hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - barfot hest-bare tull??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 barfot hest-bare tull??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  15:19:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
hei hei,har hørt mye smakk om at barfothester er bare tull og at det er dårlig gjort mot hesten siden den kan bli sårbeint ol.
men hester er jo ikke født med sko på beina heller da
hva mener dere om dette???
selv har jeg 2 barfothester,han ene har gått barfot hele livet å det går kjempefint,har ikke vert sårbeint heller.han andre har vært siden februar,fremdeles litt sårbeint men blir bedre å bedre.
mange begynner m barfothest,men gir opp etter et par uker..det tar ca 10 mnd før hovene til hesten er vandt til å være barfot,da er den gamle hoven m sømmhull borte.dette er selfølgelig forskjellig fra hest til hest.
jeg mener selv at om hesten har mulighet til det og bra nok hovkvalitet bør den få gå barfot!
det er jo såklart litt opptil hva den blir brukt til,men de fleste hobbyhestene fks. kunne fint gått barfot.skjønner selfølgelig at konkurranse hester blir skodd da di blir brukt mer og hovene hadde blitt fortere slitt.
men poenget mitt er vel bare at det er naturlig for hesten å gå barfot så hvorfor ikke prøve ut det?det er billigere også og du lærer fort å raspe hovene selv

svar gjerne i gb min elle på karo-jenten.piczo.com

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  01:42:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det finnes utallige debatter om dette tidligere i forumet, så du kan jo lete litt der først. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.