hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har noen spørsmål jeg håper å få svar på:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Har noen spørsmål jeg håper å få svar på:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HurricaneGirl

Skrevet - 13/08/2005 :  16:22:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
1. Hva er lymfangitt?
2. Hvor ofte bør hestenes tenner bli slipt?
3. Er det dyrt med 3 kroner per kilo i høy?
4. Hvor mye koster en kraftforsekk med Chamipon Komplett?

- Håper på svar fra dere

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  16:40:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
1 Har ikke hørt om det før, så det kan jeg nok ikke svare på..Noen andre som vet??
2 1-2 ganger i året

3 Dette er litt i dyreste laget, men hvis kvaliteten på høyet er bra, er dette en helt grei pris. Vi betaler 2, 72 kr/kg.

4 Jeg fôrer ikke med komplett, men sjekk på felleskjøpet. Kan tenke meg noen hundrelapper.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  17:05:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Lymfangitt, eller blodforgiftning, er betennelse i lymfeårene. Det oppstår hvis bakterier får trenge inn i sår rundt kodene og det sprer seg. Hesten får ofte feber, benet hovner veldig opp og det er vondt for hesten. Den bør på omslag, eventuelt antibiotika, til hevelsen går ned. Hesten blir som regel frisk etter noen dager med rett behandling.

Noen steder koster høy over 4kr/kg, så hvis det er bra høy er prisen grei den.

Komplett i FK Rogaland/Agder koster ca 150kr, hvor mye det koster andre steder i Norge vet jeg ikke, det spørs.

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  17:09:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
1. lymfagitt er blodforgiftning hos hest. Hesten min har det ofte i det ene beinet sitt. Det behandles av dyrlege.

2. Hestens tenner bør raspes 1-2 ganger i året. Det kommer ann på hestens alder og bruk.

3. JA 3 kr pr kilo er mye

4. Den koster ca 300 kr...

www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  17:24:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
4. Den koster ca 300 kr...

Wow, det var mye! For øyeblikket er prisen 146kr for en sekk her.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  17:28:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anngående lymfagitt:
Lymfangitt har ulike grader, der noen utsalg er mer alvorlig enn andre. Begge hestene mine hadde det av og til (den ene fikk det ganske lett av sår på føttene), men det var aldri noe mer alvorlig enn at jeg la på kloraminomslag og red som vanlig. Er viktig at hesten er i bevegelse når den har lymfangitt slik at sirkulasjonen blir god. Har bare tilkalt dyrlege en gang ved lymfangitt, og da var foten som en stokk, og hesten klarte nesten ikke gå på den stakkars:)

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.