hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Multitilskudd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Multitilskudd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 05/08/2005 :  11:04:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen der hesten min står, forer eierene av stallen kun det foret de har, og man må gi tileggsfor selv..
Tileggsforet jeg bruker er egentlig kun mulititilskudd, og det skal hesten min ha ca. 100g av hver dag..
Så spørsmålet er om jeg kan gi hesten multitilskudd selvom det ikke er samtidig som det andre foret..? Det hadde vært fint, for da kunne jeg jo gitt det når jeg var der..

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  11:33:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten spiser det "rent" er det vel ingen "fare" å fore det alene.
Jeg har pleid å legge slike ting i forkrybba rundt enten middag eller kveldsfor, for om hesten ikke spiser det alene, går det ned når det andre foret kommer:)

Hege Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  14:45:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du ikke ordne kraftfôret selv i ei bøtte og be dem gi dette da? På stallen min ordner vi alt fôret selv, så det er bare å gi hestene for den som har fôring... Synes det høres merkelig ut at de ikke vil gi tilleggsfôr jeg da.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  22:18:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
På stallen jeg hadde hesten min før, hadde vi samme ordning som kristy beskriver. Alt kraftforet ble ordnet i stand i en bøtte, og satt frem på forrommet,slik at den som skulle fore bare slengte det oppi forkybba:) Hva om alle på din stall kjøper seg f. eks to 5-liters bøtter hver (en til frokost foret, og en til kveldsforet), så kan alle ordne i stand foret sitt, slik at hver enkelt hest får det foret som passer den best? Skrive navn på bøttene da selvfølgelig..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  01:10:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
E det ikke litt mye med 100 g multitilskudd per dag?
Mene å huske at dæm skal ha max 50 g per hest per dag..

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  07:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
på pakken står det at hobbyhester skal ha 75-125g daglig, og mer for konkurransehester (tror det var 100g-?) Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  09:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja det er det som står på pakken, men har du regna ut kor mykje hesten får i seg i frå kraftfor og høy. Det kan være skadelig å gi for mykje. Får hesten ein del kraftfor blir 100 g mulittilskudd ofte noko for mykje.

Eg gir sjelden mine hester multitilskudd da grovforet og ca 2 kg kraftfor om vinteren skal dekke hestens behov for vitaminer og mineraler

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  21:21:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun spiser kun 1 liter kraftfor om dagen, hele året, men mindre på sommrebeitet. da får hun o.5 liter de dagene jeg rir. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  14:36:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
men får ho godt høy? Æ syns 100 g høres mye ut..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 03/09/2005 :  18:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun får 6 kg høy.. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  19:03:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har du rekna på kva hesten din trenger?? Og om ho da får dekka dette gjennom grovfor og kraftfor eller ikkje?? Det bør du gjere før du stapper i hesten multitilskudd.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  11:59:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Mente ikke kor mye høy, men kvaliteten på det.
I mange tilfella treng hesten ikke multitilskudd i det hele tatt, om grovfôret er av bra nok kvalitet.

Er forøvrig enig med Lucinda.

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 05/09/2005 :  14:54:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt hvordan høyet er.. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  13:15:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Send inn en prøve av det å få en fôranalyse om du ønske å vite hva det inneholder. I mellomtiden ville jeg ha minket litt på multitilskuddet. 50 g kanskje :)

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 07/09/2005 :  20:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Første uka jeg gav hun multitilskudd, fikk hun ca. 100g hver dag. Det var da jeg skrev den første meldingen her om dette.
Senere har hun fått ca. 100g annenhver/hver tredje dag..
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  21:32:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
hvorfor i alle dager kan du ikke heller gi mindre når du gir og gi hver dag? Det er det absolutt beste for hesten... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.