hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest og dødt dyr..Det merkeligste jeg har opplevd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest og dødt dyr..Det merkeligste jeg har opplevd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 10/09/2005 :  10:28:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
I morges hadde en på jaktlaget skutt en hjort, og den ble flådd i redskapsbua på gården vår.

Jeg skulle leie ut vår lille åringshoppe og hun ble veldig nyskjerrig på hva som foregikk oppi redskapsbua og ville dit å se.
Tenkte at det kunne vel sikkert ikke skade. Vi gikk opp og hun var veldig nyskjerrig, stappa nesen borti det døde (og halvveis flådde) dyret og snusa i vei! Hun var ikke redd i det hele tatt.. heller nyskjerrig..Hadde trodd at hun skulle være livredd for det, men den gang ei.
I tillegg til det døde dyret hadde de to traktorer som sto og gikk, det var 5 høylytte gubber der og de starta opp ei kappsag uten at Lille ble skremt av den grunn.. Da dyret ikke var spennende lengere fant hun noen gresstuster å spise på..helt uforstyrret av alt bråket og styret rundt henne..

Jeg vet at hun er ei modig og uredd frøken, men dette tok kaka altså! Hadde aldri forventa at hun skulle være så avslappa..

Noen som selv har opplevd noe liknende? Og hva synes dere om dette? Jeg tok bilder av henne mens hun var å snusa på hjorten.. Så skal legge det inn på vipen mi straks.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  11:16:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Hmm litt rart at hesten ikke oppfattet et dødt dyr som fare egentlig..?
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 10/09/2005 :  11:35:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...modig frøken du har da! Du skal være fornøyd med en sånn kald hest!
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/09/2005 :  12:07:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var på rideleir en gang, og da fortalte de en historie om spranghoppa til driveren/eieren av denne stallen. Den hoppa døde(husker ikke hvorfor) ute i snøen. Hun gikk jo på beite med andre hester og de andre hestene bygynnte og spise opp det døde dyret. Det var bare blod og bein/innvolla som lå igjen.
Dere tror kanskje ikke dette. Vi fikk se diverse bilder av snøen og hestene som sto rundt.
Trodde ikke dette var naturlig for hestene jeg..

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 10/09/2005 :  13:18:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Nei jeg var sikker på at hun kom til å flippe helt og bli livredd..men hun var mer nyskjerrig..lukta på det med toppa ører...Trodde egentlig ikke mine egne øyne!
virka ikke som om hun synes det var noe skummelt i det hele tatt..
Hun spiste vel og merke ikke på det da..
Ekkel historie Kristine, men det kan vel være sant det! Vet om kyr som har spist andre dyr pga vitaminmangel..

Edit for å legge til noe.

Redigert av - LiseLorentzen den 10/09/2005 13:19:53 Gå til toppen av siden

Bellibutton

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  19:35:45  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingBellibutton  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBellibutton  Svar med kopi av melding
Rart... Heime på garden slakter med lam kvart år, å det gjer med på låven. Vanligvis pleier ikkje hestane vær på låven når det sjer men akkurat i dag var Spekki der. Han va ganske så nervøs når eg gjekk bort til han, etter slaktinga (ikkje tale om at eg er der når dei slakter!!). Men Spekki likte det IKKJE.
Det er ein ting å få hesten til å gjer dei tinga du seier, det er ein annan ting å få hesten til å ØNSKE å gjer som du seier... Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 10/09/2005 :  20:35:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
denne lille ponnifrøkna er jo spesielt kald i hodet tror jeg... eventuelt litt..dum? Har faktisk ikke opplevd å se henne bli nervøs for noe..og jeg har hatt henne med meg på det meste.. over og under presenninger, opp på altanen (gikk opp trappa på eget iniativ..), ved traktorer som går, ved melkebilen, ved motorsag, vært å svømt, hilsa på en hund som faktisk var større enn henne..you name it!
Hun er meget bestemt og veldig full av påfunn, har tilogmed lært seg å knyte opp skolisser selv...! Meget spesiell lita dame.. Tror hun kommer til å bli en trygg barneponni en gang hvis hun skal fortsette å være så innmari kald i hodet!

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  20:57:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jøss!

En virkelig "kald" frøken du har der ;)

Bare lukta av blod skal jo virke avskrekkende på hester, og alt det styret ved siden av!

Ta det med og bruk det! Som du selv sier, hun kan bli en suuuper barneponni!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/09/2005 :  21:21:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er så utrolig søtt når slikt skjer. Får tårer i øynene bare ved tanken.

Husker noe om en Nordlandshest som sto i ei lokal avis. Der de var ute og red, så kom det en sjefer hund og begynte nesten og angripe hesten. Hesten steilet og fikk bort hunden. Hunden sprang noen meter unda, og der sto den og beskyttet et halvt døtt dyr. Eieren hoppet av hesten og tok med seg en pinne og gikk forsiktig bort til hunden og dyret. Hunden kom igjen og prøvde og angripe. Hesten forsvarte både eieren og seg selv, og hunden sprang langt avgårde av frykt. Eieren av denne hesten var jo lamslått og satte seg ned bak et buskas og tittet på hesten som gikk bort til det halldøde dyret. Hesten snuste på dyret og puffet forsiktig med mulen. Dyret reiste seg og gikk inn i skogen. Der reddet plutselig en hest et liv.

