hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sundt kosthold..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Sundt kosthold..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  09:42:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har bestemt meg for at nå skal det bli slutt på all den gnufflingen på godteri i utide og skal begynne og spise sunnere!
Har dere noen favorittrett som samtidig er sunn? Og brødskivene, hva godt og sundt har dere funnet ut smaker best?

Hilsen Bente som har dårlig fantasi

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  10:44:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
På brødskivene spiser jeg mye philadelphia light - denne osten kan kombineres med omtrent alt; bruker mye cherrytomater, ruccola og pepper til - eller jeg legger på lett skinke som pastrami. Banan på brødskivene er også sunt og godt.

Til middag spiser jeg mye grønnsaker - jeg pleier å steke alt mulig, synes de blir mer smakfulle da. Spiser med ris til og evt. kjøtt som fisk eller kylling. Spiser generelt mye kylling. Hjemmelaget pizza med hakkede tomater, kylling og purre er kjempegodt - og ingenting er i veien for å lage den med lettost ;-) Det er også enkelt å koke opp en del pasta, hakke opp litt forskjellige salater, noen cherrytomater og putte i litt feta - voila, en god salat.

Kunne holde på lenge - er veldig glad i å lage mat, dessverre er jeg ikke så flink. Det er bare fantasien som stopper deg når det kommer til å lage mat, tro meg - etter jeg flyttet har jeg spist mye rart, fordi jeg sjelden ser på oppskrifter, men snarere lager det som ser godt ut ;-)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  10:53:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Bare fortsett du Formosissima, dette hørtes delicius ut

Min fantasi er som sagt fullstendig til og grine av, så dette du har foreslått skal virkelig prøves ut!
Åja, salat med kylling og med feta er kjempegodt. Har ikke prøvd kyllingen og fetaen sammen men det skal prøves ut i dag det

Hvordan ligger pastaen ann på sunnhetsskalaen? Mye karbohydrater der eller?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  10:58:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tja, noen sånne guruer mener man skal spise pasta og ris, mens andre skyr det som pesten. Jeg lider ingen nød av pasta - skjønt, jeg spiser det jo ikke hver dag, da ;-)

Jeg har f.eks. kjøpt inn en middag som jeg stjal litt fra en oppskrift jeg fant; laksekoteletter som du snitter og putter kremost/smøreost inn i. Jeg har tenkt å ha ris og stekte gulrøtter/poteter til.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  11:22:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det er det ejeg også har hørt ang. ris og spesielt pasta.. Mener og huske at min lillebror ( som er kroppsbygger ) har sagt noe om at det var viktig og spise pasta ( etter trenigen ) siden der er mye karbohydrater i det, men er ikke 100% sikker...
Jaja, what ever, usundt er det nok ikke

Høres herligt ut med de laksekotelettene!! Noe hvitløk til og så må det vel være et fullstendig perfekt måltid

Er såå lei den tradisjonelle brødskiven med gulost og paprika, så nå skal der handles inn og prøves ut nye ting!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 08/09/2005 11:24:57 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  12:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes en grønnsaksdip (som feks tatziki, gresk dip osv) med oppskjærte grønnsaker (gulrot, agurk, kålrot osv) er likså godt til lørdagsgodt som "vanlig" gotteri!
Friskt og sunt:)

Hege Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  13:10:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg spiser tørket banan nå, det er utrolig namnam! Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  14:36:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Stemmer det med pasta; langvarige karbohydrater. Pleier å spise en pastarett før jeg skal spille fotballkamp. Sånn to timer før. Også spiser jeg en banan etter trening/kamp. Det er visst også veldig sunt. Kjæresten min går vk2 idrettsfag, og lærer meg mye om kosthold og trening
Ellers PRØVER jeg å få i meg mat 4-5 ganger om dagen. På skolen min har de begynt å selge mer grove bagetter og ciabattaer som egentli smaker godt =) Også drikker jeg mye melk, og spiser mye frukt.

