hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor slenge dritt!?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hvorfor slenge dritt!?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:35:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet hva du snakker om, ja. I bygda der jeg bor, er hestemiljøet oppdelt. Er ca 7 stykker som driver med hest fra 12-15år. Vi har ikke hestene sammen, men allikevel går det ikke en dag uten at det er baksnakking. Jeg fôrer ikke hestene mine riktig, jeg "stjal" fôr hesten til en av dem (eieren spurte meg, men ok), jeg bruker for mye utstyr o.l. Hvorfor må jentene baksnakke så mye? Hvis de har så mye i mot meg, kan de da si det face to face? Det er bedre med åpent fiendskap, enn falskt vennskap!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Tico_og_Enya

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  21:49:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er bestandig noen som skal ødelegge miljøet..og om du ikke har den beste hesten og det fineste utstyret så er det noen som skal bry seg. spesiellt på store staller med mye folk,bestandi kampen om det beste.det er jo forskjellig hva folk vil bruke på hest og utstyr. det blir liksom ikke artig og koslig å være i stallen når det er slik,hest skal være gøy. dessuten er det ikke bestandig jentene i stallen som baksnakker...har også opplevd foreldre som gjør det,det syns jeg bare blir for dumt! Glad jeg slipper noen av disse problemen lenger,da jeg har hestene mine hjemme og det er bare helt topp
Gult er kult;) Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  01:03:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Dreiv me hest til æ va ca 15, og hadde en "pause" på ca 5 år, da begynnte æ på Fjordane Folkehøyskole.. HØY konsentrasjon av hestejente dær... Æ må ærlig talt si æ ikke har opplevd maken til baksnakking og drittslenging..Gla æ ikke har "vokst opp" i hestemiljø, hadde sikkert hatt knust selvtillitt..

Selv om det e mange hyggelige mennesker som driv me hest, så e det sikkert like mange som ikke e fullt så hyggelig... Værre miljø (de fleste steder) trur æ man skal leite lenge etter...
Gå til toppen av siden

Jaz

Skrevet - 27/10/2005 :  14:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei alle sammen, takk for mange fine tanker og meninger utrolig godt og vite at det er andre som går igjennom d samme som deg men en ting la jg spessielt merke til i innlegge til woiwoi det med at man må ha det fineste utstyre osv. Jeg lider vel av et eller annet shoppingsyndrom når det gjelder hesteutstyr og blir faktisk baksnakket fordi jeg har så mye utstyr. Hart du hørt??? vis de vil finne noe galt så finner de noe galt, det er ikke bra og ha lite utstyr og det er helle rikke bra og ha mye jeg forstår virkelig ikke dette opplegge.
mvh Jasmina
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2005 :  22:47:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Når jeg hadde hest på ridesentere i nærheten her, var det spesielt ei skikkelig kjærring! (velger å kalle henne det!)
hun var mora til 3 andre jenter som red på samme senteret, hun var en værsting på baksnakking, hun kritiserte å baksnakket alle, men det var bare positivt å høre om hennes egne jenter... hun kom engang bort til meg å kritiserte meg for at jeg ikke rullet opp (MINE) stallbandasjer riktig!! og at jeg burde lære å gjøre det riktig av ..... (dattera hennes)
snakk om møkkakjærring!! *huff*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  13:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akurat samme miljø her i hestestrøket jeg vanker i oxo!! Komflikter og baksnakking er helt med! Hvorfor det er sånn, dt er vansklig å si... det er jo for det meste sjalusi på gang, hvis eks ei jente dukker opp med en nydelig kjeeempe flott hest, kan det fort komme baksnakking om den jenta om at hun "tror" hun er best osv, som har en sånn hest!

Noen som kjenner seg igjen?
Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  14:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Heisann

Det er vel baksnakking og intriger over alt i hestemiljøet ( i alle fall så godt som). Spesielt i store staller hvor det oppholder seg mange mennesker (tatta: Jenter) oppstår det baksnakking, misunnelse osv.
Selv har jeg ikke vært mye innblandet i slikt. Hvor jeg er nå er det mye tenåringsjenter (jeg er jo forøvrig en selv) og da blir det ofte mye surr. Miljøet er kjempeflott (baksnakking, ja, men av den milde sorten som ikke skader noen om det er noe som heter det). Tror enkelte voksne baksnakker de også, men kanskje ikke like intenst. I voksenstaller" er det ikke mye til miljø etter min erfaring og derfor holder ikke jeg mye til der.
Jenter flest elsker sladder og skravling. Derfor er vel miljøet som det er ;)

*VIBO* Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  00:48:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg vet godt hva dere snakker om, har selv opplevd det på en del staller. Mange jenter blir lett hønsehus....
Eneste stallen jeg har stått på (har stått der i noen år) som jeg ikke opplever klikker og fiendlighet blant oppstallørene er på Skauen ridesenter, der er det masse mennesker, men utrolig nok god stemning og vi er alle venner. Mulig det er noe "bråk" blant de litt yngre i skolestallen (men har ikke hørt om noe), jeg er voksen så jeg kjenner mest til det miljøet og hos oss er det fra 15 til 60 åringer som koser oss sammen iallefall.
De gangene det har dukket opp bråkemakere som forurer miljøet, har det endt med at dem selv har følt seg utenfor og valgt å flytte- heldigvis!! Mine venninner trives også kjempe godt med hesten sin her. Mye av grunnen til det gode miljøet er nok at eierne av stedet, Per og Helen Waaler er meget koselige og jordnære mennesker som selv inkluderer alle.
Det er mulig å finne en stall med godt miljø, men de vokser ikke på trær...dessværre...
Men stå på, ikke la dem knekke deg!!

Mvh Ally og Mille
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.