hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tyveri av hesteutstyr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Tyveri av hesteutstyr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

HelleG

Skrevet - 19/08/2005 :  12:54:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Så har det skjedd igjen da. Nå har noen ribbet staller for utstyr igjen. Men denne gangen med en litt annen "vri". de har tatt med grimer og hodelag og saler. Altså ikke bare saler....og de har tydeligvis oppsøkt staller i nærheten av hvernadre tross landegrensen Norge/Sverige.

Blir så sint og frustrert over dette. Har en venninne som fikk frastjålet travselen til hesten sin med verdi på ca. 5000,- og fordi denne IKKE var låst inne i et skap eller lignende, så fikk hun ikke noe igjen på forsikringen.

Hvor mange staller har låst inn utstyret sitt?? Jeg har mitt på privat gård men ikke noe låst inn, men nå vurdere jeg å flytte alt over på annet rom som kan låses.

Syntes det er så leit og så forbannet unødvendig at andre skal rappe det du kanskje har slitt og spart for å kjøpe, så de kan selge det videre uten fortjeneste bare fordi de trenger pengene eller hva nå grunnen må være.

Så folkens.....her er det bare å være på vakt, så de får en tøffere oppgave med å dra rundt å forsyne seg av utstyret vårt!!

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com

Molly

» VIP

Skrevet - 19/08/2005 :  13:16:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig Det er vel de færreste staller som har låsbare skap til ALT utstyret? Greit å kunne låse et helt rom
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  13:28:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Joda, vi har låsbare skap/kasser til alt av utstyr.
Har ikke hatt noen store tyveri på vår stall, men fortsatt har småting blitt tatt.. Irriterende nok!
Men er nok litt mer kjipt å miste sal/sele osv..

Therese
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  13:46:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har alt utstyret mitt innelåst, med unntak av dekkenet hesten står med, det dekkenet som henger på boksen, grime og leietau. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  18:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kjedelig når sånt skjer, men jeg har også utstyret mitt innelåst...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  09:54:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Slemme folk.. stakkars de som har mistet mye av tingene sine.. Smart å låse det inn ja.. hesteutstyr er noe som kan være veldig dyrt og det er kjedelig når d blir stjelt..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  14:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan bli så forbanna! Dette visste jeg ikke om... Var det mitt utstyr du refererte til? Grrrr. Jeg veit hvem som gjorde det, men kan ikke bevise det. Ergelig! Kanskje det er den samme pengesyke personen som har vært hos deg, som var hos meg? Du kjenner personen du også....

Leit å høre helle, man mister litt motet!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  14:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noe av det mest irriterende jeg vet om er folk som ikke har respekt for andres ting...

Har ikke innelåse utstyr,men så har vi stallen på eget tun,og et stk vofs som beskytter området hennes med livet som innsats...og gir beskjed hvis noen skulle nærmes seg,også om natten...så de må bare prøve...!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  15:36:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
For å si det sånn; det skulle IKKE være nødvendig for en å måtte låse inn utstyret sitt!
Men desverre er det så mange frekke og ufordragelige folk nå til dags, som bare ikke kan la være å stjele fra andre!

Men det frekkeste er når folk stjeler hester! huff.. blir redd bare av tanken!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/08/2005 :  16:11:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva skal de med utstyr? Antagligvis selge det vidre, om de ikke skulle ha det selv? Om de skulle ha det selv, hvorfor ha hest når de ikke har råd til eget utstyr? Ja, de hadde råd til hesten, men ikke utstyret. Pointe med hest uten utstyr da? Huff. Det er så leit at det skjer slike ting. Unødvendig!

jeg låser *piiip* inn utstyret. Men har utstyret på den mest utenkelige plass.

Må bare fortelle noe som skjedde på den nyoppstartede ridesenter i kommunen. Der er INGENTING låst. Til og med boksene til hestene står åpene døgnet rundt, også for rom/salrom/ridehall/travbane. Det står privathester og alt der! men ingen lås. En gang så var det ei jente der, som tok ut to av hestene(Uten låv), inn til ridehallen, og hun begynte og jage disse to stakkarne rundt og rundt i hallen. Så, når hun var ferdig, så leide hun dem inn i boksene igjen, og gidde de 6dl med for. Og hun viste verken hvem hestene var eller hvor mye for de skulle få. Heldigvis så kom det noen og tok henne på fersken da. Dette er også unødvendig!

