hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skal, skal ikke ta inn hestene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Skal, skal ikke ta inn hestene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Trine og jentefarmen

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  22:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine er ute på et beite uten noe særlig ly for regnet. Nå pøsregner de og jeg sitter å vurderer om jeg skal ta de inn eller la de være ute i natt. Det er vel 12-13 grader ute ... hmm. Noen forslag?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  22:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tatt inn min hest nå. Lar henne gå ute om dagene, men har henne inne om natten. Syntes hun stod og skalv når jeg kom for å ri henne, og da fikk jeg dårlig samvittighet.... Og så er det litt dumt om hun setter vinterpels alt nå synes jeg =/ Sommeren er definetivt over, og høsten er på vei.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  22:54:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har ikkje tatt inn hestane mine og kjem ikkje til å gjere det på ein god stund enda. Hestane koser seg på beite og får være litt meir hest enn når dei står på stall.

For min egen del skulle eg gjerne tatt dei inn fordi det letter treninga av dei osv. Men for hestane sin del så har dei det best på beite og da får eg tole litt våt hest i blant. Enn så lenge og i allefall til oktober alt etter været.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  23:00:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har mine ute på natta når det er oppholds. Idag som det øsregner ute, tar jeg de inn - på tross av at de har et skur å stå under ute. Mine hester vil gjerne inn i regn, og blir glade for å slippe å bli våte..
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Trine og jentefarmen

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  23:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å skjelve har jeg funnet ut er hesten sin måte å halde varme på. Istedenfor å bevege seg ,setter de ingang å skjelve i stedenfor. Det betyr ikke fryser.

Jeg tok dem inn jeg, men det betyr at jeg må opp ekstra tidlig i morgen å leie de tilbake. De tåler å bli våt, men mine liker det ikke.
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2005 :  09:00:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Mine står på utegang og har således ly for regnet (kan gå inn i boksene sine), men de synes det er kjipern å stå inne hele natten så det gidder de ikke. De har også skog som tar unna for regn men når det regner som det gjorde i natt blir de våte også om de står under trærne.
Så jeg 'måtte' løpe ut sent i går kveld (var vel mer natt) for å ta på de dekken. Begge kom løpende å sto musestille i mørket for å få dekken på
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/08/2005 :  10:13:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men når hesten skjelver for å holde varmen som du skriver, så bruker den også litt mer energi enn vanlig. Og all den tid hesten min er desverre litt tynn fra før (nesten nettopp kjøpt den, så det er ikke jeg som har gitt for lite mat osv ) så vil jeg ikke at den skal bli tynnere. Dermed valgte jeg å ta den inn, slik at den får masse høy på stallen i tillegg til å gå ute hele dagen.

Kunne jo hatt dekken på som Rohna ovenfor, men valgte altså heller å ta inn. Men hver person bestemmer hva som er best for seg og sin hest =)

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2005 :  12:19:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Mine hadde masse høy både ute og inne men gamla var tydelig kald da jeg var ute i natt å hadde på dekken. Har foreløbig ikke mulighet til å stenge de inne om natten, eller dvs jeg kan gjøre det men har glemt å skru opp låsen på ene døren og får dermed ikke lukket de inne. Så da ble det dekken istedet. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/08/2005 :  23:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada, var ikke ment negativt Rohna, jeg er for regn-dekkener også jeg =)
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 24/08/2005 :  08:44:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Rohna, hvis hesten står på utegang så skal den ikke ha dekken på, da dette hemmer utviklingen av beskyttende pels.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  09:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
fnis
om jeg bruker dekken eller ikke er vel min sak ? Ønsker ikke noen teddy pels på hesten og har dermed dekken på dessuten har hoppa mi behov for dekken pga ryggproblemer. Ryggen er forøvrig blitt bedre av å gå på utegang MED dekken, hun får bevegelse og holder seg varm.
Hadde det slik i vinter som var, det fungerte supert for oss.

Torhild: neida, hadde jeg fått det til så hadde jeg stengt de inn den natten. Satte på låser i går kveld så nå har jeg to muligheter, inne eller dekken :)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  18:24:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
I dag høljeregner det ute, og blåser kraftig. Hestene mine har mange beiter, men på akkurat dette er det ikke god nok ly for natten syns jeg, så kommer til å ta dem inn i natt, men ellers kommer de til å gå ute om nettene en god stund til!

red. pga. skrivef.!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 24/08/2005 18:25:05 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 24/08/2005 :  21:39:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
For at hestene skal kunne gå på utegang 24/7 året rundt så trenger de "teddy" pelsen sin. både for å holde varmen og stenge vær og vind ute.
Dekkenbruk ødelegger disse funksjonene og derfor har det ingenting med utegang å gjøre i mine øyne.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 25/08/2005 :  09:08:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
problemet er at min varmblods ikke setter teddypels nok til å kun ha denne i all slags vær i tilegg til de ting jeg ellers har nevnt med henne. Hun SKAL ha dekken pga ryggen ref. equiterapaut og akupunktør. Så istedet for teddypels så har hun dekken, som selvsagt anpasses etter været og er det bra vær går (gikk da, i vinter) hun gjerne mange timer uten på dagtid.

Vi har tydelig helt forskjellig mening om dette, greit for meg :) Og jeg kommer ikke til å slutte med dekken selv om min hest står på utegang uansett hva andre folk sier.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/08/2005 :  11:52:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Synest no det er betre att hesten i det minste får gå på utegang slik rohna gjer enn att hesten ikkje får gå ute "fordi dekken ikkje har noko med utegang å gjere".

Det er mange måter å ha hestene på utegang på.

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 25/08/2005 :  13:30:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
sålenge dekkenet blir sjekket hver dag er det ingen grunn til å ta det av hvis det ikke er i veien eller noe...

er forøvrig litt uenig i det en sa om at hver får bestemme hva som er best for sin hest: det er mange som ikke har helt snøring på hva som er bra og ikke for hestene sine, og folk kan gjøre feil selv i beste mening...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.