hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Pfiff"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 "Pfiff"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

j.i.m

» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  11:10:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er på utkikk etter ny sal til hesten min å kom over en dressursal av merket "Pfiff" typen heter "Lord". Noen som har hørt om denne og hvordan kvaliteten er ol??

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  12:49:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Stald-direkte.dk selger den. Se her. Ut fra prisen de har der høres det ut som en billigsal. Hvordan kvaliteten er etc aner jeg ikke.

I Norge vet jeg at Sportsfor.no fører merket Pfiff, men de har kun dekken fra dem. Ingen lærvarer. Du kan jo høre med dem om de kjenner Pfiff's lærvarer. Kan jo være at de har erfaring med dem, siden de tar inn dekken fra dem.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  18:53:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er på stall-direkte jeg har sett på den. Snakket med en salmaker idag, å hun sa Pfiff-salene er på lik linje med de salene høøks har. kanskje litt bedre. (ikke merkesalene fra stubben ol. da selvfølgelig).
Vet ikke om jeg skal tørre å bestille sal fra Danmark uten å ha fått prøvd den men.. kjedelig hvis den ikke passer. Men det går vel ann å få returnert den.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  19:04:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg ville for å være helt ærlig vært veldig forsiktig med å bestille sal på nett (iallfall når du overhode ikke kjenner salen). Selv om man kan returnere.. Sjansene for at salen passer som støpt til både deg og hesten ved å prøve en sal er såpass liten. Salen får man heller legge litt penger i. Kjøpe et sted hvor du har anledning til å prøve flere, kanskje få de stoppet litt om for optimal passform og for å få en dyktig saltipasser til å finne en sal som passer. Så får man heller la være å ha tre hodelag og ti shabraker, og heller tenke litt mer økonomisk i de baner i starten.
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 01/08/2005 19:06:42 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  20:07:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Det koster ikke så mye å få tilpasset sal av salmaker, og ofte kan hun/han hjelpe deg til å finne en billigere sal, evt. brukt, som allikevel passer perfekt til deg og din hest.

Jeg hadde regnet å måtte putte ca. 10 000 i sal, men endte istedet opp på 6600, hvor av 600 gikk til salmakeren som så på hesten min, og jeg fikk den lokale hestebutikken til å ta inn en sal som koster mellom 7 og 9000 andre steder...
Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  12:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
grunnen til at jeg spør er at jeg kun har en hest på for nå, som jeg skal ha til juni neste år.Jeg har en stubben scandica, men den må stoppes om for den er skev, å i tillegg passer den ikke hesten.Har vært hos salmaker å hun skal ha 1700 kr for å stoppe den om.

Ser bare på alternativer før jeg bestemmer meg for å stoppe om min gamle stubben-sal. Hvis noen hadde hatt kjennskap til Pfiff-salen og den var brukbar hadde det vært en like greit alternativ som min gamle slitte sal, som ikke er så pen å se på lenger
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  13:39:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er en stor risiko å bestille sal på den måten. Og jeg vil påstå at risikoen for at salen ikke passer er for stor til at du kan ta den sjansen.

Hva med å prøve noen saler som du kjenner at noen har? Om du finner en modell som passer bra, så noterer du merke, modell og størrelse, og forsøker å finne den brukt? Dette vil du antagelig tjene mer på selv også.. Du får en sal som passer, en som taper seg lite i verdi (slik at du kan selge den om et år). En forhest har like mye rett på en sal som passer ryggen..

j.i.m

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  13:54:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar. Derfor jeg spurte, for å få synspunkter på saken. Men det ender vel med at jeg bare stopper om min gamle sal. Jeg mener jo ikke at forhesten min ikke fortjener en sal som passer, men hvis den billige salen hadde vært grei, så var det et alternativ til min gamle sal. Å det er sikkert kvaliteten som er dårligere.Den er sikkert ikke noe værre å ha på ryggen enn stubbensalen, hvis den passer hesten.

Har ikke mulighet til å kjøpe sal til mange tusen , så da må jeg se på de mulighetene jeg har å gjøre det beste ut av det

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  16:08:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner litt til merket Pfiff men har bare hatt hodelag,grimer og shabraker derfra. Kvaliteten på dette har i allefall vært super så det kan godt hende salene er helt greie,ogsåMen som Spoff skriver,det er jo en risiko å kjøpe sal man ikke får prøvd på forhånd,da.Men har du spurt om du evt.har ruturrett på den?
Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  18:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Supert å høre fra noen som kjenner til merket da

Jeg har 14 dagers retur-rett fra jeg mottar varen. Så passer ikke salen så rekker jeg å sende salen i retur.Er litt fristende å teste den å da, siden den er så billig. Å den ser jo fin ut. Sikkert ikke utrolig bra kvalitet, men hvis den holder det året jeg har hesten så er jeg fornøyd. Så lenge salen passer hesten da

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  18:22:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvis eiern skal ha hesten tilbake igjen om et år, er vel ikke vedkommende heller interessert i at hesten har en sal som ikke passer? Hva om dere kan gjøre en deal der?

Jeg vet om folk som har fått gode merkesaler brukt til en rimelig penge. Kanskje betalt litt mer enn en tusenlapp, men likevel ikke mer enn et par tre-fire tusenlapper. Fordelen med å kjøpe en kvalitetslærsal brukt er at de taper seg veldig lite i verdi bare på et år. Antagelig vil du kunne selge salen uten tap neste år. Iallfall med lite tap.. Og ulike varianter av kvalitetssaler i standardiserte størrelser har nok endel av folka rundt deg allerede. Som du sikkert kan prøve for å se om salen ligger godt. Det er også endel salmakere som selger saler brukt, og kan hjelpe deg med tilpassing av disse. Fossum salmakeri gjør bl.a. det.

CecilieSaari

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  20:36:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg bruker en Lord dressursal. Og den har bra kvalitet på skinnet syns jeg. Behagelig å ri med. Kjøpte den i Norge, den er litt dyrere her enn i Danmark. Gå til toppen av siden

sirizhirin

» VIP

Skrevet - 03/10/2005 :  11:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en Pfiff Lord dressursal i sommer, men den passet ikke hesten min så jeg solgte den videre. Det var helt OK kvalitet på den, selvfølgelig ikke som en titusenkroners-sal, men helt greit lær og den var god å sitte i.
Men den var temmelig rett i bommen, så den passet ikke min hest som er litt svai
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.