hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - smed i bergen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 smed i bergen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

angelina1
» VIP

Skrevet - 24/08/2005 :  09:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som vet om en dyktig smed i bergen?

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  09:29:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det lurer jeg også på, skal forhåpentligvis få flytta hesten min dit om noen mnd.. Kanskje du kan høre rundt på ridesentre i Bergen, om hvilke smeder de bruker der?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 30/08/2005 18:39:53 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 26/08/2005 :  00:28:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Bare få med deg at det finnes ikke én eneste smed med fast tilholdsted i Bergen som har fagbrev. Det finnes mange smeder, men ingen med et papir som sier at de er fagutdannet
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  19:25:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hmm.. Bruker ingen i Bergen smeder med Fagbrev da? Min smed har heller ikke tilholdssted her jeg bor da, men han kommer hit å skor for det om. Hvis det er sånn du mener ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/08/2005 :  14:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jo, det finnes skoere på "rundreise" med fagbrev. Men av dem som holder til her og som skor fast, så har ingen av dem fagbrev. Jeg skal ikke uttale meg om hvem som er flinke eller ikke (min hest bruker ikke sko, hihi). Et fagbrev er ikke nødvendigvis likestilt med god kvalitet på arbeidet som utføres. Tenkte bare jeg skulle opplyse om det. Det er fryktelig synd at i et område med så mange hester, at det ikke skal finnes én eneste skoer med papirer.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  20:59:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, det var jeg litt overrasket over selv! virker jo som å være et stort miljø for hest her, da burde det jo også finnes fagutdannede smeder :/

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/08/2005 :  23:38:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om personen har fagbrev eller ikke har ikke alltid så mye å si synes jeg. Det viktigeste er at han kan jobben sin, skor bra og er tolmodig og flink med hestene synes jeg. I vårt distrikt er det bare en med fagbrev og to-tre uten. På vår stall med ca 45 hester bruker vi alle en av de uten fagbrev. Hvorfor? Jo, fordi vi er faktisk like fornøyd med hans skoing, han er mye mindre hissig (fagbrev-personen er hissig med klubben), han har bedre erfaring med vanskelige hester og ikke minst; han kommer når vi ber han om det!!! Altså synes ikke jeg det papiret i hånden teller så mye....
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  18:39:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nei, sånn sett er det ikke så viktig for meg heller.. Smeden jeg bruker nå, hvor jeg bodde før(hestene står for øyeblikket hjemme), har ikke noe fagbrev. Han har tatt kurs, og er kjempeflink ellers.

Men for meg som ikke kjenner noen i Bergen, eller kjenner noen jeg kan snakke med for å høre om "den og den" er flink nok(som ikke har fagbrev), blir det lettest for meg å finne en med fagbrev, da jeg da er vertfall litt mer sikker på at han sko..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/08/2005 :  00:14:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Hvor er det du skal stå oppstallet i Bergen, Anne?

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2005 :  09:26:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. nei si det! Har ikke funnet stallplass enda, så leter enda! Er visst ikke så lett å få plass her virker det som!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 20/09/2005 :  16:33:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg brukt Erik Kristensen når jeg bodde i bergen, og var fornøyd med det.

Har desverre ikke nr.
Gå til toppen av siden

Heidi Grethe
» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  01:02:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Erik Kristensen er veldig dyktig, har fagbrev og holder til i Bergen, men som eneste fagarbeider på det området her i byen, er han svært så opptatt.

Ellers har vi smeder som Arne Almberg (ufaglært) men ok (tror jeg) og et par til jeg ikke husker navnet på.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  02:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Hmm... om jeg har tatt feil, siden det var jeg som påsto at det ikke finnes faglærte smeder med fast tilholdsted i Bergen, så er egentlig ingen ting bedre enn det. Meeeen, han som blir nevnt her er ikke med i hovslagerforeningen ( http://www.hovslagerforeningen.com/Medlemmer/medlemmer.html ) - ikke at det er pålagt om man er skoer da, men....

Det finnes mange i Bergen som er kurset på skoing, det har ikke jeg sagt noe om. Sånn på stående fot kan jeg liste opp én som har gått utdannelsen men ikke tatt fagprøven, flere som har gått kursene som var på Starum før, én som holder på med utdannelsen akkurat nå, og en bråte med mennesker som har gått ymse "sko-kurs" osv. Jeg vet at Magne Delebekk f.eks skor i Bergen, og han har fagbrev, men har ikke base i byen. Skoere finnes det mange av.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.