hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - " Dauperiode "
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 " Dauperiode "
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  11:17:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det hender jo at vi blir lei av og til, uheldigvis kan vi ikke styre det så veldig godt. Men hva gjør dere som regel når dere er litt lei hobbyen deres iblant?
Noen som har forslag til og komme fortere over denne perioden?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  12:39:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt det litt opp og ned jeg også, men det har vært pga skolen..
Da jeg solgte den første hesten min var jeg blitt veldig stresset. Dette kom vel av at jeg studerte for fult, men ikke klarte å være strukturert nok til å takle både hest og skole. Jeg fortsatte å ri, men bare noen dager i uken. Det var godt å få seg en liten pause, og jeg innså også det at hesten jeg hadde solgt egentlig ikke passet så godt til meg. Jeg kom meg ikke videre på den, og kjemien var ikke helt på topp. Derfor var det å selge et klokt valg. Det tok litt tid før jeg kjøpte meg en ny, men denne hesten var bare helt topp! Helt til jeg fant ut at jeg måtte selge igjen... Begynner på master snart, og jeg vet at jeg ikke kommer til å takle både hest og skole da.. Utrolig synd men..

Vet ikke om jeg kan si at jeg var lei, men jeg var i allefall lei av å være stresset over at jeg aldri fikk gjort det jeg skulle gjøre! Jeg må bare slå meg til ro med at jeg ikke takler skole og hest på samme tid, men nå gleder jeg meg kjempe masse til å kjøpe meg ny hest om noen år når jeg er ferdig:) Men det kan jo være litt der det ligger, man er i utgangspunktet ikke lei av hest, men man trenger å få slappet av litt?

Hege Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/08/2005 :  12:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror alle har slike perioder av og til, men heldigvis går de fort over for min del. Det skulle egentlig bare mangle om en ikke får slike perioder. Jeg har hatt egne hester i 9 år, og gått i stallen så og si hver bidige hver dag alle disse 9 årene bortsett fra 1-2 uker om sommeren når jeg har ferie.

Har jeg dager der jeg er litt trøtt og lei, er jeg så heldig som har en samboer som kan ta seg av hestene våre, så da lar jeg han stelle/fore dem noen dager, og jeg finner på andre ting som å besøke venninner, går på handletur, osv.. Somregel blir det bare 1-2 dager uten hest, så må jeg i stallen igjen, hehe... Det er lisksom en vane..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  13:35:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg tror også at det kan være en trenger og få slappet av litt, tror hvertfall det kan være det jeg føler nå.. Har hestene mine hjemme, også når de er på sommerbeitet er de rett utenfor døren her. Tar meg av dem hver dag selv og har ingen som hjelper til, er syk i tillegg. Jeg er heldigvis ikke så syk enda at jeg ikke kan ha hestene, de pleier stort sett få de turene de trenger, men ser at mine fremtidsplaner innen distanse må glemmes. Også mulig at det er det som er årsaken, eller muligens en kombinasjon av det og få slappet av slik at jeg kan få satt meg ned og tenke gjennom fremtiden? Vet ikke helt, men tror det kan være noe i det..
Et liv uten hestene kan jeg jo heller ikke tenke meg, så da er jeg jo like langt nesten..

Har gått og tenkt litt på om jeg skulle prøve meg litt mer i dressuren, men er dødsens banelei! Men muligens det kunne endret seg om jeg fant motivasjon :)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  13:51:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Bente.

Skjønner hva du sliter med.
Måtte selv gi opp distanseridninga etter 5 sesonger på rimelig høyt nivå, pga sykdom.
Det var ikke en morsom avgjørelse...

Faktisk har jeg ikke sittet på hest på 3 år...
Men som deg har jeg stallen i hagen, og alt daglig stell med hestene våre, noe jeg stort sett koser meg med!
Jeg trener litt NH og showtrening, går turer sammen med jentene når de rir, frakter dem på hengern til dressurtrening, kjører med ponnien og det meste annet man gjør uten å sitte til hest.
Savner det å ri innimellom, men stort sett trives jeg med de andre tingene.
Hadde jeg bodd i sør, hadde vi nok reist på flere utstillinger, her er det begrensa muligheter...

Har alltid syntes at oktober / november er drit!
Og da sliter jeg litt med motivasjonen.
Men hestene får meg ut av sofaen, og bra er jo det!
Dyr skulle man fått på blå resept!
De er fantastiske terapauter!

Man må bare finne en motivasjon i hesteholdet.
Etter kåring og show i mai / juni i fjor, føltes hestelivet mitt tomt, da jeg savner å være i et miljø som da jeg red aktivt.
Nå ser jeg framover til neste kåring, det er jo BARE 8 mnd til...
Etter det får vi se, da begynner Kremlin å bli voksen mann, kanskje vi kan reise på stevner...
Da spiller det ingen rolle at hestepasseren rir, jeg er jo fortsatt med.

Håper du finner tilbake gløden Bente, og noe å drive med.
Lykke til!
Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  08:40:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle svar :o)
Trist og høre, Anette, at du ikke kan ri. Men det er godt og høre at du har motet oppe likevel.
Kanskje jeg burde slutte og ha så høye forventninger til meg selv og hesten min.. Sette mindre mål og se at de er oppnåelige. Utstillinger er jo kjempekjekke, hvis jeg kunne hatt som mål og trene ham frem til en utst. her i Rogaland :o) Det skal jeg klare! Det er jo noen mnd til for min del også da, men det gjør ikke så mye :o) Greit og ha noe langsiktig og se frem til. ( Vil sikte meg inn på araberhestutst. hos Rine til våren, hvis jeg får overtalt min mann til og " handle "gutten min ).
En god idè du gav meg Anette! :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  09:13:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Gjør man for mye av det samme uten å se resultater kan man fort bli drittlei. Hva med å variere treningen, finne på noe nytt? Hvis du ikke kommer videre med dressuren, og føler deg banelei, hvorfor ikke sette opp noen hinder i skogen? Både du og hesten kan sikkert ha godt av variasjon.
Høye forventninger kan være drepen for motivasjonen. Du har sikkert rett i at du må senke ambisjonene noe, og prøve å finne tilbake til det som gjorde ridningen morsom i utgangspunktet.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  09:40:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi har ikke jobbet så mye med dressuren det siste året, men etter og ha jobbet med ham litt på turene tror jeg det kan være noe og prøve igjen. Ellers så har jeg for det meste trent til distanse, men ser jeg trenger og myke ham mer opp. Etter at jeg ble alene i stallen vår er motivasjonen falt en del, ingen og prate med og gjøre ting sammen med..
Men det er bare en periode så tar det seg opp igjen, men godt og få impulser fra dere til hva jeg kan finne på.

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.