hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din(e) "drømmehingst(er)"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Din(e) "drømmehingst(er)"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tone_

Skrevet - 22/09/2005 :  23:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kaldblods.....ikke hoppe for tiden, men mine favoritt kaldblodser:

PÅL EVEN..............................Ungheststjernen.Har brukt han x2 på min tidl. hoppe
SPIKELD...............................Trenger vel ikke nermere presentasjon
MOE ODIN.............................Utrolig flott hingst i eliteklassen
JÆRVSØFAKS........................Den svenske verdensrekordholderen
BOKLI ELD............................Norges best kaldblods for tiden, flott Elding-avkom
PILMIN..................................Har jeg alltid hatt sansen for, gir avkom jeg liker

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Trude H

» VIP

Skrevet - 26/09/2005 :  20:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må selvsagt velge Blue Hors hingstene Don Schufro, Future Cup, Hertug og Soprano siden jeg har ridd alle sammen! Don er jo bare helt fantastisk! Likte også Hertug veldig godt. Soprano er kjempesøt og Future er også fin å ri. Fedrene deres er også fine (Donnerhall, Florestan I, Schwadroneur og Sandro Hit)
Liker godt westfalere, oldenburgere, holsteinere og trakhenere
Ellers liker jeg godt Münchhausen, Rohdiamant og Leandro.
Kan vel også nevne min egen Le Mont-H siden han var avlshingst på Blue Hors.
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:05:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville helt klart valgt Briar!hehe..Er bare no med den hingsten;)
Ellers så er både Eighty Eight Keys xx og Etrusco nydelige!
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 29/09/2005 :  01:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg glemte å nevne favoritt hingsten da, og det er jo denne

http://photobucket.com/albums/a40/Muntigomp/?action=view¤t=Samber2.jpg

http://photobucket.com/albums/a40/Muntigomp/?action=view¤t=Samber3.jpg

Pinto hingsten Samber

munti
Gå til toppen av siden

lady-afrodite

Skrevet - 14/10/2005 :  14:28:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... Vår drømmehingst var en som het sarek.. Han står på naurstad og vår stae halvblodshoppe ville vist ikke bli brunstig med det første!! HEHE ... Hørtes dette kjent ut??

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=320&galleri=show&side=1&PicID=537955

Linken til siden.. hehe
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  21:51:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Har bedekt hoppa mi med Hermanto http://www.nhest.no/utstillinger/pdf/Eid%202005/10_hermanto.pdf Valgte han fordi eg kjenner han, og veit han har eit utrulig godt lynne, + at han er kjempefin, og passar godt til hoppa mi eksteriørmessig!

Ellers har eg veldig sansen for Frederik Skovå (DK) http://www.nhest.no/utstillinger/pdf/Eid%202005/4_fredrikskova.pdf Han er virkelig drømmehingsten trur eg, har skikkelig schwung i steget!

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita

Redigert av - Løkki den 15/10/2005 21:52:41 Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  21:09:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Synes jo tvillingen bør være obs på hva hun skriver.. Sarek er ikke så vidt jeg vet godkjent for avl på halvblodshopper..
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  10:02:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding
jeg ville valgt Moklompen (kloms) , som er en kåra dølahingst som har gått i sikkilsdalen flere år.... han er så snill og god, og fin og ri er han oxo!!
Han er verdens beste!!
http://hem.passagen.se/fnh-skane/moklumpen.htm
klems

Hest er livet, og jeg digger det!! Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  11:05:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, jeg ville vel valgt Blue Hors Don Schufro hvis jeg ikke hadde hatt Kenzo, fordi jeg synes det er en aldeles fantastisk hingst!

Hadde jeg drevet med sprang ville jeg nok gått for Robin Z, og hadde jeg hatt ponni ville jeg helt klart valgt Magic Dancer H.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  13:03:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg skulle valgt hingst så ville valget mitt falt på trahkener-hingsten Caprimond. Hesten er jo en levende legende.... Eller kanskje sønnen hans Hohenstein, eller sønnen hans igjen His higness!

[http://www.klosterhof-medingen.de/hengste/images/large/1-3l.jpg]

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  18:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker Raoul ganske godt, han er veldig herlig og utrolig søt, med noen vanvittige steg=)

http://www.hesteguiden.com/art_khingst.asp?action=visartikkel&ID=10

Ellers er Don Romantic utrolig pen, og De Noir...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  03:31:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til "Cesar" - som vurderer å bedekke palomino hoppe med palomino hingst.

Dette er to "røde" hester med "albino-gen". Da er sjansen for føllets farge følgende: 25 % sjanse for rødt følll, 50 % sjanse for gult føll - OG 25 % sjanse for albino (blåøyd hvit). Disse siste kan ikke brukes i avl.

Med en rød hingst vil sjansen for palomino bli 50 %, mens du unngår sjansen for et "albino" føll.

Bare så du er oppmerksom på dette.

I nl-hest-avlen er vi meget bevisste på dette, siden vi har mange gule hingster (og hopper). Det samme gjelder også for borket-fargen, som er brun/svart hest med "albino-gen".

I tillegg kan også svarte og skimlete hester være skjulte bærere av "albino-gen".

Dette fikk jeg selv til fulle erfare, da jeg i 1985 førte min skimlete hoppe til en svart hingst - OG resultatet ble en blåøyd hvit (25 % sjanse).
Jeg ble meget overrasket over resultatet..... OG siden har jeg ikke tatt sjansen på slik fargeavl, for å si det sånn.
Har brukt hingster med "sikre" farger i forhold til mine skimlete og gule hopper - ikke gule, borkete eller skimlete og svarte, som har gitt føll med "albino-gen".

Hvite og blåøyde hester er like "bra" som andre hester, men de kan ikke brukes i avl, da de alltid vil avle dette videre.

Bare nevner dette, for å bevisstgjøre noe om farger i avlen.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 29/06/2006 :  04:39:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Ikke albino,men bleke gen.
Skulle cesar avle på N/L-hest? Mulig det er spesielle regler der. Men utenom det har jeg aldri hørt at cremello/perlino/smokey ream er uønsket i avl. Om du krysser en cremello med en rød hoppe er det jo helt sikkert at du får en palomino. Så derfor er jo disse hestene med dobbelt bleke gen ettertraktet i noen avlsforeninger

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ingrid_&_Tabaki

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  21:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er for meg verdens nydeligste hingst, med verdens største hjerte! Pinto Pleasure-hingsten Taffy's Tabaki.

Gå til toppen av siden

Fairytale

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  19:07:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg skulle bedekke hoppa "mi" Lucky Girl (e. Goodtimes) kunne jeg definnitivt
tenke meg å bedekke henne med Åtoftens Walit (e. Blue Hors Don Schufro-Rambo)..
Jeg kjenner eieren, og vi skal flytte til samme stall:P.. Han er jo bare såååå pen:P..
Og han har gode gangarter:P Bare ELSKER den hesten=D

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.