hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - STIV hest!! =(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 STIV hest!! =(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  10:45:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Slter med at den ene Araber hoppa mi er så stiv at det ser ut som hun halter...
Jeg driver nå å strekker henne nesten hver dag og maserer henne... Noen som har enda flere tips hva jeg kan gjøre for å få hest av henne igjen..

Kjipt å sitte på en hest som kan komme opp på middels nivå i dressur, som jeg ikke får trent skikkelig...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  10:55:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at du har sjekket hesten og at alt utstyr passer osv, men har du prøvd akupunktur? Det har fungert veldig bra på stive hester. Fryser hun mye forresten, eller merker du at hun spenner seg i noen situasjoner? Videre er det jo viktig med løsgjørende arbeid flere dager i uken, men samtidig variert trening.
Fortell litt mer da, lettere å svare da:)

Hege Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  11:15:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har ikke ridd henne på evigheter pga at jeg ikke har hatt sal... Og jeg er så anspent når jeg rir barbak, så det har jeg ikke giddet for det vil bare gjøre vondt værre... Så hun er rimelig ute av form om dagen.. tomkjører og longerer en del og har henne med på tur som håndhest.

Har både hatt akupunktur på henne og kiropraktor og ja dette hjelper veldig... Men det blir redd og slett for dyrt for meg i lengden... Så er derfor jeg nå må prøve ting på egenhånd... Blir lettere neste år når jeg lærer det selv, men jeg har jo hele resten av 2005 og noen måneder i 2006 å bekymre meg for...

Nå står hun på sommerbeite (blir brukt for det), så hun blir nok litt stiv når det regner. Ellers når jeg har henne på stallen har jeg alltid dekken på når hun går ute og det er kaldt og dårlig vær... prøver å la henne gå uten mest mulig på sommeren.
Er jo Araber så hun spenner seg når hun blir gira og skal vise seg, og når hun er nervøs... Så på stevner er hun ofte anspent.. Men har ikke startet med henne på evigheter.
Hun blir også veldig stiv om jeg lar henne få sommerferie.. Da klarer hun så vidt å løfte beina til meg for at jeg skal ta hovene...
Nå har hun fått seg et skikkelig spark i den ene skulderen som ikke gjør ting noe bedre...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/08/2005 :  11:15:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Har du hatt en grundig dyrlegesjekk på henne? Få en dyktig dyrlege til å se over hele hesten, evt ta blodprøver, det kan jo hende at det feiler henne noe som ikke vises utapå..
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  11:29:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Stivheten kommer fra en feilskoing som skjedde da hun var 3 år... Dette skal hun visst måtte lide for resten av livet... Merket veldig stor forskjell på henne i dag som det var varmt igjen... Mye mykere da, og en gladere hest... Skulle bare ut å gjøre noe, ikke være på beite... Hehe... Til og med å vaske av svette etter turen var behagelig i dag, vanligvis tror hun at hun krymper i vann.
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  12:18:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svaret kan jo ligge i det du selv skriver- du har ikke ridd henne på lenge, at hun er litt anspent av type osv. Noen hester krever mer ridning (gjennomridning) enn andre, og det kan jo være derfor hun er som hun er nå. Men har du hatt henne lenge? Har hun vært slik i lignende situasjoner før?
Hege Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  20:15:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt henne i 7 år nå... Og helt siden hun ble feilskodd har hun slitt en del med dette... Er blitt værre de siste årene etter jeg flyttet henne på denne stallen der jeg står nå, som beitene er helt flate. Av å gå på beiter med en del bakker, er hun en helt annen hest. Er desverre ikke så veldig mye ride muligheter på denne stallen jeg har henne nå... Henter salen hennes i morgen så da får vi jo se om det hjelper noe å komme igang med ridningen igjen...

Men hvor mye hjelper egentlig å strekke beina hennes og massere henne så ofte jeg kan? (Helst hver dag) Nå kan jo ikke jeg så mye om hestemassasje enda så det blir jo ikke så bra massasje som en hestemassør ville klart... Men jeg lurer på om det er noen andre som har slitt med det samme, eller om det er noen som har strekket og massert hesten en del og om hvor mye dette har hjulpet?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 08/09/2005 :  14:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
hege har svaret hehe. tror ikke denne feilskoingen hennes som 3 åring har alt å si. sal er viktig og ikke minst rytter. hvordan er du i kroppen din? noen skader o.l som man lett overfører til hesten. håper du får det til. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.