hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et lite tips hvis du har en nervøs hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Et lite tips hvis du har en nervøs hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 30/08/2005 :  17:26:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Igår kveld etter jeg hadde lagt meg blåste det opp til skikkelig storm med regn og det hele.. bestemte meg for at dette var ikke noe godt vær for hestene å være ute i (de står på beite, men det lyet de har der var ikke godt nok for dette uværet).
Jeg sto opp,fikk på meg fillene og gikk nedover til beitet, å fy for et vær (bekmørkt var det også)!
Den eldste hoppa var veldig oppskjørta og man kan si at hun var mer på to føtter enn fire da jeg skulle leie dem ned fra beitet.
Da kom jeg på at mamma brukte å nynne/synge til meg når jeg var lita jente og redd for noe og tenkte at det skada jo ikke å prøve.
Jeg begynte å nynne og gammelhoppa roa seg ned nesten omtrent umiddelbart! Når jeg slutta å nynne så ble hu stressa igjen, fikk en skikkelig aha opplevelse der igrunn! Har jo lest tips før om å nynne til hestene, men har aldri opplevd det på denne måten før!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  18:28:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Sikkert bra for dem som kan å synge.. begynner jeg med det, blir nok hestene mere skremt gitt...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/08/2005 :  21:56:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker og sitte og snakke jeg. Fortelle om ting osv.
Husker en vinter jeg red på kaldbloden jeg hadde på for(en avdanka ganske ivrig traver). der satt jeg og fortalte om gangetabbelen og sang forskjellige gange stykker. Der kommer det en man ja. Hmm, følte meg klok ja. Men det var jo mørkt. Så jeg latet som vi var to som red og at jeg liksom satt og sang til henne. Og laget stemmen til henne som satt på(Liksom:P).

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 31/08/2005 :  18:32:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
hehe, vi hestefolk er litt rare;) Jeg er så vanvittig redd elg at når jeg rir i skogen alene pleier jeg å snakke ivei for å skremme den! Litt off topic men..

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  22:42:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Tjihi Godt å høre at det er flere som traller i en sang eller mumler for seg selv på hesteryggen! Jeg er ikke så redd elg jeg da for det er ikke mye elg her, men heller redd for at noen skal høre meg bable eller synge i løse luften uten tonefall og det som er... Natti natt *jesp*
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2005 :  02:00:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleide også å nynne og synge sanger til forhesten jeg hadde for noen år siden som var mørkredd:p merka forskjell, hesten var mye roligere, og virka som hun slappa av når jeg sang til henne:) Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 04/09/2005 :  12:10:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om vinteren pleier vi ha en radio i stallen som vi setter på når hestene er inne å vi møkker og slikt. Jeg tør ikke synge... Jeg kan jo skremme bort både folk å fe
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  13:35:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Synger/nynner til alle dyrene mine jeg :)
Ikke bare i situasjoner der de er redde og oppskakket.
Når vi rir på tur, leier tur, når jeg skor, børster, eller rett og slett når jeg bare er der.
Jeg tror at det gir de en slags trygghetsfølelse. Merker vertfall at det virker på de. Mærra blei ofte stressa opp på tur o.l, men etter at jeg begynnte å synge for henne, eller rett og slett bare babble i vei, roet hun seg ganske så fort.

Samme med hundene. Når det er SKIKKELIG uvær ute for eksempel, er de jo hele tiden OBS på alle lydene det fører med seg, de skal jo passe på hjemmet. Synger og traller i vei å de ser nå værtfall ut til å slappe mere av da, istedet for å bry seg med alle lydene uværet lager.

Jobber i fjøs, å da synger jeg også, for både kalvene og kuene. For ikke å glemme oksene da :)

Syng i vei folkens :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  22:19:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeppjepp, dette virker Hadde en ganske så nervøs hest før, men hvis jeg sang eller nynnet til ham, virket det beroligende på oss begge:) Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 10/09/2005 :  21:07:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp!

Jeg har riktig nok aldri synget på hesteryggen, men prater det gjør jeg!! hehe... husker jg skulle prøveri ei varmblodshoppe på et jordet alene i 2003... jg var ganske nervøs, så satt hele tiden å snakka surr som: Ikke prøv deg på noe tull assa, vær snill jente, ja bra osv... Men uansett henne var utrolig rolig, og henne lyttet, da ørene hennes hele tiden vippet frem og tilbake!
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  18:16:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har en ganske så rolig hest jeg da, men synger, det gjør jeg!
Sitter og skravler og synger og koser meg skikkelig på tur, bare vi to..hihi

Dessuten får du jo bare vettuge svar på spørsmålene da ;)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  22:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ikke redd for elg selv, er nok mer redd for de som jakter på elg:P selv om jeg aldri rir i skogen i elgjakten så hender det at vi rir på 'veien' der er de ikke å skyter:P

men jaja, var meg å noen venninner som rei på tur på veien for noen år siden da vi hørte noe pang-pang i skogen, vi ble litt redde for hestene våres så jo ut sol elger (ikke helt kanskje med en prikkete ponni, ei rød kaldblodshoppe å en brund kaldblods) men i hvertfall da så lagde vi en sang da for at jegerne ikke skulle skyte oss og den er sånn her:

Vi er hester ikke skyt oss vær så snill!
"klapp klapp"
Vi er hester ikke skyt oss vær så snill!
"klapp klapp"

For vi er hester ikke elger ikke skyt oss vær så snill
for vi er hester ikke skyt oss vær så snill
"klapp klapp"

melodien er etter den derre: "If you're happy and you know it ......"

hehe pleier også å synge når jeg gjør stallarbeid eller egentlig hele tiden nesten, uten om når jeg rir men undervisning da:P
funker veldig bra og roe ned nervene på hestene:P

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2005 :  13:23:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hadde samme opplevelse som deg, bare på hesteryggen, når jeg var rundt 10år og bare hadde ridd i et års tid, vi hadde time ut og det blåste og var generelt drittvær. Jeg likte ikke ponnien jeg skulle ri, den var litt vanskelig og forrige time jeg red den torde jeg ikke ri uten leier. Ridelæren var opptatt med å longere en av de andre elevene og siden det blåste sånn fikk jeg ikke med meg så mye av det hun sa, så jeg red rundt for meg selv. Jeg var veldig nervøs på den tiden og hesten vimset rundt og likte ikke været. Men så begynte jeg å synge, litt sånn pippi langstrømpe og slikt, og plutselig travet vi rolig rundt, ponnien jobbet på tøylen og spilte med ørene. Da fikk jeg den følelsen av å få til noe og etter det har jeg egentlig ikke vært spesielt nervøs igjen.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.