hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode filmer??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Gode filmer??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kjazza

Skrevet - 08/08/2005 :  01:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som kan annbefale noen bra filmer om hest? Gjerne noe som omfatter forskjellige ting, som dressur, sprang, trening osv?

Takker på forhånd

Ina_R

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  11:31:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har nok ikke noen film som jeg kan anbefale, men vis du går på hööks så har de en del filmer..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 08/08/2005 :  21:23:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ingen erfaringer med filmer som handler om trenings medoder ol, men filmer generelt syntes jeg disse er bra:

Seabiscuit - en venn for livet - farts striper - hesteviskeren...

kom ikke på flere i farten...
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  21:30:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Dette er heller ikke noen film om trening, men " Hidalgo " er bare helt rå :o) Den er basert på en sann historie. Handler om en quarter som deltar i et løp på 460 mil ( tror jeg det var på ), i Egypt. Kjempebra film :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 08/08/2005 21:31:29 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  22:05:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Er vanligvis ikke så fan av hestefilmer for det er så mye drama og hester galloperende i sakte film og lite av realistisk hestemiljø :P Men film er film. Hidalgo og Hestehviskeren er greie filmer. Ellers er Silkesvarten er kjempefin klassiker. Husker også en som het Stuntrytterinnen (tror jeg). Den jeg husker best fra mine Penny-klubbdager er Villhesten, den var litt søt. Pippis Lilla Gubban og Emils Lucas var favoritter i barndommen :D

Av treningsfilmer anbefaller jeg å se på opptak fra stevner, det er god inspirasjon. Husker også en NH- instuksjons film som ble visst i teoritimene på rideklubben (hvor jeg snek meg inn fordi jeg frøs, hehe), den var ganske inspirerende, men jeg husker ikke hva den heter.

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  23:42:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Villhesten blei faktisk spelt inn ikkje so langt ifrå her, ei halve mil inne i dalen her. Der dei filma fjella å slettene dei galopperte på blei spelt inn derno. Men resten blei spelt inn på Sula (alt der det viste hestesenteret osv)
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  00:11:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Husker også en som het Stuntrytterinnen (tror jeg).

Opprinnelig postet av MissEva

Ja, Stuntrytteren har jeg på vhs. Om noen er intressert i den er det bare og sende meg en mail :o)
Kjempegod film. Den er også basert på en sann historie.
( Har også Hestehviskeren på vhs om noen er intressert ).
Men nå gjør jeg dette om til en annonse jo... Beklager, det er ikke meningen.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kjazza

Skrevet - 09/08/2005 :  02:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk, takk for svar! Elsker hestefilmer, men tenkte mest på dokumentarer ol jeg da. Tenkte å bestille noen fra Hooks, men lurte på om det er noen som har erfaring fra de? Kjedelig å få en film som er bånn i bøtta da
Likte godt programmet Martha Louise hadde på tv, der var det mye interessant
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 09/08/2005 :  02:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ellen O's videoer er veldig bra! Der viser hun treningsmetoder, og hester med problemer.

Jeg har også Fix Up av Monty Roberts, det viser også hvordan han løser forskjellige problemer. Bra film det også.

Alle disse filmene er om NH.
Gå til toppen av siden

Kjazza

Skrevet - 09/08/2005 :  02:58:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor har du kjøpt disse filmene da?
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  14:04:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Husker også en som het Stuntrytterinnen (tror jeg).

Opprinnelig postet av MissEva

Ja, Stuntrytteren har jeg på vhs. Om noen er intressert i den er det bare og sende meg en mail :o)
Kjempegod film. Den er også basert på en sann historie.
( Har også Hestehviskeren på vhs om noen er intressert ).
Men nå gjør jeg dette om til en annonse jo... Beklager, det er ikke meningen.

Opprinnelig postet av Bente71

Husker Stuntrytteren, så den hver dag når jeg var i åtteårsalderen:) Lånte den dessverre bort for mange år siden, enda ikke fått den igjen:(
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  14:12:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
En film jeg synes er utrolig bra er ¨Shergar¨. Filmen er basert på en sann historie. Den handler om kidnppingen av den kjente fullblodshingsten Shergar. Filmen er utrolig spennende og interessant. Shergar ble kidnappet i 1983 av IRA, og har aldri blitt sett siden.

Kopiert fra www.epsom-derby.net:

Kopi av melding:
Shergar
Under the guidance of the eighteen year old jockey Walter Swinburn, Shergar smashed all records in the 1981 Epsom Derby. Third at the halfway point, Swinburn continued to make steady progress and at Tattenham corner with most of the field being pushed along Shergar was still cantering. At the three-furlong marker Swinburn eased into the lead, the race was over and Shergar completed the most dominating victory ever seen in Derby history, the ten length victory is still the record winning distance today.

Owned by the Aga Khan, Shergar was certainly one of the most talented horses in racing history, winning six of his eight races amassing prize money to the value of £436,000. He triumphed in the Chester Vase by 12 lengths, Irish Derby, King George and Queen Elizabeth stakes by four lengths each and still remains the last odds-on-favourite to win the Epsom Derby. When he was retired to stud, thirty-four syndication shares were sold for £250,000 each.

Despite the racing achievements, Shergar seems destined to be remembered for all the wrong reasons. On the 8th February 1983 Shergar was snatched from the Aga Khan's Ballymany stud in County Kildare, Ireland. The disappearance is still a mystery; only theories and rumours have offered any clues to Shergar's whereabouts and nearly twenty years later the truth is still not known. Speculation may continue regarding his fate, but the one fact remaining is that Shergar decimated the Derby field by a record margin and will be forever a Derby legend.

Jeg har filmen på dvd, så hvis noen ønsker å se den er det ingenting i veien for å låne den av meg. Send meg en melding her på hestemarked, så skal vi se hva vi får til. Den anbefales!

Shergar, flotte hesten:

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 10/08/2005 14:16:53 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  15:11:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff ja, jeg husker godt filmen om Shergar, trist historie.. En utrolig flott hest da!
Hege Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 10/08/2005 :  21:48:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
må bare si at SPIRIT - HINGSTEN FRA CIMARRON er verdens nyyyydeligste hestefilm. hehe. ja det er en animasjons-film med 7 års aldersgrense, men den er så søt!! Her lærer men ingenting heller for d r jo en barnefilm laget for underholdning, og den virkelig unnerholdene:) hehe

'Dressur med Kyra' er skrevet av Kyra Kyrklund som er en av verdens beste dressurryttere og en velkjent trener. Det er sagt at denne boka er dressurrytterens bibel og den viser på en enkel måte hvordan man lærer seg den viktige grunnridningen opp mot Grand Prix. Selv har jeg ikke lest den, jeg har bare lest om den flere steder og "lappet sammen" denne beskrivelsen av boka:P den er nå oversatt til norsk selv om den ganske lenge har vert utgitt på svensk.
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 11/08/2005 :  00:45:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Filmene selges på hjemmesidene til trenerne. Gå til toppen av siden

blakken elsker

» VIP

Skrevet - 15/08/2005 :  21:51:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg digger hesteviskeren. den er bare så rå! men utrolig skummel og trist!
støntrytteren er også drit bra! (unskyld ord bruket)
spirit er så nydelig og spennene.
running free (fra pennyklubben) er så trist men spennende!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.