hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva har du i stallen din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hva har du i stallen din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

miiina

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  20:49:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiiina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiiina  Svar med kopi av melding
Hva består din stall av?, hvor mange bokser rommer stallen?, vaskespilt? stallgang? forrom? høyrom? bad? salrom? hva består den av enkelt å greit;)
The world is so cruel place, and we are here, all together<3

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:38:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stallen vår (som forhåpentligvis er ferdig snart) består av 3 bokser,bred stallgang,vaskeplass med sluk innerst i gangen,salrom,"loftstue"/oppholdsrom,stort høyloft. Den ene boksen brukes som fôrrom dersom det bare blir stående to hester inne.
Har tegnet stallen slik at det skal være fort gjort å gjøre den om til bokser der hestene har vær sin dør ut i luftegården.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:49:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Der jeg sto oppstallet var det laget stall i en låve med tre etasjer, det står hester i kjelleren og r hovedetasjen, mens det oppe var høyloft og "garasje". Nede er det tre bokser på en venstre side og stallgang på andre side. Vi har også en hylle i stallgangen så det er litt trangt, men det gikk. Døra er i den ene enden og et lite salrom i andre enden. Oppe er det 5 bokser, fire store og en ponniboks. Der er det også vaskeboks, stallgang med hyller til stelle saker, et lite salrom og stort forrommet. Forrommet har åpent til høyloftet over slik at man lett kan hive ned høy. God plass til forsekker, spøne og hyller til dekken vi ikke bruker og sånt. Det er ikke do i stallen, det må man låne hos stalleiers hus :P
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  22:44:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Vi har 5 bokser, med flisrom og forrom, trapp opp på låven hvor det er oppholdsrom og plass til høy, samt salhengere og knagger :)
*helene* Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  23:49:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har to bokser i stallen, pluss en gammel grisegard, hvor jeg oppbevarer kraftfor osv. Så er det en haug med planker, rot og gamle ting som bestefaren min nekter å kaste i et hjørne. Har ganske god plass ellers i rommet, kunne fint fått plass til flere bokser. Har en dør som går inn i underlåven, hvor jeg har flis og høy, pluss at jeg har høylager oppe på låven. Har også et bittelite salrom, hvor jeg har utstyret mitt. Vaskinga gjør jeg ute, der har jeg oppbindingskrok på veggen :)
Har ikke noe bad eller noe fancy greier, stallen min er det gamle fjøset i låven.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 01/08/2005 :  07:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
- 7 bokser (Forskjellige størrelser.)
- Stooort fôrrom/salkammer/toalett (Du kan kalle det akkurat hva du vil, men jeg pleier å kalle det gammal utedass.)
- Loft med høy, gamle gårdsredskaper og slikt.
- Og under stallen så er det ly for hestene.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  10:10:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
I stallen vår har vi to bokser + en boks vi bruker til vaskeboks/spilt. Den bruker vi om vi til boks om vi får hestebesøk. En ganske bred stallgang med to krysstauer på veggene, fòrrom/utstyrsrom. Oppe har vi plass til høy og flis. Nede unde vaskeboksen har vi et stort rom hvor vi oppbevarer kjerren + diverse annet utstyr.

Ellers så har vi huset vårt 20 meter fra stallen, så det er enkelt og løpe inn om vi må på do eller skifte til tørre klær :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  10:37:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Vi har 3 bokser, hvorav den ene benyttes som høyrom vinterstid.
For / utstyrsrom, kaningård i et hjørne, en liten hems og stallgangen.
Flis oppbevares i carport på utsiden.
Godt med vinduer, og 2 dører ut.

Har bare 50 kvadrat, skulle gjerne hatt mer, men sånn er det bare...
Har som Bente i underkant av 20 meter til stallen, noe som er supert med tanke på hyppige stallbesøk!

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 01/08/2005 :  10:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
I vår stall er det 6 bokser og 1 spilt el. ponniboks om man vil. I rommet ved siden av som før var 4 grisebinger er det nå 4 store bokser til shettiser. Eller kaniner....(ponniene har det bedre i utegangen.) I det store rommet utenfor har vi høy og en stor gammel kasse til kraftfôr og havre. Går du gjennom dette kommer du til "merrestallen" der har vi 4spilt og en boks. I skrivende stund blir den ny...med bokser og vaskespilt istedet.
Hvis man går ned en liten stige kommer man til utegangen med plass til følla om høsten. Der går de da frem til våren som åringer.
Litt bortafor denne låven ligger utegangen der ponniene går om vinteren.
Så slik huser vi dyra...
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  17:21:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Min stall består av 8 bokser men 2 til er på vei.. Vaske spilt,stallgang på ca 3m bred og 25 m lang. Forrom med plass til forings høy samt gøy loft på ca 150 kvm. Stallen har toalett met tiltenkt dursj,salrom med låsbare skap til alle. Stallen er 250 kvm med vindure til alle hestene. Vinduene kan åpnes slik at de kan se ut. Det er et tørkerom hvor dekken ol kan tørkes samt vaskemaskin til mindre ting. Flisrom slik at man ikke bør gå ut for å hente dette..
Dette er helt ny bygget ca et halvt år gammelt.
Jeg er veldig fornøyd. Se selv på hjemme siden min
www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  18:48:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Kjøpte egen gård i fjor sommer, holder ennå på å bygge om "fjøset" til stall, så det er ennå noe kaotisk i stallen...men det kommer seg
Nå har jeg 7 bokser og 2 spilt, stort salrom/oppholdsrom, stort høyloft og "innendørs" møkkarom (hærlig på vinterstid, da en slipper å vasse ut i dyp snøen med trillebåra).
Holder i år på å gjøre i stand vakslespilt og bygge de siste 4 boksene!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  20:40:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Hos meg er det kun en boks, dette fordi jeg har startet med kaninavl og trenger endel plass til dette også... Ellers så har jeg det så greit i stallen som overhode mulig. Stallen min er i den gamle garasjen vår, som er bygd sammen med huset, så jeg bor vegg i vegg. Altså på nattestid. Soverommet mitt er på andre siden av veggen, og det er genialt med tanke på ting som kolikk ol som kan oppstå på nattestid! Hører alt som skjer der ute! Billig også...
*Camilla* Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  16:27:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har for øyeblikket 9 bokser (men til neste år skal vi bygge ny stall med seks nye bokser). Foring/høy hus, utstyrsrom.

