hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fortida til Karamell!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Fortida til Karamell!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Eli K

» VIP

Innlegg: 32

Skrevet - 12/09/2005 :  10:29:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet hva karamell egentlig heter????
Karamell er en gul kaldblods på ca 10år som mest sannsynlig er etter Atom Vinter. Han er lys gul med bredt kubles, hvite strømper på bakbeina og hvit man å hale. Han har tidligere stått både på Idas rideskole, Birgits rideskole og på øysand. før det stod han i bjugn tror jeg. Har hørt at han muligens er født på fosen, men er ikke helt sikker!
Tror det ble skiftet navn på Karamell da han stod i bjugn.
Karamell er en kjempesnill og trivelig hest. elsker å hoppe, har en tendens til å bukke på tur vist han blir for hyper. Kan også hyle av glede på tur =)
Håper noen har litt info om Karamellen min... Bilder kan sees ved å gå inn på min vip side "Eli K".
Hilsen Eli K

Redigert av - Eli K den 12/09/2005 14:31:26

Helle_

» VIP

Norway
Innlegg: 2372

Skrevet - 12/09/2005 :  11:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Vet du hvem mora er?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 12/09/2005 :  14:26:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh.. Har hørt navnet. Men klarer ikke og på bilde inn i hodet!


Gå til toppen av siden

linki

Innlegg: 640

Skrevet - 12/09/2005 :  19:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er de som er gule etter atom vinter født fra 1992 - 96

Ulsrud Dinti 96 Sprint Lars 95 Vegar Viking 93 Polarlys 92
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway
Innlegg: 202

Skrevet - 16/07/2006 :  14:02:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Husker Karamell fra da jeg var med venninnene mine i stallen tidligere.. *På Idas Rideskole* :) Om du vil ha mobilnummer til hun som eide han, så skriv i GB min på VIPen min, så skal jeg sende deg det :)
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Innlegg: 110

Skrevet - 17/07/2006 :  11:10:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Hei!
Husker Karamell godt fra da jeg jobbet på Birgits rideskole. Mener å huske han var ganske ung da, rundt 5 år kanskje. Tror han var blitt trent som travhest litt da han var helt ung, men er ikke sikker. Han har i hvertfall ikke gått løp. (Er heller ikke helt sikker på om han er etter Atom vinter, det hørte jeg ingenting om.)
Tror han mer eller mindre hadde gått som ridehest de siste to årene før Birgit kjøpte han, men han kunne ingenting. Stort sett det han kan, er lært på rideskolen.
Husker godt første gang jeg så han. Han hadde så lang, bølgete man og pannelugg. Nydelig, men da jeg kom neste dag hadde de klipt av han alt! (Klarte faktisk å fylle en hel bærepose med hårene.)
Han var ganske turbo de første månedene han sto på rideskolen, før han roet seg. Kort galopp var også et fremmedord, men etterhvert som han roet seg så kom den og.
En gang skulle han være med på en dressur oppvisning på Leangen med flere hester fra rideskolen. Han stresset seg opp så mye at Birgit måtte dope han for at rytteren kunne ri han. Enda han var dopet så var han helt utrulig stresset. På boksen og hendte det også at han stresset seg opp endel. Han sto på spilt i den tida, men han klarte likevel å vandre fram og tilbake mye når han sto inne. Og når han ikke vandret sto han og skrapet. Han fikk stå i boks etterhvert, men han vandret like mye der og. Han var ganske tung å fli til må jeg si.

Men han var blid som dagn er lang Har ikke et ondt bein i kroppen den der karen

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Innlegg: 110

Skrevet - 17/07/2006 :  11:12:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Eh. Glemte å svare på spørsmålet; Nei, jeg vet ikke navnet. Han het allerede Karamell da han kom til Birgit.
http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 17/07/2006 :  14:33:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det ble vel funnet at Karamell egentlig heter Ramstad Gløgg. Det 'het' han hvertfall da han var med på FDAT stevne ;-)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Innlegg: 110

Skrevet - 17/07/2006 :  14:45:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Står på DNT sine sider at Ramstad Gløgg døde i april i 1997.
Kanskje mere sannsynlig at det kan være Sprint Lars? Stemmer ihvertfall med fargen, fødselsåret, og at han ikke har startet løp. Hvis han er etter Atom Vinter da..

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway
Innlegg: 369

Skrevet - 17/07/2006 :  14:48:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Ja, det var det dere meldte han på som til stevnet.

Er han ikke Ramstad Gløgg alikevell?

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 18/07/2006 :  14:47:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er det ikke ganske 'vanlig' å melde hesten sin død når eierne ikke skal ha hesten lengre? Tror hvertfall det var det som skjedde her.. Om det er sånn at han er Ramstad Gløgg..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Innlegg: 483

Skrevet - 18/07/2006 :  20:42:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
eli har snakket med ham som eide karamell før han kom til birgit. det var han som kom opp med navnet ramstad gløgg. vet ikke mer enn det jeg.. Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Innlegg: 483

Skrevet - 18/07/2006 :  20:45:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
kristin brekken mente forresten at hun husket karamell frda han gikk (prøve)løp. de har også funnet ut at han sannsynligvis er gamlere enn det som først var antatt. Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway
Innlegg: 288

Skrevet - 18/07/2006 :  22:45:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding


Karamell jula 2004 på Leinløkken aka Idas :) Aner ikke hva han het før, men kan vel stemme at det er som Ina sier? Kjenner til de forige eierene jeg også, mener å huske at de solgte han fordi han hadde vondt i beina? Hvordan går det med han nå?

Edit: Oida, halve meldingen ble bort :P

Linda www.pygmeen.moo.no
Redigert av - Linda B. den 18/07/2006 22:55:54 Gå til toppen av siden

LisaFi

Innlegg: 957

Skrevet - 19/07/2006 :  19:35:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Åh! Han husker jeg også fra Birgits! Forresten så jeg ham nettopp på ei hjemmeside for stall Bråtrø på spongdal. Skal sjekke om jeg finner igjen linken. Tror navnet Ramstad Gløgg stemmer.
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Innlegg: 483

Skrevet - 19/07/2006 :  22:59:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
karamell har det bare bra. lever livet i budalen:)
vipen til eieren er "eli k".
hun har jo forresten startet denne tråden,hehe.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.