hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Welsh Cob
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Welsh Cob
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gitte F

Skrevet - 15/05/2003 :  11:58:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Leter spesielt etter en Welsh Cob vallak som er helbror til hun jeg har på helfor. Han er ca 5 år skal være palominofarget (gul) og er etter Marco Polo og under Flicka. Forledrene har tre avkom sammen, to hopper og en vallak - begge hoppene kjenner jeg godt til så det skulle vært gøy å høre om hvordan broren har det.

Ellers er jeg også interesert i høre om flere der ute som har denne flotte rasen.

Ida KR

» VIP

Skrevet - 15/05/2003 :  18:31:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Snella!
Det finnes en side her på internett der man kan etterlyse hester, både stjålne og generelt "savnede". Siden er engelsk, men det kan jo være verdt et forsøk å legge inn en etterlysning der allikevel.
Dessverre finnes ingen slik side i Norge, i alle fall har ikke jeg hørt om noen, men den engelske finner du her.

Til eventuelle andre her som tror/vet de kjenner til hesten du etterlyser kan det jo være av interesse å se Rosita, så her er bilde av Rosita.

Lykke til med å finne broren til Rosita!

Jeg har jo snakka om min Welsh Cob Astor ved flere anledninger tidligere, men benytter denne anledninga til å sette inn et bilde av Astors første løshopp (Welsh`en har jo som kjent et naturtalent for sprang)

På stallen har vi også en annen Welsh Cob, Synod Nelson, som forøvrig er onkelen til Astor. Se Nelson her (dessverre ikke så godt bilde av ham, men han er veldig lik sin bror, Synod Rembrandt, som også er Astors far.)

Tar også med et bilde av den nydelige Welsh-hingsten Nebo Crusader, som er Astors morfar.

For å se flere bilder av Astor og/eller foreldrene hans, kan dere besøke min presentasjon.

Her er også noen linker til sider med mye info om Welsh Cob og Welsh pony på engelsk, samt en på dansk, og en side med noe info på svensk. På norsk finnes det av en eller annen grunn veldig lite verdifull informasjon, men på NPA sine sider finner vi beskrivelse av Welsh`ens rasestandard.

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 16/05/2003 :  08:38:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Utrolig gøy å se bilder av de andre hestene. Astor hopper virkelig bra. Har begynt å ri litt sprang med Rosita nå (eller rettere sagt, min forrytter da hun er en flinkere sprangrytter en meg) Hun hopper virkelig bra og synes det er utrolig morsomt.

Når jeg ser bildet av hingstene, er det virkelig lett å se hvorfor denne rasen er så flott. Hingstene på bildene er jo så utrolig vakre.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 17/05/2003 :  01:51:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, helt enig!

Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 19/05/2003 :  09:33:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Hei Frik

Gå inn på denne siden så får du se de siste bildene av ponnien (tatt 18. mai).
Må bare si at jeg har gitt opp å få halen hennes ren...håpløst med alt regnet som har vært i det siste...

http://pub96.ezboard.com/fhorse84124frm2.showMessage?topicID=1840.topic

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 22/05/2003 :  19:45:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita er nydelig! Hun ser virkelig ut som en liten rakkerfant med glimt i øyet!

Gå til toppen av siden

VilgunnH

» VIP

Skrevet - 16/07/2008 :  16:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVilgunnH  Svar med kopi av melding
Kan det være Marcello? Beskrivelsen passer bra, i hvertfall. Eieren har VIP her på hestemarked; marcello Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.