Og så har jeg ridebane med nytt hindermatriell av plast, greie turforhold (mye terreng). Vasking må foreløpig foregå ute, har planer om å forbedre dette i fremtiden. 4 store luftegårder, om store beiter.

Ellers ligger huset mitt noen få meter fra stallen.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  18:10:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har min egen lille stall, som ikke er verdens flotteste, men den er vertfall veldig hjemmekoselig, og hesten trives der!!
Har 2 bokser i stallen, begge to er passelig store til fjordingen og shettisen min, særlig fjordingen sin! Høy og for har jeg borte i sauefjøset. Har en stor paddock med et godt underlag, 3 beiter(Det ene er et skikkelig utemarksbeite på 20 mål!!), veldig fine turforhold, og kan låne ridebane 5 min unna. Og så bor jeg omtrent 20 m unna stallen :)

Med tiden er målet å bygge på den, slik at jeg får 1-2 bokser til hvis jeg flytter hjem, samt innlagt vann og større utstyrsrom(er i dag vegg i vegg med stallen, men er ikke stort nok :))..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  19:13:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stallen hvor jeg har Lolita er det 9 bokser, hvorav 6 vanlige (3*3) og 3 store (3*4). Stallgangen er formet som en T, og i den korte 'linjen' er det krysstau. Vi har selvfølgelig et salrom, som er et lyst og fint rom med sofa og bord. Vi har ikke sykeboks eller vaskespilt, men nede i fjøset er det en liten gang med en vannslange som har både varmt og kaldt vann, så med to litt lange leietau fikser man fort et vaskespilt der. Vi tømmer møkka der, ut igjennom en åpning i stallen (åpnes og lukkes med ei skyvedør) så vi slipper å gå ut med den. Ved siden av salrommet har vi et flisrom, som også egentlig bare ligger i en halveis lukket del av fjøset. Oppe så er det høyloft, hvor vi har hatt både høy og silage. Tror ikke det kommer mer høy dit nå, siden den delen er blitt et skrothjørne... I den andre delen av 'høyplanet' (Høyloftet består av to plan med en halvmeters høydeforskjell, en med silage og en med høy) oppbevarer vi kraftfôret. Ved siden av silagen setter vi ferdig oppmålt fôr, og i den tredje delen av det planet har vi utstyret som vi ikke får plass til i salrommet (Det som vi ikke bruker hver dag). Vi har ikke toalett direkte i stallen, men det er et i fjøset, så vi må spasere (eller balansere, nå det er islagt) 50 meter til den delen av fjøset.

Utenfor stallen har vi en oppbindingsbom, med plass til hester på begge sidene. Vi har en liten ridebane (20*40), med en bankett. Vi har også to paddocker (en liten og en stor), og masse beiteplass. Tror det er 14 beiter som er listet opp på listen i stallen.

Og alt dette for 1500 kr per måned, inkludert grovfôr og flis. Er det rart jeg er fornøyd?

Mvh en skrivelysten Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  20:56:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Stallen ligger hjemme på gården,og har 4 bokser og 1 spilt.
Boksene er utstyrt med drikkekar,og förkrybbe i den ene.
Egen boks for vask(m/ varmtvann) og sånne ting,pluss vaskeplass /tjoringsbom ute.
Vi har salrom og förrom vegg i vegg med stallen,men planen er å lage et større og lysere rom i etasjen over,som vil bli brukt bla. til tørking av dekken og andre ting!
Der vil det også bli laget et oppholdsrom for rideskoleelevene,hvor vi kan ha kurs og sånt :)

Vi har fint turterreng,20x40 ridebane,hindermateriell og mange fine jorder som kan benyttes deler av året.

Tilgang på høy og halm fra eget høyloft på låven,og bra flis fra fjøset :)
Vi har et lite,men koselig miljø her,og hestene trives! =)
Vi har en svææær paddock som brukes på vintertid,og 4 fine beiter med skyugge og stor plass for hestene!
Skal muligens bygge ut litt etterhvert :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.