Redigert av - Bustetrollet den 22/08/2005 17:55:41 Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  17:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Ille når sånt skjer! Men ett lite tips: Vær forsiktige med å skrive her på ett åpent forum at dere ikke har utstyret innelåstEr lett å klikke seg inn på vipèn og finne ut hvem dere er og evt.hvor dere bor.Og da kanskje med bilder av den flotte,dyre salen på vipèn også...Skumle greier!
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  12:39:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
AArg!! Ja sånnt her e IRRITERANES!!! Fullstendig mangel på respekt over annenmanns eiendeler...!
Har sjøl innelåst det dyreste og viktigste av utstyret, samt en schæfergutt som luske rundt på tunet...

KRISTINE OG ROSITA: Villa ALDRI låst hoveddøra til stallen!! ALDRI!! Da tar æ heller sjangsen på at nån sku finne på å gå inn dær.
I tilfelle brann, spesiellt om natta, vil sjangsen for å berge hestan da være sunket til det minimale. Folk som eventuellt hadde oppdaga det, kunne like gjerne gått hjem å lagt seg da ettersom døra var låst å muligheten til å forsøke å redde hestene var borte.
Det tar ca kun 15 minutter før en stall er overtennt, da sier det seg selv at et redningsforsøk må skje øyeblikkelig. Å det tar i gjennomsnitt 15 minutter for brannmannskapet å rykke ut..
Noe å tenke på for alle..

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/08/2005 :  12:58:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så frekkt!!!!! Grrr!!!!!
Lurer på hvem som er frekke nok til å gjøre sånn.....? Er det frekke folk som her hester selv, vet de jo hvor dyrt utstyr er å kjøpe inn og gjør det for å slippe å bruke penger på det selv. Eller er det noen idioter som stjeler alt de finner for å selge det videre. Hadde blitt pissse-sur hadde noen stjålet løpsselen min, eller modifiden, er avhengig av den når hesten min skal starte!!! Hadde blitt ganske irritert hadde noen stjålet salen min eller annet utstyr for den saks skyld!

Tror det er de ferreste som har utstyret sitt innlåst, dersom de ikke har hestene på en stor stall der det er masse folk og snekret skaper da. Er en på en mindre stall regner en med at sånt ikke skjer!

Å låse inn og ut salen/selen og annet utstyr hver gang du skal bruke det er tungvindt, og budre vert unødvendig!!!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  13:16:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg har alt utstyret mitt og fôret mitt innelåst, og det er jeg glad for. Jeg fôrer med et relativt dyrt fôr (Eggersmann og St.Hippolyt) og før jeg fikk det innelåst var folk så frekke at de dro på stallen midt på natten for å ta fôr. Altså, ikke stallens egne oppstallører, men folk utenifra. Utrolig irriterende
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/08/2005 :  13:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
før jeg fikk det innelåst var folk så frekke at de dro på stallen midt på natten for å ta fôr.

Grrr....så frekt!!! Har ikke folk råd til å kjøpe mat til hestene sine selv, burde de ikke hatt hest!! Tenk å stjele hestefor som andre jobber seg ihel for å kjøpe inn....alle vet at det koster å ha hest!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/08/2005 :  15:08:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

KRISTINE OG ROSITA: Villa ALDRI låst hoveddøra til stallen!! ALDRI!! Da tar æ heller sjangsen på at nån sku finne på å gå inn dær.
I tilfelle brann, spesiellt om natta, vil sjangsen for å berge hestan da være sunket til det minimale. Folk som eventuellt hadde oppdaga det, kunne like gjerne gått hjem å lagt seg da ettersom døra var låst å muligheten til å forsøke å redde hestene var borte.
Det tar ca kun 15 minutter før en stall er overtennt, da sier det seg selv at et redningsforsøk må skje øyeblikkelig. Å det tar i gjennomsnitt 15 minutter for brannmannskapet å rykke ut..
Noe å tenke på for alle..

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

Hoveddøra til stallen er ikke låst. Har ingen hoveddør heller. Problemet er at regler er regler og som skal respekteres uansett. Så da skal ikke fremmede folk komme og ta ut hestene uten lov.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.