hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trafikkanter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Trafikkanter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  19:01:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når jeg rir tar jeg alltid disse forhåndsreglene:

-rir alltid på høyre siden av veien
-aldri to i bredden
-kun skritt langs bilvei
-holdt / skritt når jeg møter turgåere e.l.

-BRUKE SIGNALER. Sistnevte er viktig for å gi bilfører informasjon om hvordan han / hun skal forholde seg. Jeg vinker dem enten forbi eller ber dem senke farten ved hjelp av hånden. Jeg bruker å holde øyekontakt med bilfører om jeg er redd for at hesten skal bli skremt - for å forsikre meg om at han forstår at jeg vil han skal senke farten. Sier også "takk" med å løfte hånden når de har passert.

Opprinnelig postet av Christine26

Gjør det samme som deg når jeg rir. Takker alltid når noen tar hensyn til meg som rytter. Fungerer veldig fint.

Edit for å si at jeg hilser(med et vennlig nikk og et "Hei" riktig nok, ikke lange samtaler) på alle jeg møter. Da viser jeg til folk/sykler/biler/etc. jeg møter at jegfølger med rundt meg og er klar hvis hesten min feks skulle skvette av noe. Folk som ikke er vant til hester syns det er bra at jeg viser at jeg tar hensyn til dem.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 06/08/2005 19:09:34 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/08/2005 :  21:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå om dagen har jeg blitt natterider. Pga. at det legges kunstgressbane på bygda, og da kjøres det en del grus lass. rett forbi der jeg bor Og disse lastebilene som kjøres kjører driiitfort.. 90kmt minst der det er 50 sone.. Og hvis jeg skal ri når de arbider, så må jeg planlegge hvor jeg skal ri, og kanskje jeg må stoppe og vente et sted for og vente til lastebilen har kjørt forbi.. Og hoppa mi som ikke er helt trafikksikker så tørr jeg ikke ri på dagstid.

IRRITERENDE

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  23:11:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har fått satt opp varsels-skilt(trekant-skilt med varsel om hester langs veien) her vi bor,og folk flest er vel flinke til å ta hensyn... Så lenge man som rytter følger trafikk-reglene(som beskrevet i annet innlegg),og er forsiktig med å ri usikre hester langs trafikerte veier,så har iallefall vi vårt på det tørre....

Men har en liten historie ang dette...

Forrige hoppa jeg hadde var det man vil kalle 100% trafikk-sikker,gikk stablit så godt som uansett hvilke kjøretøy som kom imot.
Men en dag jeg var ute og trente henne på en heller lite trafikert vei,møtte vi på et problem... Denne veien har endel smale punkter,og på et av disse punktene møtte vi på en buss. Det kjørte bil foran oss,og bussen stoppet fint opp og ventet så han skulle komme forbi,men når jeg da kom noen meter etter begynnte bussen kjøre igjen......og der var rett og slett ikke plass til oss begge i veibanen!
Jeg stoppet hoppa,og ventet at bussen skulle rygge de få meterne tilbake til møtepunktet,ettersom det var adskillig lengre (og værre) for meg å rygge med vognen til neste møtepunkt bak meg...
Men bussen bare kjørte helt opp til oss,og stod der... Slik stod vi noen min,til sjåføren åpnet vinduet og begynte å kjefte på meg! Måtte ikke gå i veien meg en hest som ikke var trafikk-sikker......*Dust*,tenkte jeg,og prøvde forklare han at det ikke var noe mer plass til meg(og vognen) i veien enn det var vært for bilen han hadde sluppet forbi! Det hadde jo ikke noe med at hesten ikke var trafikk-sikker,hun stod jo som en påle! Og sjåføren kjørte nærmere,og fløytet...! Og hesten steilet opp mot panseret...svære bussen stod jo da bare rundt en meter fra mulen hennes...
Enden på visa ble at jeg måtte snu,og kjøre,med bussen i ræva.....,tilbake til neste møtepunkt... Hele denne episoden tok over 20 min...!

Samme dag tok jeg turen inn på buss-stasjonen,ba om å få snakke med direktøren....Forklarte han situasjonen. Fikk en unnskyldning,både av ham og sjåføren(som direktøren tillkalte...) Han på sin side,fikk fire dagers suspensjon...

Så det nytter å gi beskjed!

Men må få legge til at generelt sett er bussjåferene her,og førerne av større kjøretøy,veldig flinke til å ta hensyn!

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.