hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hestevisker,prøvd det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hestevisker,prøvd det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

popo

Skrevet - 18/07/2005 :  21:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk dessverre ikke muligheten til å ha en hestevisker på hesten min før jeg solgte henne,menhar hørt om mange andre som har det.
Hvis det er noen av dere har prøvd det selv, eller kjenner noe,eller bare hørt om noen, så fortell litt om det her.
Litt intr. å høre hva andre har opplevd..

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2005 :  23:12:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke helt hva du mener...Hestehvisking brukes av og til om de som trener NH (noe jeg har stor tillit til, og som jeg selv praktiserer, det er ikke noe hokus-pokus, man leser bare hestens kroppsspråk og trener den på dens egne premisser), men også de som driver med telepati-lignende greier (noe jeg ikke tror på, og aldri kommer til å prøve på hesten min).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  09:28:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada har prøvd det. Enig med forrige innlegg!!! Å lese hestens kroppspråk har jeg all respekt for, og at du er tydelig i ditt eget kroppspråk. (så hesten kan lese deg, minst like viktig mener jeg)
Men at hesten "forteller" at den ikke liker navnet sitt og slikt tull tror jeg ikke på i det hele tatt. Likevel har jeg forsøkt dette, og ble ikke mindre overbevist om at dette er tull (hvertfall den jeg brukte, en fra sverige. Det er flere fra sverige som operer i norge.)
Det er sikkert mer mellom himmel og jord enn vi aner, og at noen mennesker har blitt tildelt flere evner enn andre er jeg ikke i tvil om. men at flesteparten av de som utgir seg for å være hestekommunikator eller hestevisker bare snakker en haug med sprøyt er jeg overbevist om.
Men er man i en situasjon der man er "desperat" tyr man jo til alt som heste eier.
Opplevelsen jeg hadde utviklet seg hvertfall til å bli veldig lite hyggelig!!
Om man har endel erfaring med hest, så bør man stole på seg selv eller få hjelp fra noen man VET kan det de driver med.

Jeg var så dum på et tidspunkt at jeg leverte fra meg hesten min (kall det desperat) og hadde endel problemer med å få han tilbake. kunne fortalt mye om dette, men dette er vel ikke rett sted???
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  10:28:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt dyretolk på en av hestene mine. Det var lærerikt og fortalte meg endel om hva hun ønsker for seg selv. Det fortalte meg også om noen av grunnene til at hun reagerer som hun gjør på enkelte ting.

Ikke alle dyretolker er like bra. Det som kan være litt skummelt er dem som bare får, og formidler, bruddstykker av ting og ikke helheten. Da kan man sitte igjen med et feil inntrykk. Astrid Moe sier det slik; "De vonde tingene skal også formidles, men ikke uten at de er satt inn i en helhet der HELE hestens budskap blir formidlet. Formidles bare de vonde tingene, blir det feil. På samme måten blir det feil å bare fortelle eieren om de gode, ufarlige tingene."

Jeg kommer etterhvert til å ta utdannelsen hos henne. Jeg var på helgekurset hennes og oppdaget til min store overraskelse at jeg har evner jeg ikke visste jeg hadde.
Roxette er den av hestene mine som er nærmest knyttet opp til meg, og den eneste jeg får kontakt med selv. Det var henne jeg hadde tolk på også.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  10:36:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner ikke helt hva du mener...Hestehvisking brukes av og til om de som trener NH (noe jeg har stor tillit til, og som jeg selv praktiserer, det er ikke noe hokus-pokus, man leser bare hestens kroppsspråk og trener den på dens egne premisser), men også de som driver med telepati-lignende greier (noe jeg ikke tror på, og aldri kommer til å prøve på hesten min).

Opprinnelig postet av Natalie_S

Helt enig med deg:) Bra sagt!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 19/07/2005 :  14:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først må jeg takke for noen svar,både de "negative" og de positive

Jeg er helt enig med det som har blitt sagt, det er faktisk mange der ute som utgir seg for å være slike hesteviskere,men egentlig ikke er det.
På en måte så kan jo ingen vite om de er "ekte" eller ikke...
På stallen der jeg hadde hesten min(solgt nå),var det mange som brukte en hestevisker fra Sverige.Hun heter Emily,og hun er faktisk meget god og seriøs.Men det er vel slik med hesteviskere,at ikke alle hester er like lette "å få kontakt" med?Hvis dere skjønner?
Det var bl.a en hest som hadde blitt operert i kneet(hva skaden var husker jeg ikke),men skaden forsvant ikke.hesten hadde det ikke bra,og kunne ikke bli ridd ordentlig.Eieren til denne hesten hadde hesteviskeren på hesten, og det hesten fortalte henne var at den aldri hadde hatt vondt i kneet sitt,men derimot skulderen.Etter eieren hørte dette,ringte hun dyrlegen og ville sjekke dette.Og utrolig men sant var det faktisk skulderen som var problemet!!!
En annen hest hadde sine problemer,bl.a dette:
eieren hadde hatt hesten kjempe lenge,og de kjente hverandre godt og stolte 100% på hverandre.De var aktive i feltritt,og de klarte seg bra... helt til det kom en vanngrav.Da stoppet den tvert og nektet og hoppe over.Har du hatt hesten din en god stund,lærer du hesten å kjenne og vet da når hesten stopper pga "faenskap" eller om den er redd/tror den kanskje ikke vil klare hinderet.Hun visste at det ikke var pga "faenskap", hadde prøvd ut alt men ingenting så ut til å hjelpe.
Helt til hesteviskeren snakket med hesten, og hesten fortalte henne at han faktisk var redd for å dø!!! Han ville så gjerne hoppe over for å glede eieren sin,og også for sin egen del,men han ville ikke dø, for han hadde det så bra... hesteviskeren fortalte han at han ikke kom til å dø, og at vannet ikke er så dypt som det kan se ut som, og etter dette hoppet hesten vanngraver som aldri før...

