hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lære hesten galopp...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Lære hesten galopp...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  02:22:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg lurer på om dere har noen tips om hvordan jeg skal lære hesten min å galoppere? Eller om det er noen i Sandnes-området som kan hjelpe meg? Han har vært traver men han kan absolutt bli en god ridehest!! Han er litt vanskelig å longere så jeg kan ikke få ham til å galoppere/trave når jeg longerer ham... Han er en kjempegrei hest ellers! Det eneste jeg har problemer med er galoppen... Jeg har fått ham opp i galopp men da måtte jeg ha stor fart og da var han vanskelig å få stoppe..! Ellers har jeg gallopert et par ganger opp en liten bakke men i det siste har han begynt å bukke, så jeg har sluttet å ri der i trav.
Jeg må innrømme at det begynner å bli litt kjedelig å ri ham bare i skritt og korte travøkter på de samme plassene hele tiden... Jeg skal kjøpe meg ny sal om ikke så lenge og se om det blir slutt på bukkingen...
Om det er noen som har noen råd til meg eller noen som kan komme å hjelpe meg så hadde jeg vært glad :D

Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  09:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hvis han aldri har bukket før, men har begynt i det siste, bør du få sjekket han, mulig han har vondt et sted. Da jeg skulle lære min traver gallopp lot jeg henne løpe seg i gallopp i starten, for at hun skulle forstå at dette var greit (travere har jo lært at gallopp er fy-fy, og travere er ofte svært lydige på det punktet), min hest hadde imidlertid lett for å slå over i gallopp, så jeg hadde ikke så store problemer med akkurat det. Når jeg skulle lære henne galloppsjenkel, brukte jeg en bom i et hjørne/på volte (hester har lettere for å slå over i gallopp på volte), i starten måtte jeg ri bittesmå volter for å få henne i gallopp (og hun fikk i starten løpe over i gallopp). Vet ikke om dette var til noe hjelp jeg, men lykke til:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.