hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Insektsmidler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Insektsmidler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  19:39:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Sliter veldig med å finne noe effektivt mot insekter,som samtidig er mildt for hestene mine. Har prøvd mye bl.a. Leovet Phaser,Switch og mye "ræl". Switch virker,men den ene hesten reagerer med litt ubehag,så jeg har droppet det i år. Phaser'n virker,men jeg har ikke mulighet til å spraye flere ganger daglig. I tillegg lukter den utrolig kraftig. Fôrtilskudd o.l. virker heller ikke,og er tungvint å måtte gi hver dag.. Insektsband rundt halsen virker mot fluer og mygg,men ikke selve problemet;knott og klegg.
Jeg er avhengig av noe som er lett å bruke,og som virker i flere dager. Vil helst ikke ha på dem for mange "skumle" ingredienser. Noen gode tips?

Noen som har erfaring med Absorbine SuperShield Green,det naturlige alternativet til Absorbine UltraShield?

På forhånd takk!

Opal

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  22:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at eddik i drikkevannet skal hjelpe (dosen må tilpasses slik at hestene faktisk drikker vannet..). Fluene misliker eddikduften som hestene etterhvert svetter ut. Har ikke fått rota meg til å prøve det i praksis enda. (har vel gitt litt opp og bestilt et insektsdekken som skal hentes på posten i morgen....) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  22:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal prøves

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  22:45:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yes,jeg har også hørt at eddik kan hjelpe,både inn- og utvortes. Problemet er at hestene mine har naturlig vannkilde,og beitet ligger et stykke unna gården. Så de foretrekker det vannet fremfor alt det "rene" jeg tilbyr.
Vil helst ikke bruke insektsdekken på den vesle gnager'n,men kanskje jeg må krype til korset snart..
Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  10:24:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom du har litt tykk-hudet hester, kan du bruke samme type flue-middel som til ku...
Dette må du få en resept på fra dyrlegen.
Bruker det på fjordingen og nordlandshesten min, varer ganske lenge, men må "fylles" på etter kraftig regn.

Annette
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  13:45:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd det meste av fluemiddel, men det er få ting som hjelper:( Eddik er nok det som hjelper best, er litt skeptisk til å ha det i drikkevannet, i tilfelle det skal bli for sterkt..Jeg bare heller det over ham, tar det evt poå svamp/børste. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  12:35:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!
Absorbine UltraShield fungerer,hadde det på i går. Ser fortsatt bra ut! Så får vi håpe det fortsetter å fungere et par dager til..
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  12:46:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Marte&Don: Holder det insektene unna når du bare heller eddiken over han da? Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  14:55:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Det hjelper bedre enn vanlig fluespray ihvertfall. Men han er nok plaget nesten uansett hva jeg gjør Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/07/2005 :  16:45:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen som har erfaringer med dette produktet da?'

>http://norway.oxhorsestore.com/catalog/product_info.php?cPath=87_89&products_id=668<

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  16:59:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du ser litt lenger opp på siden,har jeg skrevet at jeg har prøvd det.
Fungerte på fluer og mygg,men ikke på det hestene virkelig blir plaget av;knott og klegg. Mulig det hjalp rundt hodet,men de ble bitt på resten av kroppen. Var for godt til å være sant..
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 24/07/2005 :  00:03:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv denne kan kjøpes på apoteket
Den er det eneste jeg har funnet som holder brems og klegg borte

http://www.autan.se/nqcontent.cfm?a_id=1

Litt reklame men den funker jeg var den eneste igjen på ridebanen her om dagen, de andre tre som var der fikk ikke hestene til å jobbe pga, kleggen stakk både hest å rytter .

Jeg og min hest var ikke plaget ikke et eneste stikk.
Selv om hesten var varm og svett

Bruker sprayen, drøy er den også

Redigert av - munti den 24/07/2005 00:05:36 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/07/2005 :  00:27:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her jeg bor er vi ikke plaget av klegg, men blending.. tror ikke det er noe som hjelper får og få bort dem.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.