Hørte også flere historier,men husker de dessverre ikke...
Når man opplever slike ting som dette med en hestevisker,må man liksom bare tro på det.Og mange hester med problemer,får det jo mye bedre etterpå,når de blir fortalt ting,som vi faktisk ikke kan forklare dem på vanlig måte.F.eks hvordan skulle du forklart hesten din at du måtte selge den pga du ikke hadde råd lenger?Jeg klarte iallefall ikke det

jeg hadde så lyst å ha hesteviskeren på min hest før jeg solgte henne, for å akkurat forklare henne dette,og høre hvordan hun egentlig hadde det,og for å ikke snakke om hvordan hun hadde hatt det tidligere i livet.
Hun hadde hatt mange eiere,og en av dem mishandlet henne fælt.
Hun har det heldigvis bra nå,og de som eier henne har sgat at jeg kan kjøpe henne tilbake hvis/når de skal selge henne. Og da skal jeg iallefall ha en hestevisker på henne,og fortelle henne hvor glad jeg er i henne, og at her skal hun være hos meg helt til hun sier ha det bra selv.

Håper på flere svar *klem*
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  15:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror på dette å har svært lyst til å ha det på mine hester. Men kanskje det er jeg som tar feil, men "hestevisker" er vel bare sleng uttrykk om folk som driver med NHS. Og at dyretolker kommuniserer med dyr.
Cowgirlchris: Kan du sende meg en mail om litt info om Astrid Moe's kurs, besøk og lignende? Er veldig interessert, men har ikke fått svar der jeg har henvendt meg før (ikke hos Astrid).

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  16:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet av noen som kan stille seg ved en hest, og hun kjenner hvor hesten har vondt! Om den har vondt noen steder da.. F.eks. at hun kjenner det blir vondt i høyre kneet sitt, så har hesten vondt i det høyre kneet.. Dette har blitt sjekket om det er sant osv. Og det er nok det;)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  18:24:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er svært tvilende til såkalt hesteviskning, men har blitt fortalt endel historier om hva hun svenske Emily har tydet av hester. Da fortalt av folk som i utgangspunktet har vært like tvilende som meg.. Den mest "skumle" historien var at hun fortalte at en hest som hadde kommet til stallen den dagen var veldig lei seg, fordi den var urolig for hesten som hadde stått i naboboksen natta som var. Ingen visste noe om nabohesten, men i ettertid viste det seg at nabohesten hadde dødd av tarmslyng samme kveld. Og hun Emily hadde visst bare fått presentert hesten, "tolk den". Det er jo ikke ting som skjer så ofte at det er vill gjetting.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  19:11:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
www.flammehuset.com finner du info om kurs og utdanning og kontaktinfo for konsultasjon.

Mvh Line

Redigert av - Cowgirlchris den 19/07/2005 19:11:35 Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  20:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk Line, men jeg finner ikke info om kurs og utdanning.... kanskje jeg er litt blind? Eller skal jeg bare sende en mail?
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  22:47:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
http://www.flammehuset.com/kurspaa.html#Grace Crystal healing seminar
Ellers kan du sende en mail og få svar fra Astrid.

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  11:34:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk:) Har skrevet mail jeg!
Gå til toppen av siden

inababe

Skrevet - 20/07/2005 :  11:42:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
eh?jeg har ridd i 13år,og hvis man skal hestehviske må man ha øvd kjempe lenge...bare så du vet det..jeg kan det,men hesten min adlyder helt perfekt.en ting til:det er ikke alle hester som adlyder! Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  11:45:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
eh?jeg har ridd i 13år,og hvis man skal hestehviske må man ha øvd kjempe lenge...bare så du vet det..jeg kan det,men hesten min adlyder helt perfekt.en ting til:det er ikke alle hester som adlyder!

Opprinnelig postet av inababe

Det er jo ingen her som sier de driver med hestevisking, bare så du vet det. Debatten var om du hadde hatt det på hesten din, ikke om du kunne det. Og målet er vel ikke å få hesten til å 'adlyde'... om ikke jeg har misforstått helt.

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  12:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Som noen andre her stiller jeg meg litt tvilende til sånn "telepati" hvisking, selv om jeg selv kjenner folk som har opplevd situasjoner hvor hestehvisker som sier at hesten har fortalt dem noe som stemmer, uten å ha kunnet visst det på forhånd.

Var en hest jeg kanskje skulle ha på for som visstnok skulle ha sagt at han likte hodelag med messingspenner best, det blei litt vel farfetched for meg..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.