hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Taugrime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Taugrime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

VerIng

Skrevet - 27/07/2005 :  11:48:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et tips til dere som sliter med å få til press bakfra samtidig som man leier. Prøv å feste en longeringsline sammen med leietauet i grima. Ha det på samme side som deg, legg det over ryggen slik at det kommer over på andre siden, og legg det så rundt rompa på hesten. Den vil merke at tauet er der men ikke merke ubehag. Hvis hesten stopper eller går treng får du lett til å stramme tauet samtidig som du leier med den andre hånden. Da vil det bli et press bak hesten slik at den nesten garantert vil gå frem. Straks den går må du selvsagt lette på trykket. Dette fungerer glimrende ved f.eks lasting av unghest og sta små ponnier:). Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  12:06:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det kan fungere bra, fungerte av og til på den gamle forponnien min, men vær forsiktig med tauet rundt baken! Ikke alle hester syntes det er så gøy med tauet der og kan begynne å tulle og kommer da tauet for langt ned kan det surre seg inn i beina. Så slipp heller presset på tauet bak hvis hesten begynner å protestere; masse tau og panisk hest er ikke så god kombinasjon.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  12:09:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må også presisere dersom noen ikke skjønte det, at når jeg sier at hesten skal gå med min skulder, så skal den gå med mulen ved min skulder. Den skal ikke være forbi. Ser at det kanskje skal misforstås.

Ja det er forsåvidt det jeg også mener med å gå bak. Om hesten går litt lengre bak også er greit for meg så lenge den følger etter, poenget er jo uansett som dere sier at hesten ikke skal være foran.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.