hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skjev beinstilling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Skjev beinstilling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Liza=)

» VIP

Skrevet - 23/09/2005 :  15:24:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..jeg har ei dølehoppe på 5 år..hun har vært barfot hest hele livet. eg kjøpte henne for ikje så lenge siden...tok en helseattest før eg kjøpte henna...å hu hadde 0 på alt.men hu har skjev beinstilling på frambena...eg har lyst t å bruka henna som spranghest (på hobbybasis,80-1 m) någen så har erfaring med dette,og vet sånn ca hvor mye en slik hest tåler, uten å få overbelastning??
takk for alle svar:)
klem team Liza& Tulla

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  15:56:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet av mange hester som har ett eller annet ved seg eksteriørmessig som helt fint kan brukes på et hobbynivå. Nå er det jo vanskelig å si 100% anngående din hest, men har du ikke spurt dyrlegen om dette? Dyrlegen burde uansett ha best forutsetning for å si hva hesten er i stand til å gjøre:)
Hege Gå til toppen av siden

Liza=)

» VIP

Skrevet - 23/09/2005 :  22:23:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
dyrlegen sier at det sikkert ikke vil være noe problem...men han sier at eg bør sko henne...har litt lyst te å ha henne som barfothest siden hu har vært d heila livet. ..hu er tålang på frambeina, ("vipp" innover) så enten må hu raspes eller skos...hva ville du gjort
klem team liza&tulla
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2005 :  13:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv hatt varmblodstraver med skjev beinstilling,han gikk travløp og løp inn mye penger,så det trenger ikke å ha noe å si for annet enn eksteriøret.
En del dyrleger tenker veldig tradisjonelt,særlig den eldre garde. Sko og tradisjonelle sykebeslag er ofte det som blir anbefalt. Fungerer hun bra som barfothest er vel det det beste? Men det kan høres ut som det har vært mangelfull eller feil beskjæring av høvene hennes. Jeg ville ha tatt kontakt med en anerkjent barfottrimmer som kan stelle beina hennes.
Lykke til med hoppa di!
Gå til toppen av siden

mart-he

Skrevet - 11/10/2005 :  19:03:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisan...
hestene er som mennesker, di fungerer selv om de er hjulbent eller kalvbent. det kan gjøre større skader å behandel dette, enn at hesten kan være sånn den er skapt.
men det skader ikke at fagfolk ser på hesten din
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.