hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye veier hestene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvor mye veier hestene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 06/09/2005 :  21:25:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, men jeg valgte å legge det her

Er det noen som har no formening om hvor mye hestene mine veier?
Det gjelder først og fremst to av dem.
Den ene er en Welsh Cob på 2år, er en ganske kraftig kar allerede. Vet desverre ikke hvor høy han er. Skal prøve å måle han imorra.
Den andre er en Shetlandsponni på 7år, nå er jo hu ganske tjukk nå da..., men skal slanke seg noen kg. Måler henne imorra også.

Har bilder av de på vipen om det er til noe hjelp.

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway
Innlegg: 694

Skrevet - 07/09/2005 :  13:23:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Vanskelig og si. Du kan måle dem rundt magen, så finnes det et regnestykke på det, husker ikke helt. Skal prøve å lete frem "oppskriften", vet jeg har den en eller annen plass.
Da får du sånn ca hva de veier, ikke særlig fjernt fra sannheten vertfall. Noen kilo +-

Om du bor i nærheten av en søppelfylling eller noe slikt kan du sikkert få låne vekta deres om du spør pent. Det er en vekt som er innfelt i bakken som brukes til å veie kjøretøy o.l med, med digital vektviser.
De fleste hester synes det er OK å gå på denne. Mens resten er.. flau over vekta si..? Hehe :p

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 07/09/2005 :  15:47:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg trodde det var en slags måte å finne ut sånn ca vekt, uten å ta de på badevekta

Er nok et stykke til søppelfyllinga...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 07/09/2005 :  21:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vekt= Brystomfang'2 * lengde
11.900




Redigert av - Bustetrollet den 07/09/2005 21:20:18 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.