hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideklubb
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Rideklubb
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hanne&co

» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  00:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor er det slik at for å starte i sprang, dressur, eller andre konkuranser, så må man vere medlem i en rideklubb??
Her vor jeg bor har vi bare det vi kaller for hestelag, og dermed får ikke vi delta i konkuranser rundt om kring, bare sånne små lokal stevner lixom. Nå strever vi for å få skaffe oss klubb ikke hestelag, og instruktøren vår skal nå begynne å lage hestesenter, der hun skal undervise i alle slags ridegrener, og litt kjøring. Men nå i mellom tiden, får vi jo ikke delta på noe. Og jeg reiser til høsten, helt til lyngdal, ifra hesten min og alt(vennina mi skal ha den)..nå som vi endli er i "topp form", får jeg ikke gleden av å konkurere.
Synes bare dette er litt kjipt ser dere, derfor skriver jeg dette(syter kansje litt mye nå men)

Er det andre som driver sprang og dressur med kaldblods her eller??
Er det noen som i det hele tatt er like fersk i konkurering her?? bare lurer jeg, er litt kjekt å ha litt kontakt med andre på mitt nivå...

mvh Hanne ta en tur innom vipen min da vel

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  00:23:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om klubben heter rideklubb, hestelag, hestesportslag, ride- og kjøreklubb, hesteforening, ryttersportsklubb, hesteklubb, rytterklubb, ridegruppe, ryttergruppe eller what ever, er igrunn det samme. Det som avgjør om du via din klubb kan starte på større stevner (i regi av klubber tilsluttet Norges Rytterforbund) er at din klubb er tilsluttet Norges Rytterforbund (NRYF), som igjen er under Norges idrettsforbund (NIF).

Grunnen til at man har det slik er i første rekke fordi Norges Rytterforbund har utviklet et omfattende konkurransereglement som baserer seg på reglementet som brukes i det internasjonale rytterforbundet, Norges idrettsforubunds regler og erfaringer de har gjort etter mange år med arbeid rundt dette med arrangering av stevner og bruk av reglement.

Det er ingen ting i veien med at ditt hestelag søker om å være en rideklubb under NRYF. Blir dere en klubb under NRYF kan dere arrangere større stevner selv, og deres medlemmer kan konkurrere på andre stevner (utvidede klubbstevner hvor klubben deres er invitert, D-stevner, L-stevner eller E-stevner).

Apropo hestelag.. Det finnes en klubb i Hordaland som heter Fitjar Hestalag som er en rideklubb under NRYF. Så det finnes klubber med "hestelag-tittelen" som er under NRYF som rideklubb. Finnes sikkert flere hestelag, men rideklubb er den mest brukte varianten, og klubbene omtales som rideklubber uannsett om de heter hestelag, ryttersportsklubb, hestesportsklubb, osv.

Ønsker dere at deres hestelag skal være inn under NRYF kan dere kontakte NRYF for å få søknadspapirer og for å få en intro i hvordan dere går frem for å søke.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 20/07/2005 07:38:10 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  01:30:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det går jo ann å være medlem av flere klubber da, så om dere vil starte i mellom tiden kan dere ikke bare melde dere inn i en annen klubb?
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  06:20:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det går jo ann å være medlem av flere klubber da, så om dere vil starte i mellom tiden kan dere ikke bare melde dere inn i en annen klubb?

Opprinnelig postet av Roxira

Forsåvidt ja. Men husk nå på at med en gang du melder deg inn i en klubb under NRYF så plikter du å følge deres reglement. Som bl.a. innebærer at man ikke skal starte på stevner i konkurrerende grener (f.eks. sprang, dressur, kjøring, feltritt) som ikke er i regi av noen av NRYFs klubber eller som går inn under deres reglement.

I dette tilfelle vil det bety at dersom man melder seg inn i en annen klubb, kan man ikke lengre starte stevner som hestelaget arrangerer. Dersom ideen i tillegg er å utarbeide ridesentere, ville jeg iallfall heller jobbet for å få NRYFs rideklubbstatus på hestelaget.

Husk også at man som rideklubb under NRYF må følge deres reglement ved videre arrangering av stevner. Antagelig ikke noe problem for hestelaget. Disse internestevnene kan fint arrangeres som klubbstevner eller utvidede klubbstevner, ved å følge det reglementet som da følger med. Et regelement som er fullt overkommelig å følge, selv for en nyoppstartet rideklubb.

Du kan fint være medlem av så mange klubber du vil, men med en gang en av dem er under NRYF har du kun lov til å starte stevner i regi av NRYFs reglement i de grener NRYF tilbyr reglement i. Dvs f.eks. sprang og dressur, mens du kan starte western, mounted games, gangartsridning, gymkhana, pussekonkurranse, natursti etc utenfor klubber som er under NRYF (da disse grenene ikke er grener NRYF "tilbyr"). Dvs at du kan være medlem av klubber utenfor NRYF og starte f.eks. Western og være med på pussekonkurranser der, men skal du starte sprang skal dette være i regi av en klubb under NRYF, som arrangerer sine stevner under de reglene de er pålagt å arrangere stevner av NRYF.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 20/07/2005 07:42:48 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  02:30:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Forsåvidt ja. Men husk nå på at med en gang du melder deg inn i en klubb under NRYF så plikter du å følge deres reglement. Som bl.a. innebærer at man ikke skal starte på stevner i konkurrerende grener (f.eks. sprang, dressur, kjøring, feltritt) som ikke er i regi av noen av NRYFs klubber eller som går inn under deres reglement.

Opprinnelig postet av spoff

Dette er det veldig mange som ikke er klar over tror jeg, for jeg vet at det er veldig mange som er medlemmer i klubber tilsluttet NRYF som både deltar på og arrangerer stall stevner og uoffisielle stevner i både sprang og dressur.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  07:28:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Dette er det veldig mange som ikke er klar over tror jeg, for jeg vet at det er veldig mange som er medlemmer i klubber tilsluttet NRYF som både deltar på og arrangerer stall stevner og uoffisielle stevner i både sprang og dressur.

Min erfaring er også at veldig mange ikke er klar over dette. Jeg var heller ikke det for inntil noen år siden, men så har jeg aldri startet D-stevner, og det er først i løpet av de siste årene jeg har vært gjennom konkurransereglementet.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  13:04:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
heihei! har ikke peiling på noe av dette, men jeg skulle bare si at jeg driver sprang med kaldblodsen jeg steller:) han er 14 år, og vi har hoppet 1m/110 bane, og han gjorde dette i trav, galoppen er litt for rask;) Har startet ett stevne med han, og det ble clear round:D
Har startet litt tidligere, men dette var bare mitt tredje stevne da. Startet han bare 60cm, men han var flink!:) Det var skikkelig kult! Har en trener som er utrolig flink, hun er bare noen få år eldre enn meg, og det er utrolig gøy å ri for henne:)

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.