hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Useriøse forhandlere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Useriøse forhandlere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  22:08:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er "grønn" når det kommer til kvalitet og priser på lærridestøvler.
Nettopp av den grunn forventer jeg å få hjelp med disse tingene når jeg er villig til å betale noen tusen for et par ridestøvler.

Jeg var innom en forhandler i dag, kikket litt og fant egentlig ingen støvler som falt i smak, men så kommer personen som jobber der med et par "brukte" støvler ( de driver med videresalg av brukt utstyr), eller dvs de var kun prøvd på men passet ikke.
Og jeg er visst sååååååå forb....heldig for disse støvlene har kostet rundt 4500,- men jeg ( mitt dumme naut) skal få de for den nette pris av 2000,-.
Utrolig tenker dere vel?
Ja helt utrolig å bli lurt på et par støvler for 2000,- som jeg faktisk kan få på xxl til 1499,- Sjekket nemlig ikke det før jeg kom hjem.
GRRRRrrrr

Noen som vet hvor jeg skal i morgen?
Riktig! Levere tilbake støvler!!!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

ShyBoy

Skrevet - 11/08/2005 :  22:22:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Irriterende.... Har ikke opplevd det samme enda da. Har leggchaps og sko jeg til 800kr tilsammen og de er skikkelig bra. Leggchapsene er av sånn semsket skinn tror jeg de kaller det og med frynser. De varmer faktisk også i tillegg til at de gir bra støtte og beskyttelse og veldig behagelige. Skoene er kjempegode om vinteren! De har fôr som man kan ta ut og inn og er veldig kraftige og gode. Jeg har aldri frøset på bena når jeg har hatt dem på meg. Men snorene er litt dårlig kvalitet, men det er bare i begynnelsen det.

Jeg aner ikke hvorfor jeg skrev dette, må bare ha kjeda meg...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  22:41:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh.. gud så provoserende!! Er du helt sikker på at det er samme støvler? Det der må det jo være en heller 'dodgy' buisness!!

Aldri om jeg noen gang ville ha gjort det i min bedrift!! Det er noe som heter at; En fornøyd kunde forteller det videre til 1 person, mens en misfornøyd kunde forteller det videre til 5 personer! Bare sånn tommelfinger regel, og den er ganske lur å ha i bakhodet, om man har tenkt på et godt rykte!!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  22:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, samme støvler.
Jeg gleeeder meg til å levere de tilbake i morgen, noe som fra forhandlerens side ikke vil være gjensidig etter at jeg har vært der
Jeg kommer aldri til å sette mine ben i den butikken igjen etter dette

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  00:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet hva slags "rettigheter" jeg som kjøper har i denne situasjonen? Jeg vil jo selvfølgelig ha pengene tilbake( har kvitteringen)

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  00:52:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bare å be om å få igjen pengene.
10 dagers returrett. Også på brukte varer om ikke annet er sagt på kvitteringen.

Falsk overprising er også i strid med markedsføringsloven...

Line *go get them!*

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  01:26:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frekke j***** Som Line sier har du full rett på å få pengene dine tilbake, husk å kjefte dem huden full og true med det ene og det andre når du er der Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  07:32:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som en advarsel så kan jeg si at jeg har sett mange slike tilfeller i annonsene, hvor folk forsøker seg på å selge brukt utstyr her også. Da de hadde hesteutstyrsuke på Lidl f.eks. så jeg en som hadde kjøpt inn endel av dette utstyret (hun hadde det avbildet, og jeg er 100% sikker på at det var samme utstyr), og skrev "prøvd, men kjøpt feil størrelse", satt førpris til å være skyhøy, og utsalgspris til å være høyere enn hva Lidl oppererte med iallfall. Nå vil mange kanskje si at så lenge kjøper er fornøyd, og så lenge det finnes folk som ønsker å betale dette så er det ok. "Butikk er butikk".. Men det finnes liksom en smule av moral, og som privatperson driver man ikke butikk.. Da ser jeg på det heller som ren frekkhet.

Så vær obs når man skal ut på bruktmarkedet! Det er selvfølgelig slik at de fleste selger tingene med god sannvittighet, typisk med "bruktpriser", men sjekk opp før man kjøper ting.. Det finnes ugler i mosen.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  11:27:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for all støtte folkens men....jeg skulle nok heller hatt et kurs i "hvordan se forskjell på kvalitet på utstyr"

Renate legger seg sååå flat akkurat nå og inrømmer sin inkompetanse ifht. kvalitet på ridestøvler

Resten av historien er som følger: jeg ringte xxl i dag morges for å være på den sikre siden. Hun som jobber i hesteavd. der har god greie på utstyr og hun kunne da fortelle meg etter at vi hadde sittet med hver vår "like" ridestøvel i hver vår ende av telefonen at: det er kvaliteten på læret Renate ikke utseendet som er avgjørende

Det var nemlig en del forskjeller på utseende og kvalitet som ikke kunne sees på bildet, som f.eks sålen, sømmer, merker inni osv.

Så folkens dere må gjerne gratulere meg med et fantastisk røverkjøp

Jeg kommer forøvrig aldri til å bytte hesteutstyrsforhandler etter dette...

¤så flau jeg er nå...¤

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  11:36:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he,he...var da bra at du til syvende og sist ble fornøyd med kjøpet,da! Men må innrømme jeg fikk meg en god latter nå.....
Gratulerer med et bra kjøp da,Renate....
*ler*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  13:13:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer så masse med røverkjøp da... hehehe!!
Det var godt det var du som hadde gjort denne feilen, og ikke butikken. Og det var kanskje lurt og avklare det med XXL før du dro og kjefta dem andre huden full

All honør til deg som legger deg flat og innrømmer dine feil

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  13:42:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvor var dette henne da?
syns ikke man skal kjøpe brukt utstyr jeg for du vet aldri hva du kommer ut for!
men var en i butikken der jeg var og hu insisterte på og kjøpe et par støvler som jeg syns så for vide ut i leggen men hu skulle ha de!
sa at de både synker og vider seg ut men stølene skulle hu ha!
så kom hu tilbake to dager etter på og ville ha igjen pengene!
det var litt frustrerende når jeg hadde sagt fra at det ikke var så lurt.
men men

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  17:54:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er bare å le

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.