hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - se her;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 se her;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

nala

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  21:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare for å få igang en diskusjon
er det mulig for oss å bli et med hesten, på den måten at du og hesten er en? er det noen som har opplevd det? og hvordan kan du oppnå den tilliten mellom to?

og går det for oss å komme inn i en hesteflokk, slik at alle hestene vil se på deg som lederen?(det er ikke snakk om stor flokk 2-6 hester kanskje)

og til slutt.. er hestene smarte eller dumme når de lar oss herje med dæm? hvorfor tror DU at de lar oss gjøre det?

det enkle er ofte det beste;)

Liany_Of_The_Horses

» VIP

Skrevet - 21/07/2005 :  22:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg synes det er mulig å "bli i ett med hesten", men det er vanskelig.Jeg har hatt mine stunder sammen med den første ponnien min.Jeg hadde hatt han i litt over ett år(sammen med søskenbarnet mitt) og hadde ikke brydd meg om han siden sommeren jeg fikk han.Jeg hadde mistet hestegleden.Men så tok jeg meg en dag sammen med han siden mamma tvingte meg.Jeg har aldri følt meg så skuffet.
Over meg selv!Jeg klappet Sølvfaks og så så han meg in i øynene.Jeg får tårer når jeg tenker på det.Jeg glemmer aldri blikket hans, i de mørkebrune blanke øynene.Så mørke og blanke og vakre.Og i et øyeblikk så føltes det ut som om jeg var i ett med han.Jeg så meg selv.Siden den gang har hester vært livet mitt.

Jeg synes, av erfaring, at du aldri kan bli leder i en hesteflokk.Men du kan bli likeverdig.J

Rart spørsmål!Personlig tror jeg smarte.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  22:09:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For og virkelig slå til for å få en debatt er det å anbefale og bruke et mer fangende og beskrivende navn på debatten. "se her;)" er veldig lite interessant for de fleste. Bare et tips
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  15:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet ikke helt hva du mener med "å herje med" hestene. men hvis du med dette mener at de lar oss bestemme og være sjefen, selv om de er fullt klar over at de er fysisk sterkere enn oss, fikk jeg dette svaret på et horsemanshipkurs: du leter etter en som er flink til å følge etter (les: gjør som du sier og lar deg være sjefen), og hesten leter etter en god leder. Hestens og menneskenes ønsker utfyller altså hverandre, og slik kan et forhold mellom de to vesenene fungere, på tross av et veldig skjevt styrkeforhold Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.