hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er jeg rett og slett for krav stor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Er jeg rett og slett for krav stor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 29/08/2005 :  22:06:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Stamtavlen til Kamal ligger ute på www.kamal.no, og også på min hjemmeside (ett ledd mer enn på kamal.no) http://aremeriel.com/kamalped.htm

Halvbroren hans, Kareel, er fortsatt i Norge og kjøpt av Nena Bjerke, som også eier Kamal. Han ble kåret til beste føll på utstillingen i Kongsberg 2003. Han har ikke vært vist noe i år, men kommer antageligvis til å bli vist neste år. Også en kjempefin hingst, om enn noe "spinklere" enn Kamal...
http://aremeriel.com/kareel.htm (gå på pedigree for stamtavle)

Navnet Bahir hørtes kjent ut, men kan ikke si jeg vet noe om han... Vet du hvem foreldrene er?

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  12:58:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kamal Har bare The Egyptian Prince i slekta si som også er i slekta til Aliba... Så dette lover jo bra.. Alle andre hingster jeg har likt, har stamtavlen nesten vært lik...

Vet ikke så veldig mye om Bahir, men har snakket litt på msn med hun som "eier" han... Her er vipen hennes: http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=5814

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 30/08/2005 :  17:02:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Mener å ha sett det bildet av Bahir tidligere. Mest sannsynligvis på NAHF og føllalbum fra i fjor eller året før. Du kan ikke spørre henne om hvem foreldrene er da? Vet jeg hvem foreldrene er kan jeg kanskje finne ut mer. ;)
Gå til toppen av siden

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 31/08/2005 :  11:48:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Fant ut via gjesteboka til hun du snakker med på MSN at moren til Bahir er Al Ashabi. Husker bare ikke hvem faren er...
Men.. Stamtavla til Al Ashabi:

Ansata Ibn Halima  
                        Ansata Halim Shah
                                   Ansata Rosetta
              Maysoun
                                   Ibn Galal
                        Maysouna
                                   Kis Mahiba
       Omar II
                                   Shaker El Masri
                        Ibn Shaker I 
                                   Bint Rawya
              Ora
                                   Shawky
                        Omera
                                   Om El Arab
Al Ashabi 
                                   Morafic
                         Shaikh Al Badi
                                   Bint Maisa El Saghira
              Alidaar
                                   Khofo
                         Bint Magidaa
                                   Magidaa
       Sha Alida   
                                   Nazeer
                         Ansata Ibn Halima
                                   Halima
              Dorian Sha Halima   
                                   Shah Nishan  
                         Dorian Shahwaniyah
                                   Kisra

Vet du har Alidaar i stamtavla til Aliba, via Ali Baba des Alpes...
Alidaar er helbroren til Ruminaja Ali (som jeg har nevnt tidligere som en av mine favoritter gjennom tidene).. ;)
Dorian Shahwaniyah er helsøster til Dorian Shah El Shams (http://www.ml-arab.dk/dorian_e.htm)
Ansata Halim Shah og Ansata Ibn Halima trenger vel ingen nærmere presentasjon? He he... Et par bilder for moro skyld da.. ;)
Ansata Ibn Halima

Ansata Halim Shah

Maysoun har du jo funnet i en del stamtavler tidligere også: ;)

Bahir er forøvrig fra Tonnell Arabians, http://www.tonnell-arabians.no, samme som Kamals mor (Shaula)...
De har også helegypter hingsten TA Rayhan (Maysoun * Faranyah). Regner med at han er hingst fortsatt i alle fall.. Faranyah er forøvrig halvsøster til Kamals mor...

Kamal og Kareel har også en halvbror til fra samme oppdretter. Tenk det, 3 av 3 føll samme år, etter samme hingst, ble hingster... Alle helegyptere etter Authentic Kharazi født i Norge det året var hingster. Den eneste hoppa som ble født var etter polsk mor (om jeg husker rett), var i alle fall eneste som ikke var helegypter.. Hi hi...
Men, tilbake til halvbroren fra samme oppdretter, Khafif. Han kom på 3. plass i klassen på Linnesvollen i år. Jeg har dessverre ikke sett han eller bilder av han siden han var 6 måneder gammel. Det ligger noen føllbilder av ham (samt stamtavle) på websiden min. http://aremeriel.com/khafif.htm
Ikke de aller beste bildene da... Han står i Mjøndalen og eies av samme som eier Zelant om du ser på listen over kårede hingster.
Kamal, Kareel og Khafif er jo alle 2-åringer, så de må jo kåres til neste år ;)

Nok en lang post.. LOL... Har visst dilla på lange poster jeg

Redigert av - Aremeriel den 31/08/2005 11:49:16 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  16:10:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Har ingen bilder av Kahfif jeg heller, men kan si at han har blitt virkelig lekker! Var å så på når han ble stilt på Linnesvollen. Gå til toppen av siden

marilemen

» VIP

Skrevet - 09/09/2005 :  20:47:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann!

kjøpte i mai en araberhingst ved navn Le Farouche.Oppdretteren er aktiv i Norsk araberhestforening. Hun mente av forløping finnes det få eller ingen virkelige gode araberhingster i Norge. Man bør heller koste på seg litt ekstra for å få hoppa bedekt f.eks i Sverige. Farouche er etter Ffatal Attraction og fikk 86,5 poeng på utstilling i 2003:)

Håper det ordner seg.