Søtt<3

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  23:49:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. morsomt med de hestene!
Den ene hesten min har ikke sett noe død hjort, men vi har ofte truffet på hjort når vi har vært ute på tur, og da skal jeg love deg at hun har blitt stiv som en pinne! Ikke av skrekk, men fordi hun blir helt opptatt av hjorten! Vil helst løpe etter den! Ørene stiller hun så rett frem, at det er rett før de drar avgårde med henne ;)
Syns også det var rart at hun ikke tenkte "død hjort=fare", ville trodd at de fleste hestene ville ha veket unna et dødt dyr men..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  18:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg var på rideleir en gang, og da fortalte de en historie om spranghoppa til driveren/eieren av denne stallen. Den hoppa døde(husker ikke hvorfor) ute i snøen. Hun gikk jo på beite med andre hester og de andre hestene bygynnte og spise opp det døde dyret. Det var bare blod og bein/innvolla som lå igjen.
Dere tror kanskje ikke dette. Vi fikk se diverse bilder av snøen og hestene som sto rundt.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Det første jeg tenkte når jeg leste dette,var rett og slett "kjære vene...hvor lenge har denne døde hesten ligget her uten at eierne har tatt turen for å sjekke til hestene..." Det skal litt til for at hester som står på beite går til et slikt steg...og ja,jeg har problemer med å tro på det... Ikke på at du har hørt dette,men at det stemmer som de fortalte deg...
Og om det stemmer...huff...hvor lenge har da hestene gått på dette beitet uten tillsyn? Skal jo litt til å ikke få med seg at ene hesten er død...eller om beitet er stort,at ene hesten ikke kommer/er der når de sjekker over resten...
Har de i det hele tatt hatt oversikten,og fulgt med hestene på beite?
Virker ikke sånn...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/09/2005 :  19:09:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Det første jeg tenkte når jeg leste dette,var rett og slett "kjære vene...hvor lenge har denne døde hesten ligget her uten at eierne har tatt turen for å sjekke til hestene..." Det skal litt til for at hester som står på beite går til et slikt steg...og ja,jeg har problemer med å tro på det... Ikke på at du har hørt dette,men at det stemmer som de fortalte deg...
Og om det stemmer...huff...hvor lenge har da hestene gått på dette beitet uten tillsyn? Skal jo litt til å ikke få med seg at ene hesten er død...eller om beitet er stort,at ene hesten ikke kommer/er der når de sjekker over resten...
Har de i det hele tatt hatt oversikten,og fulgt med hestene på beite?
Virker ikke sånn...

Opprinnelig postet av Lene.

Jeg aner ikke om hesten døde ute, eller om den ble lagt ute. Det vi ble fortalt var at hesten lå ute i snøen og de andre hestene begynnte og spise opp det døde dyret.

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  19:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om så var at de lå hesten ut dit etter den døde...noe jeg ikke helt klarer forstå hvordan eller hvorfor...så legger man ikke et dødt dyr inn til andre levende...uansett rase!

Ikke misforstå,Kristine,det er ikke deg jeg tviler på,men dem som fortalte deg dette... ;)

Det blir for meg litt for mange ting som jeg bare ikke får til å stemme...

Om hesten døde ute,så må det ha gått lang tid før eierne oppdaget dette,for selv om hestene hadde begynnt å spise på kadaveret med en gang(tviler på de hadde gjort det i første omgang...),så er det begrenset hvor mye de hadde klart å spise opp...hester er ikke rovdyr,og har ikke tenner til dette...
Og om de la hesten ut til de andre etter den døde,så sier dette mer om eierne enn jeg liker å tenke på...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/09/2005 :  19:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja. Skjønner at man kan begynne og stusse.. Dette var jo det vi ble fortalt og bilder ble vist.

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  22:59:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Lurer på hvorfor de på rideleiren fortalte historien i første omgang jeg..
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  00:12:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer med en skikkelig "kald" hest. Tror ikke det finnes mange av dem.

På skolen i fjor tørka vi reinskinn på veggene til ene uthuset (spikra dem opp på veggen). For å komme fra stallen til padocken måtte vi gå forbi dette huset. Endel av hestene syns dette var skummelt, noen mer enn andre. Men etter at vi hadde tatt ned reinskinnene fra veggen, dreiv vi og trente litt med dem. Fikk hestene til å lukte på dem, la dem over ryggen på hestene som ikke reagerte så mye på skinnene. Husker ene av hestene strøyk mulen sin inntil skinnet når hu fikk lukte på det, akkurat som om hun ville kose med det:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.