har allerede kommet igang med selgningen. Du får komme med oppdateringer hvordan det går, er spent og høre hvem som kjøper, og hvor hun kommer.
Ja, jeg har forståelse for at andre ting føles viktigere nå, alt har kommet i andre rekke etter Storm var født.
Håper det ordner seg for deg!

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.