hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sidepull.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sidepull.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  19:46:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg trenger så sårt en sidepull, har fått låne en i noen uker nå, men den må jeg snart levere tilbake. Har letet rundt på nett etter sidepull, men finner kun den på høøks, syns 800,- ble litt for dyrt.. Har prøvd å finne brukte også, men de jeg har spurt har solgt den eller lignende.

Noen som vet om andre steder på nett som selger sidepull?

(IKKE rodeo, bestillte en der for 2 år siden, og den kom aldri..)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Bustetrollet

Skrevet - 26/08/2005 :  20:15:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hooks selger da en til rundt 320kr. Om jeg ikke husker feil..

Bole selger også en til 620kr og en til 576kr.
http://www.bole.no/butik/nbole.taf?_function=home Gå vidre på hest nede på lista, og western.

Redigert for og legge til: Jeg laget min egen sidepull. Brukte et helt vanlig hodelag. Tok av bittet selfølgelig, og igjennom disse ringene man fester bittet i, trer jeg en taustump som jeg knyter under haka på hesten Ble veldig fårnøyd med mitt:) Hadde en knallgrønn taustomp som virkelig kledde både hodelag og hest Kan legge inn bilde;)

Redigert av - Bustetrollet den 26/08/2005 20:39:18 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  20:47:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slik kan du iallefall lage din egen Bittless bridle

Du trenger:
1 stk gammel /ødelagt grime med ringer
1 stk gammelt/ stygt/ billig hodelag med engelsk neserem
saks
svart hyssing el. lignende
(helst) 1-2 stk remmer som ofte er festa til neseremmen, de tynne som ligger lenger framme på nesa, eller noe tilsvarende (jeg bruker aldri disse uansett)
1 dose kreativitet / tolmodighet??

Om jeg ikke klarer å "forklare forståelig" er det bare å spørre..
Jeg hadde forresten veldig flaks me spenner da jeg skulle feste remmer på nye måter, de passet selv om de ikke var beregnet på å festes der jeg hadde de. Noen steder måtte jeg riktognok klippe litt av kantene på skinnreimene for å få de inn i spennene. (Andre steder ble det smale remmer til stoore spenner)

1) Løsne evt. bitt og tøyler fra hodelaget, såvel som kinnstykket (??, det som var festet i bittet)

2) klipp av 2 ringer fra grima, og plasser de der bittet vanligvis er festet

3) Fest så kinnstykket (med ring) i neseremmen, og still inn remmene slik at "neseremkinnstykket" og "bittkinnstykket" er like lange

4) Den ene delen av hakeremma er lang, mens den andre er kort. Fest en skinnreim (helst den smale ekstraremma som fins på de fleste hodelag) til den korteste delen av hakereima, da blir de ca like lange. Dra så disse endene i kryss under haka, og ut igjennom ringene fremme på nesereima.

5) Fest hakereimsendene, som nå løper igjennom ringene, i tøyler.

6) Det kan være lurt å bruke hyssing eller lignende fremme ved ringene, til å feste kinnreime (der bittet er festet i vanligvis) med "kinnstykke remmene til nesereima" for å unngå at disse sklir fra hverandre når det dras i tøylene.

Edit for å legge til bilde av det jeg laget til min hest...

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 26/08/2005 20:57:36 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/08/2005 :  21:32:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bilde fra meg

Veldig enkel som du ser. Ikke pannebånd eller noe.

Redigert av - Bustetrollet den 26/08/2005 22:18:39 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  21:37:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den som Hööks selger ryker for et godt ord :-s Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  21:59:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Den til 800,- ?
Har hatt min i 2-3 år og den har ikke vært noe defekt. Brukt en god del, og pusset masse ganger! Fargen har blitt litt lysere, det er det eneste..

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  22:13:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den billige. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  00:51:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Du kan også få kjøpt en bitless bridle på www.skoies.no til 300-400kr. Jeg har forøvrig også denne billige sidepullen til høøks, og min er fortsatt intakt.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 28/08/2005 :  17:54:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Så at de har en sidepull til litt over 400 kr hos www.rodeo.no.
Enig med at den billige fra Høøks ryker for et godt ord.

Oi så først nå at rodeo ikke var aktuelt...

http://www.piczo.com/Rideturar
Redigert av - Brum den 28/08/2005 17:55:52 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  21:08:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm, nå har jeg fått kjøpt meg et bitless bridle, ikke helt det samme som sidepull, men greit å ha videre i ridningen tenkte jeg! Kom jo ikke på at en kunne lage selv, som Lene her forklarte :)
Men takk alikevel!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.21 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.