hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Emneoppgave - hva er det & hvordan skrives det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Emneoppgave - hva er det & hvordan skrives det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  00:15:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Så begynner skolen igjen for min del også, og i det ene faget jeg tar i år, medier, undervisning & læring, er eksamenen en emneoppgave. Jeg aner ikke hva dette er. Det eneste jeg vet er at det skrives gjennom hele semesteret(?), men likevel skal den i følge UiO ikke være lenger enn hva som er standard for en vanlig hjemme-eksamen.

Er det noen her som kan forklare meg akkurat hva en emneoppgave er, hva det innebærer og litt kjapt om hvordan man skriver en sådan? Ville blitt veldig glad ;-)

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  09:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser du har forelesning på mandag, men er du med i noen seminargruppe? Vil anbefale det.
Uten å være 100% sikker( kan være litt forskjeller fra fakultet til fakultet) vil jeg tro at en slik oppgave skal besvares på samme måte som hjemmeeksamen hvis du har hatt det før? Hvis ikke kan jeg skrive ned et standardoppsett for deg.
Det kreves mer av besvarelsen ifht. innholdet i en slik oppgave når man har såpass stor frihet til å hente inn info utenfor pensum osv.
Fra i fjor står det på dette studiet at emneoppgaven leveres ut av emneansvarlig, vil da tro at det medfølger en del praktiske info ang. en slik oppgave.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  10:38:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er automatisk med i seminargruppe, ja, og føler meg rimelig flink til å bruke dem også. :-) Har hatt en del hjemmekesamener nå, og de går rimelig bra - liker denne formen for eksamen, men blir noe mer usikker når det kommer til emneoppgaven, det høres så mye ut.

Får vel håpe og tro at de får somlet seg til å gi oss noe info om det da, de har nemlig ikke vært så flinke til slikt før, på IMK.

(Vi må møtes en dag)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  10:48:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(Vi må møtes en dag)

Det må vi

Som sagt vil jeg tro at oppsettet ifht. besvarelsen er det samme som på en hjemmeeksamen bare at det krever mer av innholdet. Studiet har vel en kontaktperson som du kan maile e.l.
UIO er jo veldig "fan" av "ansvar for egen læring" og det er forsåvidt greit nok men info må man jo ha

Jeg liker også slike type oppgaver men får nok dessverre ikke noe av det dette semesteret, blir "kun" to 6- timers skoleeksamen.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  12:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jeg få fortsette å spørre om eksamensformer her?

Har også to 6-timers eksamener dette året (ikke før i juni, men et år går jo fort...), en i matte og en i fysikk. Den i matte er grei nok, men hvordan foregår vanligvis en fysikkeksamen? Må man gjøre forsøk/laboratorieøvelser på selve eksamen? Pleier det å være noen langsvarsoppgaver, eller er det kun korte oppgaver med formler og regning i likhet med en matteeksamen.

Boka vi bruker har endel øvelser/forsøk, men i og med at dette er et åpent studie, og vi er ca. 200 studenter på hver forelesning, ser jeg for meg at det kan bli et salig kaos om man skulle gjennomføre slike øvelser i timene...Og det ville jo være vanskelig for oss å plutselig skulle gjøre øvelser på eksamen når vi aldri har gjort det før.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.