hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NM i Dressur, kommentarer etterpå..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 NM i Dressur, kommentarer etterpå..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  18:05:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Leste en artikkel i avisa fra NM i Dressur i helga, og ble litt overrasket over hva de deltagerene som ble intervjuet svarte. Alle som ble intervjuet, og ikke hadde nådd så høyt opp i premieringen, hadde tydeligvis bare hestene å skylde på! "Hesten snubla i gjerdet", "hesten var tung og treig", "hesten var for sprek" osv. Ingen av rytterene kommenterte sin egen ridning, som årsak til at det ikke gikk som forventet!

Greit at hesten kan ha en dårlig dag, og ikke fungerer 100%, men jeg må si jeg ble overrasket over at de kun nevnte at det var hestene som ikke gjorde sitt beste, og ikke de selv! Hest og rytter jobber jo SAMMEN, og da blir det feil å bare skylde på den ene parten vil nå jeg si..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  20:48:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig der. Uansett hva som skjer (nesten ihvertfall) er det vel ikke BARE hesten sin skyld. Om man skal prestere i dressur, må rytter og hest arbeide sammen, og bli "ett". Greit nok at hestens oppførsel ødela noe, men ikke alt, det er umulig. Synes ikke hesten skal få skylden for alt. Men det er jo ganske lett å bare skylde på hesten for feilene man gjør.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  21:08:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ja, det var det jeg også syns! Så jeg ble litt skuffet over rytterenes uttalelser! Det er nok mange som ser opp til dem, og jeg vil ikke akkurat si at det gir dem noen "ekstra poeng" i mine øyne ved å gi hestene skylden for en ikke så vellykket ridning..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  00:20:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
99% av feilene er jo rytterene sin pleier man og si!
man kan jo si frk at ja jeg og hesten hadde en dårlig dag og kommunikasjonen var ikke på plass!
eller hesten er jo så ung enda så jeg satte ikke de største forhåpningene eller at hesten er veldig livlig og blir lett overopphetet om det skjer mye rundt den og da er den vanskelig og få til og fokusere igjen!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  06:42:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå er det vel slik at man gjerne beskriver situasjonen ved at hesten var sånn og sånn. Jeg vil ikke si at man nødvendigvis legger skyld i hesten når man beskriver det sånn. Tvert imot. En tung hest kan være en sliten hest, men det kan vel så gjerne være en hest som er ridd for lenge på oppvarming, eller varmet opp litt feil. Jeg pleier også å si at "i dag var hesten sånn og sånn". Det kan ha vel så mye med at jeg har gjort ting galt, men resultatet blir isåfall en hest som er sånn og sånn. Ikke fordi jeg på noen måte er perfekt til å ri, men fordi man ikke får gjennom det budskapet man skulle ønske.

Det var forøvrig flere hester som snublet litt i railen. Det kan gjøre en litt følsom hest f.eks. litt mer anspent, og faktisk ødelegge mye. Nå så ikke jeg dette direkte som et resultat, men slike ting er enklere å føle når du sitter til hest. Det var forøvrig ganske hard bane, med lite svikt i banen i Haugesund. Jeg vet at endel sleit med litt anspent hest pga det. Det er de minste ting som skal til for at ting ikke klaffer perfekt. Nå er riktignok baneforholdene de samme for alle, og man må være forberedt på å møte det meste når man reiser rundt. Men for noen er kanskje ikke alt like optimalt, og så kan man undres på hvem sin feil det egentlig er.. Resultatet blir iallfall en hest som f.eks. er anspent, men om man sier det så er det ikke nødvendigvis hesten som har skyld i det. Jeg vet f.eks. mange som varmet opp i ridehuset, hvor underlaget var ganske bra. Etter første dag, og etter erfaring med hard bane, var det ganske mange som la mer av oppvarmingen på utebanen, hvor baneforholdene var mer lik konkurransebanen.

De fleste feil ligger hos ryttern, men jeg tror dere missforstår utsagnene dere her forsøker å kommentere. Dessverre.. Det er neppe "hesten som er teit".

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.