Mvh Marianne

Gå til toppen av siden

marilemen

» VIP

Skrevet - 09/09/2005 :  20:50:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten..Så Kamal på Lindesvollen i år, og kan har et eksepsjonellt bra hode Gå til toppen av siden

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 10/09/2005 :  12:01:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Farouche er etter Ffatal Attraction og fikk 86,5 poeng på utstilling i 2003:)

Opprinnelig postet av marilemen

Hei Marianne.
I følge NAHF, fikk Le Farouche 86 poeng i 2004. ;) Ikke 86,5 i 2003. ;) Føll får ikke poeng på utstilling. ;) Le Farouche fikk 5. plass på utstillingen i 2004, plassen mellom Kamal og Kareel faktisk.
Så noen bilder som så ut til å være fra Kongsberg utstillingen i 2003 på VIP'en din... Husker han også fra den utstillingen (mener jeg i alle fall), da jeg viste Kareel på den utstillingen (Kareel vant den forresten).

Når det gjelder hingster i Norge, så kan forrige eieren til Farouche ha rett, men det kommer jo til nye hingster hele tiden som bør tas med i beregningen. ;)

Litt partisk her, men er helt enig i at Kamal har et eksepsjonelt bra hode. ;)

Redigert av - Aremeriel den 10/09/2005 12:04:15 Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 11/09/2005 :  14:13:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Nå har jeg ikke lest gjennom alle innleggene her, og selv har jeg ikke noe særlig peiling på hingster. Men jeg kom over Sahm Ibn Shams som visstnok har en spesiell stamtavle. Helegypter er han også.

Her kan du se han:
http://www.turban-stud.dk/
http://home.online.no/~lottajbj/sahm_ibn_shams.htm

Jeg vet ikke hvor han står for øyeblikket..

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  17:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Nå har jeg ikke lest gjennom alle innleggene her, og selv har jeg ikke noe særlig peiling på hingster. Men jeg kom over Sahm Ibn Shams som visstnok har en spesiell stamtavle. Helegypter er han også.

Her kan du se han:

Opprinnelig postet av Marie & Lipdonn

Var fin han... Men Morafic er jo i stamtavlen hans da...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 11/09/2005 :  17:51:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke Morafic hel-egypter? Jeg har ikke greie på dette, bare kom over han, syntes han var fin og siden det stod "straight egyptian" tenkte jeg på deg
- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 11/09/2005 :  18:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er ikke Morafic hel-egypter? Jeg har ikke greie på dette, bare kom over han, syntes han var fin og siden det stod "straight egyptian" tenkte jeg på deg

Joda.. Sahm er helegypter han... Tror han enten står i Danmark for tida eller er solgt, da Lotta (som eide han) skulle flytte/har flyttet til utlandet.
Roxira kommenterte nok at Morafic var i stamtavlen hans siden Aliba også har han i stamtavlen (regner jeg nesten med. ;) )
Sahm er forresten eneste hingsten i Norge (eller var i alle fall) med Lancers Sahm (Sabeel * Aziza) i stamtavlen (morfar). Lancers Sahm ble født i Egypt, importert til USA som åring og importert til Norge mot slutten av 80-tallet. Han har flere champion avkom i USA og er også oldefar til Imperial Baarez (PVA Kariim * BB Ora Kalilah [Orashan * PH Safina (Lancers Sahm)]), fjorårets reserve World Champion.
Lancers Sahm

Redigert av - Aremeriel den 11/09/2005 18:28:57 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  20:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Her kan du se han:

Dette har ikke noe med saken å gjøre, men hadde kontakt med Lotta(tidligere eier av Sahm Ibn Shams) når han var til salgs, å hadde veldig lyst til å kjøpe han når jeg var på utkikk etter en hingst til
Veldig flott hest!

Redigert av - SkyggenogCo den 11/09/2005 20:37:06 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  09:34:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Som Aremeriel sier så er det pga at Morafic også er i stamtavlen til hoppa mi...
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 12/09/2005 :  11:03:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sahm Ibn Shams gjorde det veldig dårlig på kåringa i 2002.
Kun 77 poeng på eksteriør, 6 på bruksprøve og 6 på totalinntrykk.
Et meget svakt kåringsresultat.
Da hjelper det lite med rett stamtavle, eller?

Året etter var han til salgs for 70 000 kroner.
Nå står han til salgs for høystbydende over 25 000 kr....

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.