Synes kyllingfilét med ris og salat (med ost, mais, tomat og agurk) i er utrooolig godt! For å ikke glemme kyllingsalat med kokte egg i... Kjenner jeg blir sulten..
En rett som jeg ikke har spist på lenge er piknikskinke, med salat, ost og rømme, oppi pitabrød. Anbefales!
Har også stekt familieskinke/pepperskinke og smårettsbacon og hatt oppi pitabrød, istede for piknikskinka, men vet ikke hvor sunt dette er med tanke på at du steiker det i smør. Men smaker nydelig:)
Pitabrød kan brukes til det meste. Fyll det med det du syns er godt=)

Lykke til da, Bente=)

*Edit pga skrivefeil*

-Marte
Redigert av - *littledevil den 08/09/2005 14:38:24 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  14:41:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er ingenting som sier at man må steke i smør ;-) Jeg har kuttet ut alt smør til fordel for olivenolje. Ja, det setter litt smak på f.eks. pannekaker, men det er ikke fælt og du venner deg til det. Mye snillere mot kroppen. ;-) Men så er jeg en slik sær en som helst vil ha mest mulig økologisk også, da. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  15:22:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg giddet å lese svarene over, men her er mitt forslag til sunt kosthold:

Spis grovt brød med magert kjøttpålegg/ost/salat. Begrens bruken av smør, bruk olje isteden. Drikk massevis av vann!! Kutt ut godisen, unntatt i helgene. Spis massevis av pasta, poteter, magert kjøtt, kalkun, kylling og ris. Prøv å spis fisk minst en gang i uka.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  16:38:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Welsh_lover: Det er ikke sunt å drikke for mye vann. Før mente man at man skulle drikke rundt 3 liter om dagen, men dette er slettes ikke bra for urinveiene. Vann har ingen egentlig nytte, annet enn å holde en person fra å bli uttørret. Drikk vann i stedet for brus og søt saft, men drikk med hodet. :-)

Det er også påvist ved forskning at det er mer usunt å "sprengspise" godteri 1-2 dager i ukene, og at det snarere er sunnere å spise en sjokoladebit hver dag - for en sjokoladebit klarer du å gå av deg på en dag, men tenk på hvor mye kalorier det blir med en skikkelig porsjon potetgull, sjokolade og brus på 1 dag o_O
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  18:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Nei, man kan jo faktisk bli vannforgiftet..:P Man bør drikke to-tre liter veske, og dette bør bestå av melk, vann og juice. Er ikke flink med dette da. Fy f.. så fælt det må være å gå på do så ofte da..?:P
-Marte Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 08/09/2005 :  19:08:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
uff.. jeg hadde en plan om å slutte å spise så mye godterier, men i dag sprakk det..
Har en tendens til å få en VANVITTIG søthunger èn gang i måneden, mon tro hvorfor? ;)

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  20:04:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
*littledevil: Det så jeg faktisk en på TV som ble, og det så definitivt ikke bra ut. Var i en farlig periode selv en gang, gikk på dog hvert kvarter en dag - og så plutselig stoppet alt opp. Så da sluttet jeg å drikke bare vann.

Lise&Jentene: Nei huff, er du slik også? Jeg sitter omtrent på dørstokken til butikken om dagen :-P
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  00:40:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg lever jo nesten bare på vann. Når jeg endelig har klart å begynne å synes vann er godt så er det ikke fullt så sunt lenger å nei.. Hva skal jeg drikke da, juice tar knekken på tennene mine og melk tåler jeg jo ikke.. Hvor mye må man variere drikken da?

Edit pga skrivefeil..

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen"
Redigert av - Ixnay den 09/09/2005 00:41:29 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  08:00:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har en tendens til å få en VANVITTIG søthunger èn gang i måneden, mon tro hvorfor? ;)

Opprinnelig postet av Lise&Jentene

Jeg har hørt noe om at det er pga hormonene våre, men er ikke sikker på om det stemmer... Har selv til tider vært så og si desperat etter sjokolade spesielt i en laaang periode tidligere. Men tipper at det er noe kroppen trenger som er oppi søtsakene

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.