hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bandasjering av unghest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 bandasjering av unghest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  22:48:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!=)
har da en fjordhest valakk på 3 år, og bandasjerer bena hans når jeg longerer og løshopper, men burde jeg også gjøre det under fremtidig ridning? sikket en del som vil si jeg ikke treng og ha det for det er en fjordhest,ja sant det er det, men han er eh unghest, syns det er bedre å beskytte bena hans...

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  12:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Personlig har jeg aldri vært noen fan av ridebandasjer, men har alltid brukt gode beinbelegg for å forhindre slag osv. Hvorfor vil du ikke bruke det?
Hege Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  21:23:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes også beinbeskyttere er bedre enn bandasjer. De støtter opp der det trengs og beskytter bedre. Men til ditt spørsmål; jeg ville fortsett å bruke "ting" på bena ved løshopping og sprang, greit å ha både på voksne og unge hester. Men under longering bruker jeg aldri beskyttelse (så sant ikke du vet at hesten tråkker seg mye da), det er jo i veldig kontrollerte omgivelser.
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  21:48:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker også mest benbeskyttere i sprangen. Nå som jeg rir en gammel hest som har lett for å stryke seg, rir jeg også med det på bakken, eventuelt bandasjer.
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 12/09/2005 :  22:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
beskyttere gir minimalt med støtte, de beskytter mot slag og tråkkskader. bandasjer gir varme og støtte, pluss delvis beskyttelse mot slag (en del beskyttere gir bedre beskyttelse mot slag). så får man avgjøre hva slags behov man har. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  21:06:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
torhild: longerings er ingen kontrollert ting med han ....har ikke beskyttere for øyeblikket...

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 14/09/2005 :  12:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at man bør bruke beskyttelse bandasjer eller beinbeskyttere frem til det året hesten blir seks fordi det er i det tidsrommet beina til hesten er mest ømfintlig, det er lett å få beinsplinter eller overbein hvis hesten tråkker feil eller slår seg. Dette gjelder under ridning og ikke i luftegård siden overdreven bruk kan føre til dårligere blodsirkulasjon pga press... Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 14/09/2005 :  22:24:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke du behøver å bruke det hele tiden. På rolige turer går det greit uten. Men skal du trene hardt, løper mye eller ri i ulendt terreng kan det være greit for å unngå skader på beina. Jeg ville ikke brukt det hele tiden for det om. Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 19/09/2005 :  17:33:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med deg, men kun når det gjelder eldre hester. Selv rir jeg helst uten beskyttelse bak når jeg rir normalt tur, dressur, evt noe bak i sprang, og uten noe som helst når det er snakk om skritting...MEN det er noe helt annet når det gjelder unghester siden disse ikke er ferdig utviklet, gjerne har litt dårligere balanse og kordinasjon, og da spesielt under rytter! Det er utrolig lett å ende opp med en liten slagskade eller kuttskade som man får slite med i mange år.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.