hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Muskler på hest og rytter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Muskler på hest og rytter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  20:42:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Jeg er utrolig dårlig til å sitte rett når jeg rir..nesten bare når jeg rir lettrinding da...lene meg liksom litt forover,er utrolig plagsomt!og når jeg prøver å lene meg bakover liksom mister jeg litt balansen eller hva jeg nå skal si,tror det er fordi jeg har lite rygg eller magemuskler.eller? i så fall,hvilke øvelser kan jeg gjøre for å styrke de musklene?
også lurte jeg på om dere kunne nevne noen øvelser jeg kan gjøre for at hesten min skal bli mykere og noen øvelser som bygger opp mer muskler?(serlig i bakparten)

Henriette=)

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  21:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
lene meg liksom litt forover,er utrolig plagsomt!og når jeg prøver å lene meg bakover liksom mister jeg litt balansen eller hva jeg nå skal si,tror det er fordi jeg har lite rygg eller magemuskler.eller?

Vil tro du blir litt anspent når du prøver å lene deg litt mer tilbake fordi du blir usikker på det blir riktig.

Du kan jo feks. høre om ridelærern din kan longere slik at du bare trenger å konsentrere deg om sitsen, ikke hesten.

Forskjellige balanseøvelser til hest er også supert for bedre balanse. Feks. ri med armene rett ut til siden i alle gangarter, sitte baklengs, sitte i damesal osv osv..

Lykke til!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  13:31:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Få noen til å longere deg, å ri en hest du stoler på. Da kan du konsentrere deg kun om sitsen din, prøv evt. å lukke øynene, og slapp av.

Kan godt hende dette skyldes for lite muskler i mage/rygg, (i så fall fins det div. øvelser som sit ups, "planken" diagonalløft, og masse andre som jeg ikke husker hva heter der i blandt "sit ups", bare at du ligger på magen++), men jeg tror det bare er litt balanse/sitstrening som skal til.

Det fins et hav av stretchingteknikker og løsgjørende øvelser, men dette bør du kontakte instruktør/equie-terapeut om, da det er veldig lett å gjøre feil.

Bygge mer muskler i bakparten handler om hvordan hesten blir ridd, noe som også er altfor omfattende til å forklare her, ta kontakt med en instruktør. Dette handler om å få hesten til å sette bena godt under seg, og la energien komme bakfra, opp og frem. For å sjekke om hesten bruker bakdelen riktig, kan du gjøre holdt, for å så sjekke om bakbena er en halv km bak hesten, eller godt plassert under magen.

Hvis du ikke har muligheten til det, er klatring også bra trening for ryggen/bakparten, gjerne som et supplement til banetreningen.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  13:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
For trene på å lene deg bakover, kan du også ri arbeidtrav uten stigbøyler (slenge stigbyølene i kryss over salen). Da blir du rett og slett tvingt til å lene deg bakover, for hvis du lener deg fremover da, vil det bli forferdelig ustødig! Kan være litt vanskelig i begynnelsen, men du venner deg fort til det! Er nok best å drive med dette på bane vil jeg tro.

Og også som de to andre her har sagt, få noen til å longere deg mens du rir:)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  15:13:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
jupp..takk for råd!
Men jeg tror egnetlig enten det kommer av lite muskler eller bare at jeg har lagt til meg sånn dom vane...jeg pleier ikke sitte sånn til vanlig,bare når jeg rir arthur,fordi han er så innmarri frampå,så er ikke det at jeg ikke veit hvordan jeg skal sitte elle no...

Henriette=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.