hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Behøver jeg mattilsynet???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Behøver jeg mattilsynet???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  15:06:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hey

Jeg skal sette vekk hesten min til noen i Sverige. Jeg har skaffet Hestepass gjennom Norges Rytterforbund. Da jeg snakket med dyrlegen min for å "bestille" en helsesjekk, mente han at jeg måtte få den sjekken av Mattilsynet!!
Da jeg tok kontakt me de, forsto jeg det slik at det var snakk om en vanlig dyrlegesjekk av noe slag.

Det jeg da lurer på, er om det virkelig er nødvendig å gå hele veien gjennom Mattilsynet når jeg har hestepass???
Kreves det i tollen at hesten er erklært frisk av de eller er det nok med en vanlig helsjekk av distriktsvetrinær??

Håper på svar

Klem fra Inga

Black Baily <3

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  22:26:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Ja, du må nok ha attest fra mattilsynet for å ta hesten over grensen, ellers slipper du ikke over!
Dette gjelder uansett om du skal importere (da tatt i eksportland) eller eksportere (tatt av mattilsynet i Norge)!

Regelen er også at når du har fått attesten må du starte reisen innen 24 timer, og attesten er gyldig i 10 dager!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.