hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan salgjord?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvordan salgjord?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  21:50:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt OT: Har fått litt "vekk med strikken" panikk. Alle her i "bygda" tror at strikken er til for å få strammet så mye man bare klarer. Får litt mageknipe når jeg ser at ei jente setter seg opp i salen og drar alt hun makter i gjordstroppene på siden strikken er. Ikke rart at det er mange hester som får bukspreng pga. dette..

Men den egentlige grunner er at jeg ikke trenger en med strikk, og at jeg synes det er penere uten + at gjorden holder seg lengre! (tenker da på strikken som blir utstrekkt)

Opprinnelig postet av Eikdokka

Bukspreng?? Føler meg litt dum som ikke har fått helt med meg hva det er Samme som gjordtsprengt eller?? Hvordan merker man hvis hesten får det da?

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  23:52:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror det er det samme som gjordspreng ja. Har ikke så mye peiling selv akkurat hva som skjer når en hest får bukspreng. Noe med at blodårene sprekker (indre blodning nesten?), høres ikke godt ut i allefall :P

Lar noen andre forklare som vet .. :)

Therese
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  20:59:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke særlig peiling på gjordtspreng/bukspreng, men regner med at det er at blodårene i buken sprekker. Jeg har lært at dette skjer hvis man ikke strammer og slakker gjorden i flere omganger. Noen som kan korrigere meg hvis jeg er helt på jordet??:P Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 06/08/2005 :  16:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
på min hest bruker jeg den anatomiske gjorden fra hööks uten strikk.... mener å ha hørt at hvis man bruker strikk på hester med rund rygg,så vil salen lett rulle rundt? er ikke sikker jeg..men jeg bruker ihvertfall gjord uten strikk,og er fornøyd med det :)

På den andre hesten bruker vi trådgjord. funker helt fint den også ;)
Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 06/08/2005 :  19:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg må bestille en ny anatomisk salgjord til den nye hesten min, for den andre hesten min sin blir for lang! Lurte på om det er noen andre bra nettbutikker på nett som selger anatomisk salgjord med strikk på nett, UTEN de hvite kantene rundt?

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Jeg tror det finnes anatomisk gjord i Bole-katalogen (www.bole.no), uten hvite kanter og med strikk i begge endene. Om jeg ikke husker helt feil er den billigere enn de fra hôoks også.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.